Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VTF nørder 600m skydning 2010
Ja DET var jo en herlig dag på banen[Big Grin]

Min 6,5kedelig ville slet ikke makke ret, og kom kun til 400 m...[Sad!] så opgav jeg den... når en riffel der ellers plejer at levere 10 mm grupper på 100 m lægger ud med em 60 mm "gruppe" på 100 m så skal man nok hjem og "problemløse" lidt.........

Min 22-250AI gik til gengæld hele vejen, og var væsentligt mere præcis end ham der forsøget at holde den stille (nok)[:I]

Desværre løb jeg tør for klik allerede på 500 m ... Så jeg skal have gjort noget ved min kikkert montering[xx(]

Tak til Tonny for et godt arrangement!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Ja DET var jo en herlig dag på banen[Big Grin]

Desværre løb jeg tør for klik allerede på 500 m ... Så jeg skal have gjort noget ved min kikkert montering[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Hvor meget cant har du på baserne nu ?

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
Ja min præstation skal gå helt ud i glemsel - havde problemer fra 400 m til 600 med min træls..Tikkaen begyndte at skyde ret meget mod højre og grupperne [:I]..... så fik den 3 moa mod venstre fra 500 til 600 meter - men det var så en Moa for meget og højden fik også for meget..
Næste år skal jeg forsøge mig med Min S&L Match, og er ikke sikker på at det bliver Golden target der skal bruges til 600 meter.
Tak til Tonny for bøvlet...

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
også stor tak til Tonny for at for få arrangeret dette 'sammenrend' -> det var udfordende at komme ud over de vante 100-200m og derudover have 2 geværer med (samt 2 forskellge kugler til den ene) .. jo jeg fik motioneret klikkene (også for meget/for lidt .. men engang imellem var der en skive 'i vejen')

Nogen 'shots'
Den først 'åbenbarelse' 100m markering
[Image: DSCF1330.JPG]
300m? ren afslapning
[Image: DSCF1336.JPG]
Tonny har lige prikket hans bidrag til konkurrencen på 600m
[Image: DSCF1357.JPG]

der er en del flere fotos sat op i
http://www.patrick.eggers.dk/sports/Spor...rts%202010
men de er blandet godt imellem mine skiver (da så har jeg dem et sted jeg kan huske)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
Fine billeder!!
Tak til alle for hyggeligt samvær.
Vandrepladen hænger på kontoret, min kone mener ikke der er plads i stuen !!??
Ser frem til titelforsvaret næste år, indtil da vil jeg glæde mig over at den "bor" her.
mvh
Søren

Svar
På det billede umiddelbart inden billedet af skiverne, er der 3 rifler, Tonny's længst til højre
en "almindelig" i midten og så en ???, hvad er det?

Til sådan en skydning er der jo en del specimen grej samlet - kunne det være et forslag (fast ingridiens fremover) med close up billeder af grejet: - rifler - kikkerter - remme - støtter m.m.m. til dem der ikke kunne være med:-(og hvor det er en stor del af oplevelsen)?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Er det må LOFTs pansrede terrænskæfte du mener? (LOFT det er ham med '½månen der ikke er der')
Tror han sagde det er std Remming lås/løb og skæftet = ?? .. du må vente til han hopper på forum igen

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

På det billede umiddelbart inden billedet af skiverne, er der 3 rifler, Tonny's længst til højre
en "almindelig" i midten og så en ???, hvad er det?

Til sådan en skydning er der jo en del specimen grej samlet - kunne det være et forslag (fast ingridiens fremover) med close up billeder af grejet: - rifler - kikkerter - remme - støtter m.m.m. til dem der ikke kunne være med:-(og hvor det er en stor del af oplevelsen)?

CP



Hej Claus!

Jeg synes, at den enkelte skytte selv må afgøre, hvilke våbendetaljer (om nogen), der skal ligges ud på et offentligt forum. Der er jo også et afsnit under "members only" med billeder og detaljer.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
Citat:quote:

LOFT det er ham med '½månen der ikke er der'

havde selv tænkt på den forklaring til billedet - havde nok været mere præcis[Big Grin]

Der står jo ikke navn og adresse - nu skal vi jo også passe på ikke at blive skitzofrene.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Det er en billig Rem 700 sps varmint i 308, der er blevet smidt i et McRee's Precision skæfte http://www.mcreesprecision.net/

Før en gang Duracoat så det sådan ud.
[Image: DSC01132.jpg]
Svar
Spændende - bundmetal og magasiner type?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Bundmetallet er integreret. og den bruger AICS magasiner.

Så har jeg også fået lavet en intermistisk opmåling af mine grupper, ved at måle afstanden mellem skudene på mine billeder, dividere den med breden af tæpen målt på billedet, og så gange med tapens rigtige bredde.

De skud der har ramt i tapen har været svære at tyde omkredsen af, så flere af målingerne er foretaget center - center, så tag resultaterne med et gram salt.

Og jeg siger ikke jeg ramte hvor jeg skulle, nævner bare præsicionen, som jeg selv er ganske tilfreds med, altså riflens (600m var jo ikke helt god). Også eftersom det er skudt med fabriksladet Lapua scenar 167grain (308win).

Resultatet er som følger:
100m = 23,8mm
200m = 40,1mm
300m = 33,1mm
400m = 50,4mm
500m = 98mm
600m = 177mm (dog med en flyver både op og ned, så de tre i midten sad med 45mm's mellemrum)
Svar
Skudbilleder:

100m

[Image: 100m.jpg]

200m

[Image: 200m.jpg]

300m

[Image: 300m.jpg]

400m

[Image: 400m.jpg]

500m

[Image: 500m.jpg]

600m

Der drillede kliktabellen noget så alle skud sad uden for skiven, derfor intet billed.

Der er 10 skud i hver skive (5 i 100m). Ud til og med 400m er der korrigeret i skudforløbet hvor det var nødvendigt[:I]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
stor tak til Tonny. For en god dag.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
Hej igen

Jeg kom til at tænke over hvorfor grupperne trak mod højre når vi kom længere ud.

Jeg har lært at acceptere, at en højre snoet trækker mod højre.

men hvorfor ? på oversiden af projektilet trækker mod højre, men på under siden trækker den jo til venstre.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Hej igen

Jeg kom til at tænke over hvorfor grupperne trak mod højre når vi kom længere ud.

Jeg har lært at acceptere, at en højre snoet trækker mod højre.

men hvorfor ? på oversiden af projektilet trækker mod højre, men på under siden trækker den jo til venstre.

VH Søren

Big Green for ever



Øhhh, tager du ikke fejl - det er lige omvendt.

Se evt. lige billederne af kuglebanen i sne, ca. midt på siden.
http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=43&t=20698

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
trode det kunne tilskrives spin-drift
http://en.wikipedia.org/wiki/External_ballistics
muligvis kan estimeres her
http://www.jbmballistics.com/cgi-bin/jbm...ft-5.0.cgi
der bruger noget tilnærmede formler fra B. LItz (Berger), der beskriver fint her
http://www.appliedballisticsllc.com/inde...sDrift.htm
lige som med roterende cykelhjul: Vil man dreje aksen.. mod sætter hjulet sig og drejer 90grader iforh. til man vil. Med tiltagende tyngekarfts træk ned ad ..vil kuglen modsætte sig påvirkninge og forsøge at vende 90grader = sidelæns (spidsen drejer i hvertfald og når den drejer trækker den resten af kuglebanen lidt med i den retrning) . Hvilken side afh. om H el V snoet

Andet SW der muligvis kan estimere indvirkningen
http://www.perry-systems.com/calculator.htm

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
Så fik jeg det på plads.

Tak for linket

Fede billeder

Som en af deltagerne skriver frit oversat Lykkelig er ham der ejer et langt stykke jord.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

lige som med roterende cykelhjul: Vil man dreje aksen.. mod sætter hjulet sig og drejer 90grader iforh. til man vil. Med tiltagende tyngekarfts træk ned ad ..vil kuglen modsætte sig påvirkninge og forsøge at vende 90grader = sidelæns (spidsen drejer i hvertfald og når den drejer trækker den resten af kuglebanen lidt med i den retrning) . Hvilken side afh. om H el V snoet

/wolf_skate



Jebs, præcis samme fænomen når et sportsfly af typen med lille halehjul under start kommer så meget op i fart at halen løfter sig til vandret.
Lige når det sker, så skal piloten bremse det ene hjul for at modvirke at snurretoppen/propel-krumtapaksel forsøger at dreje 90° når den bliver løftet i bagenden.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Må sige at de har skydevolden i orden de nordmænd!!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)