Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Min gamle rottweil 650 drillede lidt i lørdags
#1
Knægten ville absolut på skydebanen i lørdags og pulvereser nogle leerduer!
Ok vi kørte der ude nøjjj de var kold!
Efter en del skud begyndte Patronerne at klikke på de nederste løb!Mirage 24 grams#7
ved siden af stå der en gammel jæger nå du skyder med Mirage de lort duer ikke!!!Mindre irriteret spurgte jeg en bekendte hvilken patroner han havde med?Gyttorp!!!Kan du låne mig et par stykker ja ingen problem var svared!Alle skud blev brugt uden problemer!Næste bekendte hvad har du med "Kent" samme spørgsmal kan du...ingen problem
Rottweilen skød sku osse med dem no problem!Så prøvede miragen igen klik intet sket !Fuck Patronerne blev nøje inspekteret kunne ikke se noget usædvanligt gænghætterne sad som de skulle der var ikke noget at se jeg åbne te flere kasser for at samligne og afprøvning duede ikke!Såvidt jeg kan se fejler slagstiften ikke noget og de andre som fik nogle patroner i bytte kunne skyde med dem uden problemer!!!

Hvad kan der være galt???

Rottweilen (Haglbøsse) virkede med de andre patroner!
der gik 75 skud efterfølgende igennem uden problemer de var Kent Patroner

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#2
Fænghætten kan ligge en lille smule dyber i Miragen, og det kombineret med en slidt slagstift, vis den er slidt. En sidst ting, syndes du det lyder som der er det svip/knald i slagstiften som på det øverste løb, når du skyder dem af (tør aftræk)...???

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by skotten

Fænghætten kan ligge en lille smule dyber i Miragen, og det kombineret med en slidt slagstift, vis den er slidt. En sidst ting, syndes du det lyder som der er det svip/knald i slagstiften som på det øverste løb, når du skyder dem af (tør aftræk)...???

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.



enig det har jeg også oplevet men kan ikke huske med hvilken patron men ved at en ny slagstift hjalp

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#4
Formoder din smørelse i låsen er blevet stiv i kulden.

Nogle hætter er hårdere end andre, jeg tror de går af når det bliver varmere i vejret ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Tak for svarene så tror jeg de skyldes de lidt dybere Fænghætter hos Miragen alt de mekaniske er i orden og slagstifterne er ikke slidt som smørstof for mekanikken bruge jeg Brunox og meget lidt svensk våbenfett og der har en arbejdsområde til - 40 grader uden at blive stift!

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#6
Køb en Beretta,så er du ude over de problemer,jeg har kun haft en klikker med min og det var med en gammel "unævnelig" patron jeg skulle destruere for en bekendt
MVH
LØVIG
Svar
#7
@Krengel. Uanset om fænghetten ligge dybt, så skal din slagstift kunne nå, så uanset om du kan lide det så de ikke iorden.
Og at bruge Brunox er helt okay, men det satans fedt af alkkens slags skal man lade værer at putte i sin kanon. Det kommer ind i selve det mekaniske og det binder støv og sager, så det bliver til en pasta, og med tiden bliver det hårdt som sten der hvor det bliver mast sammen hver gang man spænder for at lade. Det bevirker at mekanikken ikke får fuld virke måde efter en tid, såsom ens slagstifter mangler 0,1 mm i at nå helt frem, samt at fjeder mister sit moment/kraft hvorved man ikke opnår den fulde antal kg til at prekurer en fænghætte.
Det er meget godt med fedt og olier der virker ned til -40 g. Men man skal se efter hvad viskositet det har ved en given temp, det kan nemt have en bæreevne mellem to flader, men det er træt og næsten stift som tjærer når det er koldt, hvorved det virker som en bremse, og især fedt.

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#8
Der kan sidde gammelt fedt, støv og skidt bag stiften, så den ikke kommer helt frem. Prøv at tage piberne af den og så fyre stifterne af ind i et stykke fyrretræ, eller lignende, og mål så dybden på hullerne. Herved kan du se om stifterne kommer lige langt frem, og om den skal adskilles og renses. Hvis den er knækket kan det som regel ses med det blotte øje, men den anden fejl her er en "sniger"...

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)