Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Demontage af sigtemiddel
#1
Jeg har fået ny kikkert til min Sako Vixen [Big Grin]

Er der en her, der ved hvordan rampen med kærven afmonteres ?? Jeg har brug for lidt mere øje afstand.[B)]
Som det ses neden for er der en split. Jeg har trykket og givet den et let slag ude at der skete noget. Er den fjederbelastet eller skal den bankes ud ?
Så inden jeg får ødelagt noget ville jeg gerne have lidt hjælp [:I]

[Image: SV01.jpg]

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#2
Så er massakren vel overstået [Smile]

Splitten skulle bare bankes ud.
[Image: SV02.jpg]

Som det ses er der ikke meget frigang. Er der en der ved hvordan man får et linsedæksel på ??

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#3
Sæt en kobberdorn på siden af resten af sigtemidlet og giv den et kontant rap med en hammer. Alternativt - pil piben ud af skæftet og varm sigtemidlet op til loddemidlet smelter. Osse her kan et lille rap hjælpe[B)]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
en anden mulighed kunne være en montage der var en tand højere... så længe det ikke ville genere anlægget til kindpuden...

så slipper man også for det grimme spor af et sigtemiddel der har været der... [xx(] ny montage er sikkert billigere end ny blånering... [Big Grin]

just a thought...[B)]

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Eller hvad med bortsavning/filning af den bageste del af sigtemidlet. det drejer sig vel bare om to tappe. "Sårene" kunne så få lidt koldblånering. Og skulle der gå rust i det, er det jo "bare" sigtemidlet.
Også bare en tanke. Jeg har ikke den store viden om den slags.
Uffe

Man skal ikke vise halvfærdigt arbejde til børn og ignoranter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Ja og så har man ødelagt sigtemidlet uden at slippe for koldbrunering.

Så kan man lige så godt fjerne det helt og så slibe tinnet væk og koldbrunere "såret". Det er jo trods alt et værktøj det drejer sig om og ikke en "altertavle" eller hva...[Wink]


--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
En venlig sjæl her på sitet anbefalede mig en Leupold 3-9x33 så jeg kunne udnytte den lave montering på min lille Vixen. Det er sådan en jeg har købt.[Big Grin]

Jeg er i tvivl om hvilken løsning jeg skal vælge.[?]

@ujensen : En decideret ødelæggelse af riflen er udelukket.[xx(]

@M@X : En udemærket løsning bortset fra at jeg har 3-5 tommelfingre og det vil efterlade grimme ar efter både korn og kærv.[B)]

@DR : Jeg vil undersøge hvad jeg kan få, og om det forværrer min skydestilling, for så må jeg vælge M@X's og leve med udseendet.

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#8
Ohhhhh pas liiige på med at varme på din Vixen...[:0][:0]

Mange af dem har en besynderlig form for sort "lak" på piben og den tåler bestemt ikke ret meget varme.[xx(]

I øvrigt synes det mig ret fjollet at mange har så travlt med at få kikkerten monteret lavest muligt... så skal de hvis de ellers er af "dansk normalstørrelse" (altså lidt OVER 3 hundelo**e høje) til at krølle hovedet ned over skaæftet og står der og ser duknakkede ud...

Ude på jagten er næsten alle ens skud da stående eller siddende, altså er en lidt højere monteret kikkert kun en fordel.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
En anden mulighed er, hvis det er muligt, at rykke kikkerten så langt tilbage det er muligt, uden at der opstår ulykker[B)] (det ser ud som om der ca 8 mm). Så er det måske muligt at modificere linsedækslet så meget at det kan lukkes. Linsedækslets vinkel i forhold til riflen kan man jo selv bestemme. Hængslet kunne jo f.eks. sidde kl. 10 (set forfra).
Uffe

Man skal ikke vise halvfærdigt arbejde til børn og ignoranter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)