Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
max for krudt efter nye regler
#1
Reglerne for krudt opbevaring er ændret.

Nogen ved det andre gør ikke.

Fremover er reglen max 2 kilo røgsvagt og det skal i skaforgodkendt skab.

Til gengæld må de opbevares i opholdsrum.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#2
2 kilo..... Det er sgu til grin[Sad]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Ja, tank hvad der kunne ske.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ULG

2 kilo..... Det er sgu til grin[Sad]

Hilsen Ulrik



Måske har de regnet ud at rørbomben (stålskabet med krudt i) ikke er helt så farlig når der kun er 2 kg i [xx(].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Jeg kan ikke selv finde hvor jeg læste det.
Men har i en nørde bog læst en sammenligning med, hvor meget krudt der skulle på ladet af en pick-up, for at svarre til energien af indholdet af tanken, og ifølge min hukommelse var det en ordentlig omgang.

Så er det jeg tænker, om der ikke var en af de kloge hoveder, der kunne prøve at sætte indholdet af en 5 litters reservedunk op imod 2 kg røgsvagt krudt.

Mvh. Loft
Svar
#6
Det er meget nemt:

Rent energimæssigt forholder det sig sådan at 1 kg benzin blandet med den rigtige mængde luft svarer til lidt mere end 1 kg dynamit eller ca. 800 gram ren nitroglycerin[:0]

Det er faktisk det man udnytter i "Fuel-Air" bomber... en mindre sprængladning fordeler f.eks benzin og "ilt-giver" ( flere forskellig stoffer er brugbare , bl.a. brintoverilte) og blandingen er så afstemt så den antændes på et passende tidspunkt...

Måske skulle man finde et brugt skafor blå skab (evt. et der er forsøgt brudt op ?) så donerer jeg gerne 1 kg gammelt krudt til forsøget[8D][:I]
Desværre bliver vi nok bare dømt efter en eller anden "terror-paragraf" hvis det rent faktisk giver et stort brag[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by dravisMåske skulle man finde et brugt skafor blå skab (evt. et der er forsøgt brudt op ?) så donerer jeg gerne 1 kg gammelt krudt til forsøget[8D][:I]
Desværre bliver vi nok bare dømt efter en eller anden "terror-paragraf" hvis det rent faktisk giver et stort brag[Big Grin]


Jeg er ret sikker på at der er nogle svenskere der har gjort det med et ret spektakulært resultat, men jeg kan ikke finde noget om det.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Ja det er rent til grin....

På mit nye værksted skal jeg opbevare krudtet (op til 100kg) under EN-1143-1 Gr.1[:0][:0][:0], men så skabet så til gengæld også være brandsikkert i 60 min ved 1000 grader (P norm)[B)][B)]
Sten sikkert, hvis lortet brænder så er jeg LAAAAAANGT væk inden jeg ringer efter den rullende skumslukker[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
@GT. Taget dine længden på din ben i betraktning, må du vis heller begynde at lunte af nu hehe.

Nej det er godt nok værer end at blive jogget ihjel af benfri sild at gører ordensmagten tilfreds, med hendsyn til opbevaring af både ammo og våben. Jeg har bidt i det surre æble og er ved at bygge en boks, efter EN-1143-1 G-1. så kan hele lortet blive mogget der ind, slut finale.
At der så er 4-6 ugers leverings tid på en boksdør, det TRÆLS.

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#10
Der er du også heldig, fordi du ikke skal opbevare krudt. Det må nemlig ikke opbevares sammen med noget andet....[xx(]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Nej det lidt, men også kun lidt nemmer med færdig ammo. Men hvad være er da, at man skal have et skab i Skafo blå,overvåget med seismisk dettektor, til adskilte, og der med ment fuldstændig adskilte våben i atomer, såsom nå man samler sammen til brunering, ellers skal det også i boksen hvar gang du gå på lokom. Jojo det kører for de herre der er noget ved etaten, så heller ikke dem der skal betale.

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#12
He he,
mit værksted er heldigvis skafor blå[^]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Ja der er jo nogle der er født til at skulle have det nemt..haha

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#14
Mine ca omtrent 25 våben, står i det samme gamle ikea-skab, de altid har stået i, men lågen er da blå....

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#15
Bare lige et lille surt opstød ovenpå årsskiftet. I forbindelse med indkøb af en lille smule(![Big Grin])nytårskrudt,undersøgte jeg lige reglerne for opbevaring af fyrværkeri i private hjem. Lidt tankevækkende at i alle private hjem må der opbevares 5 kg "NEM"- Netto eksplosiv mængde.(i 365 dage om året,og ikke kun i en begrænset periode op til nytår eller lign) Dvs at i alle husstande må der opbevares 5 kg sortkrudt og lignende eksplosiv-stoffer,frit fremme og fuldt tilgængeligt,medens vi hjemmeladere kun lovligt kan opbevare 2 kg "godmodigt" røgsvagt krudt-naturligvis behørigt aflåst i V-skab. Den er den form for tåbeligheder der godt kan gøre een,en lille smule træt af systemet.....[V]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Bare lige et lille surt opstød ovenpå årsskiftet. I forbindelse med indkøb af en lille smule(![Big Grin])nytårskrudt,undersøgte jeg lige reglerne for opbevaring af fyrværkeri i private hjem. Lidt tankevækkende at i alle private hjem må der opbevares 5 kg "NEM"- Netto eksplosiv mængde.(i 365 dage om året,og ikke kun i en begrænset periode op til nytår eller lign) Dvs at i alle husstande må der opbevares 5 kg sortkrudt og lignende eksplosiv-stoffer,frit fremme og fuldt tilgængeligt,medens vi hjemmeladere kun lovligt kan opbevare 2 kg "godmodigt" røgsvagt krudt-naturligvis behørigt aflåst i V-skab. Den er den form for tåbeligheder der godt kan gøre een,en lille smule træt af systemet.....[V]

Hilsen Ulrik



Du har ret, man får så lange løg at man kan sjippe i dem [B)][B)][xx(]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#17
Ja, det farlige krudt og patroner [:0]
http://bulletin.accurateshooter.com/2012/11/how-ammunition-reacts-in-a-fire-saami-video-report/

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Ja, det farlige krudt og patroner [:0]
http://bulletin.accurateshooter.com/2012/11/how-ammunition-reacts-in-a-fire-saami-video-report/

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk



Det ser spændende ud. Jeg har ikke fået set det hele. Jeg mener at der var en video (vist nok svensk) der viste hvordan et våbenskab med krudt i reagerede under en brand. Er der nogen der ved hvor den findes?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#19
Nok et filmklip dem der former lovene burde se :-(. De tror jo vi arbejder med granater og sprængstof. Kunne man ikke få nogle eksperter til at komme med deres vurdering om risikoen ved opbevaring af genladningskrudt.

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)