Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronik af Annette Illum Rosenmunthe
#41
Ja undskyld mig, men i mine øjne er kragen lige til en tvangsindlæggelse.

Hun smider om sig med postulater, der ingen hold har i virkeligheden. Hun færdes formodentlig i de forkerte kredse.
Man kan vist roligt sige hun er kommet i dårligt selskab. Hun burde virkelig skifte bekendtskabskredsen ud, hvis de opfører sig
på den måde[Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-2xx.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#42
Se engang hvad de skriver på deres hjemmeside:

"Formen skal være saglig og lødig, men må dog gerne indeholde følelsesmæssige argumenter. Kun lovlige midler tages i brug. Alle har et ansvar for at der bliver respekt om netværket, og alle kan få deres skrivelser og læserbreve lagt ind på hjemmesiden."

Jeg synes at AIR skulle læse ovenstående nogle gange indtil hun kan første sætning udenad. Eller det med det følelsesmæssige skal måske forstås som "målet helliger midlet" skal det hos andre organisationer?
Mvh.

Yeti
Svar
#43
Den skingre Rosenmund er blevet mere rabiat med årene!
På hendes hjemmeside kan man, under læserbreve, se et: Fuglejagt, hun selv har forfattet tilbage i 2006. Her anvender hun vendingen "anstændige jægere". Eneste forklaring jeg kan finde på dette er, at hun bruger (nogle af) os til at få mere tyngde i sin pointe [xx(]
Ellers må jeg konstatere, at hun massivt generaliserer i sit korstog mod jægerne. Jeg er ikke jurist men vil mene, at hun bevæger sig på kanten af det tilladelige. Det skal ikke være omkostningsfrit, udokumenteret, at tilsvine den danske jægerstand.
I omtalte Fuglejagt får politiet iøvrigt også en over nakken. De er i ledtog med vi andre forbrydere og krybskytter.
Walnut
Svar
#44
Fakta om fr. Annette Illum Rosenmunthe's "forening": 91 medlemmer i 2005, siden er opdateret senest 2007.

Fr. Annette (hun har flere medlemmer end Råvildsforeningen, undskyld[:o)]) bruger medierne godt, se evt. jagtmodstand.dk. Men lad nu kroniken dø en hurtig og stille død med hensyn til komentarer. Jeg er sikker på at Google bliver brugt flitigt på hendes PC.

Sagen er ved at dø mellem hænderne på konen både mht. jagtmodstand og "foreningen", lad det gå sin gang, forhåbenlig. Smør evt lidt mink hår og mink foder på hendes tøj og hænder.

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#45
Citat:quote:

"Hvor de fleste mennesker nok ville betakke sig, hvis de selv skulle slagte de dyr, de sætter til livs........................................".

Underligt udsagn....................................konklusionen må så være at den del af befolkningen der er beskæftiget med produktion af animalske fødevare er empatisk retarderede?????

Citat:quote:

"............................................at millioner af vilde dyr i Danmark lever livet anskudt af jægere."


Med ordet "millioner" menes mere end en million, det må også betyde mere end to millioner, da man ellers ville bruge udtrykket "et par millioner"....................det må altså betyde på den anden side af tre millioner...............................det er godt nok mange, hvis det postulat skal stå til troende..................jeg kan ikke mindes hvornår jeg sidt er stødt på et anskudt dyr eller har konstateret at et af mine "ofre" tidligere har været skudt på.

En anden ting er, at hun har det let; det er meget svært at argumentere for det fornuftige i, at ens fritidsinteresse er at slå dyr ihjel............................................uanset at jeg selv går lejlighedsvis på jagt, så er det altså ikke helt stuerent (jeg får nok på hattepulen for dette). Jeg tror at hvis jagt på lang sigt stadig skal tillades bør vi jægere placere os i en position hvor "you can't live without them".

Annette Illum Rosenmunthe? Hvordan er hendes familiemæssige rellationer til Natasha Illum Berg - den kendte storvildtsjæger?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#46
Jeg har af ren nysgerrighed lige været et smut omkring http://www.jagtmodstand.dk Det er stærke sager for den, der er vant til at argumentere med afsæt i dokumentation.
Her boltrer Rosenmund sig lystigt med at kreere det ene postulat efter det andet.
Hun påstår bl.a. at de første bukke, mange steder,allerede falder i de tidlige morgentimer sidst i april, fordi man nødigt vil komme for sent d.16.5!
Walnut
Svar
#47
Jeg syntes kvindemennesket er total gennemført megaoverskudsagtig. Tænk at bruge SÅ meget energi på at lave [Image: smiley69.gif] over noget man ikke engang har sat sig bare nogenlunde ind i[Sad][Sad].

Og så er det også fedt at have initialer [Image: smiley103.gif] der beskriver indholdet af ens hoved... ´der er jeg sku lidt misundelig og træt af at mine forældre ikke var så fremsynet.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#48
@Tikka4ever

Godt set [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
mvh
Svar
#49
bare sygt.Byfolk som bare køber kød i supermarked.
Svar
#50
@ID
Citat:quote:

En anden ting er, at hun har det let; det er meget svært at argumentere for det fornuftige i, at ens fritidsinteresse er at slå dyr ihjel............................................uanset at jeg selv går lejlighedsvis på jagt, så er det altså ikke helt stuerent (jeg får nok på hattepulen for dette). Jeg tror at hvis jagt på lang sigt stadig skal tillades bør vi jægere placere os i en position hvor "you can't live without them".



Sorry men jeg synes du har en forkert indstilling til din fritidsinteresse.

Jeg kan ikke se man behøver at argumentere for, at man slår dyr ihjel med hensigten at fortære dem.
Jeg finder det faktisk så naturligt, at jeg mener at dem som ikke selv kan/vil slå det ihjel, som de med glæde sætter tænderne i, er dem, der har et forkvaklet forhold til virkeligheden. Men det er jo nemt at være hellig når Danish Crown klarer det ubehaglige, så man ikke selv er nødt til at få blod på hænderne.
Jeg opfatter AIR som en lidt forstyrret og meget virklighedsfjern kvinde med stor behov for at blive hørt. Det er derfor beklageligt at en rimelig sober avis ikke kan gennemskue dette, og vælger at bringe en artikel med så stor mangel på lødighed og med så mange postulater baseret på følelser som tilfældet er her.

Selvfølgelig skal anskydninger undgås og der er brådne kar blandt jægere som ikke er deres ansvar bevist, der har vi selvfølgelig et ansvar for at forklare, tingenes rette sammenhæng, men det synes jeg bestemt også sker.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

...........Jeg kan ikke se man behøver at argumentere for, at man slår dyr ihjel med hensigten at fortære dem..............


Det er præcis der problematiken ligger; din hobby er jo ikke at skaffe mad, din hobby er at skyde dyret, at der så er en "heldig" sidegevinst som betyder, at du får noget lækkert i fryseren er faktisk ret ligegyldigt i denne sammenhæng - din hobby er skydevåbenet og at skyde dyr (rent basalt).

Min indstilling til min "fritidsinteresse" finder jeg ikke forkert. Jeg skyder ca. et dyr om året (i år har jeg skudt et vildsvin) som vi selvfølgelig fortærer - jeg har for længe siden besluttet, at jeg hellere vil se vildtet i live på mit jagtareal frem for at skyde det, men jeg kan sagtens "file the rush" når jeg skyder et dyr.




Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#52
Citat:quote:

din hobby er skydevåbenet og at skyde dyr


Ja netop, og det finder jeg faktisk ikke unaturligt.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#53
http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Udsendel...085424.htm

Nu må det da snart være nok. Grænseløst useriøst.
Svar
#54
Ja man skulle måske investerer sine sparepenge i en skydebiograf. For passer vi ikke på et det da vist det eneste sted vi fremover kan få lov at dyrke vores hobby. På den anden side så er der heldigvis mange der netop passer godt på vores hobby, ved dels at dyrke den med en høj grad af etik. Dels ved at uddanne vores omgivelser til at forstå jagten bedre og på den måde vende modstandere til forstående omgivelser eller ligefremt medspillere.
Mvh.

Yeti
Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Citat:quote:

din hobby er skydevåbenet og at skyde dyr

Ja netop, og det finder jeg faktisk ikke unaturligt.


Nej, men det kan jeg så fortælle dig at det er; det er ihvertfald ikke umiddelbart acceptabelt i et flertal af den danske befolknings øjne.

Citat:quote:

Men hun (Anette Illum Rosenmunthe) mener ikke, at jægerne skal kunne skyde dyr for deres fornøjelses skyld.

Hvad så hvis vi siger, at vi ikke kan li' det - må vi så gerne?

Nu må det være på tide at DJF træder i karakter - AIR for alt for meget uimodsagt taletid i medierne!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#56
Citat:quote:

Nej, men det kan jeg så fortælle dig at det er; det er ihvertfald ikke umiddelbart acceptabelt i et flertal af den danske befolknings øjne.



Hvilken undersøgelse bygger du den udtalelse på, for mig virker det bare som en påstand, lidt ala AIR`s mange udslip[Wink].

Måske kommer det også noget an på hvor i landet man stiller det spørgsmål, min påstand er at jo længere væk fra de større byer, jo mindre modstand, se den påstand er lige så sand som din[Wink].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#57
"dyrene bliver påkørt fordi de bliver jaget ud på vejene af jægerne" Hvis det er rigtigt hvorfor er der så påkørsler af hjortevildt om natten?

Hun må da lide af en ekstrem form for bullimi, for aldrig har jeg da set, eller hørt, nogen der kan lukke så meget bræk ud i så lang tid. Hun er jo ikke til at diskutere med. Hun VIL jo have ret, og hvad hun siger ER rigtigt. I følge hende selv.

Den bedste kommentar er dog nok Ole Roed's da han siger "jeg har selv været politibetjent og været med til at tvangsindlægge en psykolog, men derfor skal alle psykologer jo ikke tvangsindlægges." Der var jeg sgu godt nok ved at falde ned af stolen af grin [Big Grin]

Man kan dog tydeligt høre at hun ikke har sat sig ordenligt ind i tingene. Men vi skal nok passe lidt på, for der er nok rygklappere til hende derude desværre.

Mvh
Jonas
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Hvilken undersøgelse bygger du den udtalelse på, for mig virker det bare som en påstand, lidt ala AIR`s mange udslip[Wink].


Det er også en påstand, bygget på fornemmelser, men lur mig om ikke jeg har ret.
Og ret beset, så lyder det altså heller ikke specielt flaterende; "nå, hvad har du så af fritidsinteresser? Jo, jeg slår dyr ihjel".......................hånden på hjertet, det er lidt kinky ikk'? Jeg ved godt at jagt er meget mere end at slå dyr ihjel, men det er der altså mange der ikke ved - prøv at formuler (for dig selv) hvad jagt er mere end at slå dyr ihjel - det er lidt svært (hvis det skal bruges som argument/forsvar i en diskussion) ikk'?

Hvis nu jeg stiller dig spørgsmålet: Kan du godt li' at slå dyr ihjel? (du må kun svare med ja eller nej).
Hvis du svarer nej, vil man umiddelbart tænke: Hvorfor pokker gør han det så?
Hvis du svarer ja, vil man tænke: Han får en positiv oplevelse ud af at slå dyr ihjel........der er ikke langt til at være medlem af "sæt ild til et Marsvin" - banden.

Jægere er meget meget lette ofre for hellige krigere som AIR.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Hvilken undersøgelse bygger du den udtalelse på, for mig virker det bare som en påstand, lidt ala AIR`s mange udslip[Wink].


Det er også en påstand, bygget på fornemmelser, men lur mig om ikke jeg har ret.
Og ret beset, så lyder det altså heller ikke specielt flaterende; "nå, hvad har du så af fritidsinteresser? Jo, jeg slår dyr ihjel".......................hånden på hjertet, det er lidt kinky ikk'? Jeg ved godt at jagt er meget mere end at slå dyr ihjel, men det er der altså mange der ikke ved - prøv at formuler (for dig selv) hvad jagt er mere end at slå dyr ihjel - det er lidt svært (hvis det skal bruges som argument/forsvar i en diskussion) ikk'?

Hvis nu jeg stiller dig spørgsmålet: Kan du godt li' at slå dyr ihjel? (du må kun svare med ja eller nej).
Hvis du svarer nej, vil man umiddelbart tænke: Hvorfor pokker gør han det så?
Hvis du svarer ja, vil man tænke: Han får en positiv oplevelse ud af at slå dyr ihjel........der er ikke langt til at være medlem af "sæt ild til et Marsvin" - banden.

Jægere er meget meget lette ofre for hellige krigere som AIR.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Ordvekslingen: " Nå, hvad har du så af fritidsinteresser? Jo, jeg slår dyr ihjel" er i mine ører lige så kunstig som: "Nå, og hvordan kommer du så på arbejde? Jo, jeg kører såmænd i en bil med risiko for at dræbe andre mennesker i trafikken!"
Ingen af ordvekslingerne er vel realistiske.
Når der spørges til min fritidsinteresse, siger jeg : Jeg går på jagt.
Alle ved, at det indebærer nedlæggelse/ drab på dyr. Bortset fra de få meget rabiate modstandere tager de fleste den melding med ro. Det kommer vel bl.a. af, at jagt ikke er noget vi nulevende har opfundet.
For mig er det naturligt at gå ind i fødekæden som direkte aktør.
Jeg er meget tilfreds og opfyldt, når jeg konstaterer, at dyret dør en hurtig død. Selvfølgelig fordi jeg finder det naturligt, at jeg må tage dyrets liv, og fordi jeg har været så seriøs i mine forberedelser, at jeg lykkes med min indgriben.
Walnut
Svar
#60
Id kommer da med en fed idé - nye formuleringer af ens fritidsinteresse. Hvad med: "Jeg klipper CO2 omdannende planter i små stykker eller river dem op med rod" om havearbejde.

Nej, hvis vi accepterer at vores fritidsinteresse - jagt - reduceres til at handle om at slå dyr ihjel, så har vi taget et stort skridt i retning af at jagt forbydes. For mig er det heller ikke det jagten handler om. I lørdags var jeg på Lolland for først at sidde en time efter ræv, og dernæst at stå i blæsten efter fasaner og så skød jeg ikke noget. Sådan en tur burde hvis det alene handlede om at skyde noget have lagret sig som en røvtur, men jeg havde en herlig jagtdag og vendte glad hjem.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)