Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baneriffel
#1
Hej

Jeg har en schultz & larsen baneriffel med en ny pibe i 6,5x55
som jeg gerne vil have mere fart på.

Hvad er stigningen i piben, hvad kan den holde til.
Hvad vil i foreslå den kammeres op til?
264wm 6,5-284 6,5-06 osv. er der nogle der har nogle gode råd?

Mvh yneb
Svar
#2
Sælg piben, og køb en ny, i den kaliber du i virkeligheden ønsker dig.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
Hej yneb.

Et af mine tidligere projekter gik netop ud på nøjagtigt det samme som du pønser på.
Dengang valgte jeg at udbore kammeret til .264WM, hvilket gav et tilfredsstillende resultat både mht. præcision og hastighed. [Smile]

Jeg mener at GT har kammerrivalen til .264 Woldsom Magnum. [Wink]

mvh.
Swift
Svar
#4
Hej yneb.

Det letteste, og næsten det billigste, men i hvert tilfælde det bedste er at kamre om til 6,5-06.

30-06 hylstre er langt lettere at finde end .264 Woldsom Magnum. Du skal under alle omstændighedr genlade.

Du resikerer at få en mundingshastighed på 920-940 m/sek med et 9 gram kugle, og ingen problemer med magasinet og med bundstykket.

Jeg tror at GT, måske også Hatting har kammerrival til den.

Jeg har slidt 2 piber op i 6,5-06

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
#5
eller 6,5x55 ai, hvor 9 gram med 900 meter er indenfor rækkevidde, med din pibelængde.

Du kan skyde videre med standard ammo og lade nogen fine autist bønner på de fireformede hylstre.

Jeg ved M@x har en rival og hvis der er for langt til ham, findes der også en i Vildbjerg.

Det er en simpel operation. NP lavede min første på under en time.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Jeg tror at GT har kammerrival til den.


GT har helt sikket en kammerrival, han har kamret min....[Smile]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#7
Jeps,
har rivaler i 264 kalibrene til: 6,5-06, 6,5x55 AI, 264win mag, 6,5-284, 260 Rem, 260 Rem AI.
Selvfølgelig også throating rival i .264 således den individuelle patronlængde kan tilpasses ønsket projektilvalg og/eller magasinlængder.

Nu skriver du godt nok "baneriffel", derfor går jeg ud fra at det er en gammel Mauser og ikke f.eks en DL77 med baneskæfte.....
Grunden til at jeg spørger er at du ikke kan lave en i forvejen kamret 6,5x55 pibe om til 6,5-06 når det er til vekselsystemer som s&l og Sauer 200/202, grundet at du ikke kan lave det 16mm setback der skal til for at lave et "rent" kammer (6,5x55 er i hylsterbunden CA. 0,2mm tykkere end 30-06 hylstret der bruges til 6,5-06).

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Kan man lave en 97dl i 6,5x55 om til noget andet? Hvad med 300 winmag? Kan man lave en nifkaliber ud af den?

En matchpibe i 6,5x47lapua til 97 står godt nok højt på ønskelisten lige nu.
Svar
#9
Hej,

den kan laves om til en 6,5x55 AI, MEN det vil ikke blive korrekt da en AI SKAL klemme en lille smule på standardhylstret. I modsat fald kan den laves om til en 6,5 rem mag (som tidligere nævnt), 264 winmag eller 6,5-284 (teoretisk).

MEN men men, igen vil det aldrig blive lige så godt som hvis man starter på at skære kammeret hvor styretappen støttes af bommene.
Sådan at forstå at det er pibens geometri der styrer rivalen.

Omvendt skal éens grej være fuldstændisk pedantisk rettet op.
Piben skal oprettes 100% i alle retninger, pinoldokken skal oprettes 100% efter piben i alle akser/retninger/højde.
Så kan det teoretisk lade sig gøre at lave næsten lige så godt.

Rent teknisk er der overordentlig stor risiko for at det skærende værktøj begynder at vibrere og dermed ødelægger kammer/throat.

Denne løsning vil altid være og blive en 2. klasses løsning.

Bedste løsning er at sælge 6,5 piben og købe en i det rette kaliber.

Omkamring er i mange tilfælde en løsnign men ikke altid ubetinget en god løsning.

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Netop - var det ikke det jeg sagde [Wink][Wink][Wink][Wink][Wink][Smile][Smile][Smile]
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#11
@GT - jeg troede du sad ude i Nordsøen - ka' du så få gang i min bestiiling [Big Grin][8D]
mvh
Svar
#12
Jo jo, men med alle de OCG´ere fra Harald er det sku´ ikke så let at få accomodation på TWA[B)]. Så vi ryger afsted fredag morgen i stedet hvis ellers vejrguderne tillader det.....

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Hej alle sammen.

Tak for svarene.

Til Svift. jeg har læst om dit projekt og det er noget i den retning det her skal ende op i, og der er også 264wm jeg holder mest til.
Har du et tips til hvor hylsterne kan købes?

Til GT. Det er en mauser 98, vil det sige at den ikke kan blive 6,5-06?
Kan der blive et problem med magasinet i 264wm?

Mvh yneb
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by yneb

Til Svift. jeg har læst om dit projekt og det er noget i den retning det her skal ende op i, og der er også 264wm jeg holder mest til.
Har du et tips til hvor hylsterne kan købes?


Tillykke med dit valg! [Image: smiley20.gif]

Jeg er meget tilfreds med at jeg selv valgte .264WM dengang. Jeg skåner den lidt, og bruger den ikke til træningsskydning, og selv om det nu er snart 20 år siden at jeg foretog den ombygning, er præcisionen stadigvæk ovenud tilfredsstillende.

Du kan købe 264WM hylstre hos bl.a. Midway. Rex kan da garanteret også skaffe dem hjem.
Du kan også omforme 7mm Remingenton Magnum hylster, hvor den eneste forskel er at .264WM har en lidt mere snæver hylsterhals.

hilsen
Swift
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by GT

Jeps,
har rivaler i 264 kalibrene til: 6,5-06, 6,5x55 AI, 264win mag, 6,5-284, 260 Rem, 260 Rem AI.
Selvfølgelig også throating rival i .264 således den individuelle patronlængde kan tilpasses ønsket projektilvalg og/eller magasinlængder.

Nu skriver du godt nok "baneriffel", derfor går jeg ud fra at det er en gammel Mauser og ikke f.eks en DL77 med baneskæfte.....
Grunden til at jeg spørger er at du ikke kan lave en i forvejen kamret 6,5x55 pibe om til 6,5-06 når det er til vekselsystemer som s&l og Sauer 200/202, grundet at du ikke kan lave det 16mm setback der skal til for at lave et "rent" kammer (6,5x55 er i hylsterbunden CA. 0,2mm tykkere end 30-06 hylstret der bruges til 6,5-06).

Hej, jeg har en otterup m/69 baneriffel i 6,5x55 som jeg godt kunne tænke mig at ændre til .264 win. mag. Kan det umiddelbart gøres hvis man har en kammerrival dertil? hvor låner eller køber jeg en? og er der andre ting at være opmærksom på i forbindelse med projektet, udover en mindre ændring af bundstykket.?

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)