Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9,3mm - RWS Kegel Spitz - 16 grams
#1
Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med denne kugle i 9,3x62. Erfaringer fra 9,3x57, 9,3x74R m.fl modtages selvfølglig også gerne!

Jeg tænker på:
- præcision
- virkning i vildtet
- bedste hastighed hvorved en virker
- aflejringer i piben

Jeg har hørt at den kan være meget voldsom ved vildtet (ja ok - det er voldsomt at blive slået i hjel...men ud over det [Smile])

På forhånd tak!

J.
Svar
#2
Hej.

Jeg har skudt en Sikahjort med kombinationen.
Den stod lidt skråt på 55 meters afstand, så kuglen blev sat foran forbenet og burde være gået diagonalt igennem og ud bag det andet forben - MEN, intet udgangshul, kuglen var simpelthen gået totalt i opløsning og fuldstændigt smadret dyret indvendig.
Så det er IKKE en kugle jeg vil anbefale til jagt i noget som helst kaliber.
Brug hellere en 250 grains Barnes TSX eller en Rhino kugle.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#3
Hvad var V0 på den kugle du sendte efter Sika'en? Jeg er opmærksom på at det jo er almindelig blødnæset og at derfor ikke skal have alt for meget fut bagi :-)

J.
Svar
#4
Jeg har skudt svin, råvildt og ræve med fabriksladet 16 g ks i 9,3x62. Ind til i år med absolut tilfredsstillende resultat. Altid gennemskud - osse på et par orn'lige grissebasser - kort eller ingen flugt og kødsmadder klart indenfor det acceptable.

Ved godt, at mange har negative erf. med ks - og det fik jeg da osse en forsmag på i år, da jeg skød et lam i en ret spids vinkel i nedadskrånende terræn. Lad mig sige det sådan, at brækningen var til at overskue. Men det giver som bekendt ikke mening at klandre kuglen for noget, der klart kan henføres til kugleplaceringen.

Jeg har ingen betænkeligheder ved fortsat at bruge ks i min 9,3'er.
Fabriksudgaven går rigtig godt i min 202'er - faktisk mindst lige så godt som de forskellige hjemmebrændt, jeg har prøvet i den.

/bundgaard
Svar
#5
Jeg har brugt den i 2 sæsoner i 9,3x62 med meget tilfredsstillende resultat til gris.

Jeg vil ikke anbefale hastigheder meget over 800m/s, fin præcision, super virkning i vildtet, aflejringer normale.

Kan absolut anbefales.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Tak for jeres kommentarer!!![Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)