Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Global opvarmning øhh.
#1
Ja den globale opvarmning har sku ikke rigtigt slået igennem heroppe i nordjylland. Nu er vi forbi 60-70cm sne. Man må da sige at klimatopmødet for alvor har virket hehe[Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
I klimamæssig tidsperspektiv har der altid været global opvarmning før hver istid.. ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Synes vi hurtigst muligt skal se at få afbrændt nogle flere fossile brændsler så der kan blive udledt mere CO2 og dermed få et par graders ekstra varme... :-)

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Ja lidt sne er sjovt nok. Men 1,5m fygesne på samtlige minkhaller heroppe er sateme træls at rive ned.[}Smile]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#5
Kan godt følge dig. Fik assistance af min nabo (med rendegraver) til at klare de 0,75 - 1,5 m sne som der lå i hele vores indkørsel. Hvor omkring holder du til? Her ved Hallund øst for Brønderslev er der godtnok kommet meget sne...

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
Ja, hvad er problemet med fossile brændstoffer Smile

Og så var Cop15 da ingen fiasko når der ingen problem er Wink Wink

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Kan godt følge dig. Fik assistance af min nabo (med rendegraver) til at klare de 0,75 - 1,5 m sne som der lå i hele vores indkørsel. Hvor omkring holder du til? Her ved Hallund øst for Brønderslev er der godtnok kommet meget sne...

MvH
Morten



Jeg bor på Gjøl. Der er der sku kommet meget sne her. Min stålhal skal vi til at grave fri imorgen inden den braser sammen. Stålspærrene bøjer allerde lidt.[}Smile][}Smile]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#8
Husker de havde et lignende problem på gymnastikhallen i Tasiilaq sidste vinter.

Der gik to mand på taget i en halv dag... hver dag, med hver sin snekaster, og ryddede sne fra taget. hehe.

-22 grader, med windchillfaktor der gør det føles som -35 grader [Smile]

Men bor nok lidt nordligere end de fleste

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Jeg har det problem at der er ovenlysplader her og der og resten kan ikke bære at gå på. Så det bliver nogen med en mand i kip med et reb bundet sammen med en slags skovl/skuffe/kælk lignene ting som skal transportere de store driver ned. Kan være jeg lige ligger et par billeder ind.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#10
Du skal da bare salte det.

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#11
Hvad så når der ligger en rende af fygesne på loftet på ca. 30 X 30 cm[B)] i 35m længde[B)][B)], og noget mere i stalden, her kunne der dog bruges sneskraber. Derefter var det tid til at skovle bilerne ud af en 50-70cm høje driver, der var ikke meget "fridag" over denne ufrivillige fridag.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Hvad så når der ligger en rende af fygesne på loftet på ca. 30 X 30 cm[B)] i 35m længde[B)][B)], og noget mere i stalden, her kunne der dog bruges sneskraber. Derefter var det tid til at skovle bilerne ud af en 50-70cm høje driver, der var ikke meget "fridag" over denne ufrivillige fridag.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Jeg kan se at det nok ikke er så nemt at få en minilæsser op på loftet. Al den sne kan vel kun tages med skovl.
Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]



A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#13
En murerske og en stor plastkasse.....man kan ikke stå oprejst[B)], jeg er ikke længere så begejstret for sne, som jeg var da jeg var dreng[Sad!].

Men mon ikke jeg husker at få monteret fugleklodser inden næste vinter...

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#14
Hold da op med det piveri[^]
det er da skide flot derude

[Image: snehus.jpg]

Udnyt da situationen til noget praktisk[:o)]

Se mulighederne i kaos

[Image: kleskab.jpg]

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-2xx.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)