Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
veksel pibe til tikka t3 varmint.
#1
hej jeg har læst herinde at der findes så dygtige menesker at det skulle kunne lade sig gøre at lave et veksel system til min t3 i cal 338 win mag. så her er spørgsmålet hvilke mindre cal har jeg mulighed for at få jeg går ud fra man skal bruge samme hylster som 338.
Svar
#2
Du mener samme hylster bund og her er der mange kalibre fra 7mm RM og opad. Alle magnum kalibre med bælte vil passe i dit bundstykke, men ikke alle vil passe i dit magasin.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
ok jeg havede håbet på at det kunne lade sig gøre at lave noget i 6mm eller 6,5mm. men jeg er ikke lige så hård i alle de kalibere. en list over hvilke kalibre der er mulige ville virkelig være kanon. jeg ved i er en masse kloge hoveder der kan dem i hovedet.
Svar
#4
Måske en 6,5-284 ville kunne passe i den lås?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Du skal have andet bundstykke også hvis du vil væk fra magnumkalibrene. Som sammenligning kan du kigge på S&L hjemmeside.
http://www.schultzlarsen.com/M97%20User%20manual.pdf
Som max skriver er mindste kaliber 7mmremmag, hvis du ikke vil ud og købe nyt bundstykke og magasin.
Svar
#6
jeg mener 6,5x68 bliver for lang. eller måske 264 win men jeg har som sagt ikke helt styr på hvilke kalibre der er med bælte.
Svar
#7
jeg var lige inde på schultzlarsen.com og tjekke kalibre er det korrekt at 270 wsm er en mulighed?
Svar
#8
Hej . 264 Win Mag passer og 6,5 Rem Mag passer ,Ø 13,51, men den sidste er til en kort lås ! WSM-ér har en større bund Ø 13,59. 6,5-284 Ø 12,01 . Hilsen A-bolt
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej . 6,5 Rem Mag passer ,Ø 13,51, men den sidste er til en kort lås !


Glimrende forslag til en autist. Ofte har de korte 6,5 patroner brug for lidt mere magasinlængde grundet projektilernes længde.
Det kunne blive en rigtig fin kombination.

Den er heller ikke så overbore, som fx 264 win mag

WSM kan sikkert få det lavet elegant.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
ja 6,5 rem mag lyder som et godt forslag. er der nogen der ved hvad hastigheden er på sådan en jeg kan heller ikke rigtig finde noget balastik på den men den må være temmelig fladt skydende.
Svar
#11
Hej Trier,
En anden mulighed kunne være en .257 Weatherby. Den er flatskydende og passer i længden, ligesom en .264 Win mag. 6,5mm Rem magnum passer bedre i en kort lås. Nogle vil mene at både .264 og .257 er overbore, men når du alligevel har en lang lås kan du lige så godt fylde magasinet op.
Martin
Svar
#12
Hej trier . 24" løb , 129 grs 914 m/s . 140 grs 884 m/s . 160 grs 823 m/s . Hilsen A-bolt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)