Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronik af Annette Illum Rosenmunthe
#61
@Walnut - du snakker udenom. Min spørgsmåls-formulering er hvad AIR disker op med og lige meget hvor meget du mener at formuleringen er urealistisk så er det det du skal svare på som jæger og derfor er det svært at kæmpe med typer som AIR. Hvis hun er smart nok, vil hun vinde enhverv TV-duel................jeg ville ikke stille op mod hende.
Hvis du læser indlæggene i Politiken (kommentarerne til hendes artikel), vil du også kunne se at den ene kommentar fremstår mere fladpandet anden. Jeg mener seriøst, at hvis man skal i klink med hende, skal man starte med at erkende at hun har en god sag.Alternativt skal man være helt kold i r... og konstatere at "ja min hobby er at slå dyr ihjel - lev med det AIR"..........langt hen ad vejen, tror jeg at det er det man slipper politisk bedst fra.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#62
Citat:quote:

Originally posted by ID

@Walnut - du snakker udenom. Min spørgsmåls-formulering er hvad AIR disker op med og lige meget hvor meget du mener at formuleringen er urealistisk så er det det du skal svare på som jæger og derfor er det svært at kæmpe med typer som AIR. Hvis hun er smart nok, vil hun vinde enhverv TV-duel................jeg ville ikke stille op mod hende.
Hvis du læser indlæggene i Politiken (kommentarerne til hendes artikel), vil du også kunne se at den ene kommentar fremstår mere fladpandet anden. Jeg mener seriøst, at hvis man skal i klink med hende, skal man starte med at erkende at hun har en god sag.Alternativt skal man være helt kold i r... og konstatere at "ja min hobby er at slå dyr ihjel - lev med det AIR"..........langt hen ad vejen, tror jeg at det er det man slipper politisk bedst fra.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Nu kan og skal Rosenmund ikke trække mig rundt ved ørerne og sætte en dagsorden for mig! Eller, for den sags skyld, definere, hvad jagt er for mig og andre! Jeg vil aldrig tale eller skrive til Rosenmund!
Jeg betragter hende som en fanatisk og lidt sølle eksistens.Set i det lys passer sammenligningen vel egentligt godt med en hellig kriger.
DJF skal selvfølgelig i arbejdstøjet og levere et sobert og kvalificeret modspil.Det vil gøre sig bedre end diverse følelsesladede og til tider ubehjælpelige indlæg i medierne.
Jeg vil ikke skrive flere indlæg i denne topic. (Tilføjet: Jeg skylder måske at skrive, at jeg ikke er fornærmet, og ikke smækker med døren eller trækker hårdt i lynlåsen) [Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#63
Der er kun en kur til folk som hende.....at tage hende med på jagt.
Jeg ville elske at tage hende en tur med på havjagt. Så ville jeg gi den hele armen og rykke alt det ned fra øverste hylde som jeg overhovedet kunne nå, med begrundelse "jeg bryder mig ikke om det her, men de er jo anskudt allesammen iflg dig, så det er faktisk en nødvendighed og KUN for dyrets skyld"

Desuden mener jeg at yeti og Walnut har ret. Men ID har en point. For udenforstående har hun ufejlbarlig god sag. Og det tager alt andet lige, længere tid at sætte sig ind i jagt (og for enkelte jægere lykkes det aldrig) end det gør sig for at være imod jagt....altså for en helt udenforstående bybo, der syntes at det bagerste af Amager er langt ude på landet.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#64
@ID

Citat:quote:

Alternativt skal man være helt kold i r... og konstatere at "ja min hobby er at slå dyr ihjel - lev med det AIR"..........langt hen ad vejen, tror jeg at det er det man slipper politisk bedst fra.



Du har fattet det ID., der er ingen grund til at være flov over at man har et naturlig forhold til netop naturen.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#65
Der er også andre end os der har bemærket hende!

http://www.strandoghavjagt.dk/forum/view...rowstart=0
Mvh.
Fair
Svar
#66
Jeg hørte programmet på P1, og enhver kan da høre, at hun ikke vil få den større indflydelse med hendes forhavende. Kan ikke få øje på noget parti som vil slå følge - udover måske Enhedslisten.
Bare ved at lytte på hendes toneleje hører man tydeligt, at hun er lidt af en særling - hendes udtale er ala 50erne, og den specielle "følsomhed" hun ligger for dagen når hun taler om jagt gør, at hun ikke fremtræder som en der vil trække "masserne" med på hendes felttog.
Synes faktisk, at Ole Roed gjorde det hæderligt - det er jo lidt af en opgave at kommunikere med typer af den karakter..

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

.....................Bare ved at lytte på hendes toneleje hører man tydeligt, at hun er lidt af en særling.....................


???????????????????????



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#68
@ID - det er ikke raketvidenskab dette her... men man danner sig et indtryk af en person ved at lytte på det toneleje og ordvalg en person har.. Hvis jeg skal komme det så tæt som jeg kan ved at skrive så virker hun lidt på mig som en præst der tager sig selv voldsomt højtidlig... Havde jeg nu visuelt set hende tale ... gud forbyde det :-) så havde jeg dannet mig et endnu bedre indtryk..
Og ID - du behøver ikke forstå alting her i denne verden..

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#69
Åbenbart ikke.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#70
Ja de små overbærende støn, hun kom med, sagde mere end mange ord.

Hun er så langt ude at jeg tror mere på julemanden.

Eneste skræmmebillede jeg fik, var da hun sagde at om 50år er der ikke mere jagt i Danmark.[xx(][xx(][xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#71
Jeg tror allerede at hun er temmelig kold i røveren over hvad vi mener om hende, så at ligge hende på is tror jeg ikke vil gøre den store forskel.
Mvh.

Yeti
Svar
#72
Hun skulle lige have haft den indstilling i istiden, så var hendes slægt stoppet der!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#73
Du tror ikke at hun var grunden til istiden [Wink]
Mvh.

Yeti
Svar
#74
Hvis det her er den form for argumentation hun mødes med, så har hun vundet [Sad!]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#75
Citat:quote:

Originally posted by ID

Hvis det her er den form for argumentation hun mødes med, så har hun vundet [Sad!]



Jeg kunne ikke være mere enig[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#76
Av..av..av..så er weekenden snart forbi. Vi havde venner på besøg..
"Klaus" er psykolog og meget tæt på at tage jagttegn. Jeg præsenterede ham for teksten, hvilken han læste meget indgående..og lidt alvorlig..
Jeg gjorde lidt grin med indholdet, for at tage broden/toppen at det ubehagelige i konteksten..

Det gjorde "Klaus" tilgengæld ikke...derimod virkede han oprigtig bekymret over sin kollega..[:0][?]...!!
Så fulgte der en redegørelse/fortolkning af stoffet og konklusionen var fra starten... "uligevægtighed" ..deraf hans bekymring for de evt patienter som var i konsultation hos denne kollega !!

"uligevægtighed"

Så håber jeg sgu...personlig...ikke at hun ligger samme grad af had, aggression, fordømmelse og forudindtagethed for dagen - når hun "hjælper" andre mennesker (i sårbare) situationer, i hendes daglige virke som psykolog !! [xx(][xx(]

Ydmygst...DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#77
Hvis din psykolog-ven ud fra artiklen kan diagnosticere AIR som uligevægtig er jeg saftsusemig glad for at jeg ikke skal behandles af ham.
Kvindemennesket er imod jagt og brænder for sin sag - forhold jer til det i stedet for at komme med en masse useriøs kritik af AIR som person, det udstiller kun jægere som stupide.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#78
Helt Enig med ID!

Og så alligevel... Man kan faktisk udlede meget af de ting en person skriver, og denne "analyse" bliver netop mere velbegrundet når den tekst man har, drejer sig om noget personen er stærkt engageret i, eller "brænder for"

Hvor meget man kan lægge i den ene psykologs tolkning af den andens skriverier kan man dog ikke bruge til noget som helst i debatten om jagt-modstand..

Der hvor man bør lægge kritikken i denne sammenhæng er hos redaktørerne af stoffet i "politiken"

En så totalt "farvet" artikel burde ikke stå alene som kronik i en ordentligt redigeret avis... specielt burde man have bedt kronikøren om at redegøre for / ændre de faktuelle fordrejelser i kronikken.

Anette Illum Rosenmunthe ser jo helt klart sig selv som "den gode moder" der "passer på alle sine skabninger" og nutidens jægere som repræsentanter for "nydelse på bekostning af andres lidelser"

Hun laver den klassiske "antropomorfosering" d.v.s tillægger dyrene menneskelige egenskaber, så vi bedre kan identificere os med deres "grumme skæbne"[xx(]

Det er jo et klassisk udtryk for noget der i virkeligheden er en dyb kløft mellem AIR's syn på mennesker og dyr.. I virkeligheden en ide om at mennesket står så langt over dyrene, at vi som mennesker ikke længere må være i besidelse af "dyriske" egenskaber eller føle velvære ved at foretage os noget der er i kontakt med vores instinkter og grundlæggende natur, bestemt af vores gener..

Menneskets mentale egenskaber har som helhed betragtet ikke ændret sig væsentligt i de sidste 30.000 år, men den verden og hverdag vi omgiver os med er så fjernt fra vores "natur" at vi på mange områder ikke er i stand til at tilpasse os... For nogen betyder det at de giver masser af arbejde til "Psykologer" og for andre at de vælger at forsøge at holde fst i noget af deres "natur" selvom den ikke rigtigt "passer ind" i den moderne verden omkring os.

Uden at jeg egentligt VED om jeg har ret, så tør jeg godt vove den påstand at antallet af aktive jæger der søger psykolog-hjælp er ret lille[Wink]
Om nogen af dem så godt kunne trænge til lidt "proffessionel hjælp" er en ganske anden sag[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#79
Altså nu skal I jo heller ikke undervurdere hvad man kan "tolke" ud fra en tekst. Selv i folkeskolens dansk-undervisning skal man da lære at tolke hvad forfatteren tænkte, følte og mente da han skrev givne digte/tekster osv. Så at et uddannet psykolog kan tolke endnu mere ud fra en tekst vil ikke overraske mig. En psykolog tolketer jo også "bare" ud fra hvad man fortæller - om det så er mundtligt eller på skrift det må da være underordnet.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#80
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Altså nu skal I jo heller ikke undervurdere hvad man kan "tolke" ud fra en tekst. Selv i folkeskolens dansk-undervisning skal man da lære at tolke hvad forfatteren tænkte, følte og mente da han skrev givne digte/tekster osv. Så at et uddannet psykolog kan tolke endnu mere ud fra en tekst vil ikke overraske mig. En psykolog tolketer jo også "bare" ud fra hvad man fortæller - om det så er mundtligt eller på skrift det må da være underordnet.

MvH
Morten



Nu sidder psykologen jo og kan se kropsproget som ikke må undervurderes. Så en konsultation med personligt fremmøde må være det optimale. Men når det er sagt så kan man da helt sikkert danne sig et billede ud fra andre ting, som fx en tekst. En endelig diagnose vil nok aldrig blive basseret på dette alene.

Jeg er da i øvrigt enig i at vi skal give AIR et kvalificeret og sobert modspil. Men så længe vi holder os til en dialog blandt os selv skal der da være plads til humor - ikke personfornedrelse men god dansk humor. Sådan har vi danskere nu altid gjort dem med dem vi ikke er enige med.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)