Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Husqvarna 1600
#1
Hej gruppe,
der er en del af ovennævnte modeller til salg på Lauritz.
Er de en fornuftig basis til et ombygningsprojekt ??
Eller er det bedre at finde noget andet ??

Resultatet skulle gerne blive en elg kanon i 9,3x62 eller tilsvarende.

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#2
Hvis det er det du er på udkik efter, så se her:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=1300

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#3
Hej MPH,
jeg har skrevet mig JUH's svneskere bag øret.[8D]

Det var H1600's egnethed til ombygning jeg gerne ville vide lidt om.

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#4
Jeg har ikke selv bygget en 1600 om, men en del andre modeller. Jeg vil mene at den er et godt sted at starte, men det er (så vidt jeg ved) ikke muligt at få ombygningsdele ud over formentlig piber til sådan en. det betyder at du skal kunne lave en del mere selv, metal og træarbejde eller betale dig fra det. Vælger du f.eks. en M96 eller en K98 Mauser er der alt det "after market" tilbehør du kan ønske dig af piber, skæfter, aftræk, magasinkasser osv. Til ikke så mange penge (alt er selvfølgelig relativt....:-) Jeg ville altid vælge en Mauser 98, gerne en af de civile uden tommelhullet, men de er sværere at finde til fornuftige penge. Mest pga. udseendet. K98 er gennemprøvet og der fåes et hav af dele til den. Desuden kan man gøre næste ALT ved den og den er stærk som bare pokker. Man kan også gøre meget for at få låsen til at køre bedre. Bedst af alt er, at du vil kunne finde en komplet lås til omkring 500. Apropos Mauser har jeg engang fået en stak hylstre af en Falck mand.... De havde være på skydebanen med deres mausere i 30-06 og 8x57. Der var så sket det at de åbenbart havde kommet til at proppe 8x57 i 30-06´eren. Det var mig der opdagede det da jeg så hylstrene - de havde IKKE opdaget det! Ganske vist havde de ikke rigtig ramt - men eller ikke noget. Jeg skal hilse og sige at de hylstre var "fire formed". Og riflen holdt selvfølgelig - det var jo Mauser.....:-) Så jeg svarede ikke på dit spørgsmål - desværre.....:-)
MVH
Henrik
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by HVK

Jeg ville altid vælge en Mauser 98, gerne en af de civile uden tommelhullet, men de er sværere at finde til fornuftige penge.


Medmindre man kender nogen....[Big Grin]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
...aha.....:-) Og hvad kunne prisen for en sådan låsestol - evt. komplet men ikke et krav være....? Den kunne jo bruges til en klassik safari riffel 458 Win med ottekantet løb som jeg altid har ønsket mig....:-)
MVH
Henrik
Svar
#7
F. N. lås (Husqvarna stemplet - belgiske trykprøvningsmærker) i fin stand uden kikkertmontagehuller med pibe (8x57) og skæfte (bøgetræ) [Big Grin] - med andre ord en komplet riffel til "selvadskillelse" - 1.600 DKK + porto.

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Hej HVK,
jo du besvarede faktisk mit spørgsmål.[8D]
Jeg har i omegnen af 3-7 tommelfingre [B)]og begrænset økonomi til disse projekter [xx(] , så M96/M98 er klart at foretrække.

Jeg takker.

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#9
Nu ved jeg ikke om du allerede har dem..... men et par bøger som er et MUST ved riffelarbejde er Frank de Hass Bolt Action Rifles der giver masser af gode ideer omkring ombygning af rifler samt diskuterer størstedelen af de låsesystemer der findes.

En anden er Gunsmithing af Roy Dunlap som beskriver mange ideer, processer m.m. ifm. bøssemager arbejde. De ligger ikke på mit natbord mere, men det er fordi de er blevet læst så meget at de ikke hænger sammen og at jeg næsten kan dem uden ad....:-) Begge er gamle bøger, men i mine øjne klassikere.

Og selvfølgelig et katalog fra http://www.brownells. com hvor du kan få skæfter, aftræk m.m.

God arbejdslyst...:-)
MVH
Henrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)