Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Accubond 140 gr til 6,5-55
#1
Kan se at nosler laver accubond i 140 gr. Hvor køber jeg den, når nu Midwaydanmark ikke har den på programmet.
Svar
#2
Den er her: http://www.vapex.se/webshop/index.php?cP...lter_id=25
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Takker for svaret. Jeg har aldrig handlet der. Er der problemer med at få sendet dem fra Sverige til DK.
Tillægs spørgsmål. Er de lige så svære at få op i fart, som NP, så de også bliver (energimæssigt) lovlige til hjort i DK. Hvis der skulle dukke en op.
Svar
#4
Husk, at det kræver, at du får en importtilladelse hver gang du køber kugler og hylstre i et andet land.

Hvorfor ikke bare købe dem i DK ?.

Det er Guntex, der er distributør for Nosler i DK:

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Når Rex nu ikke selv vil sige det, respekt for det - de koster p.t. 265 kr/50 stk hos Guns and Powder - se:
http://shop.gunsandpowder.dk/group.asp?g...rt=&page=3

I øvrigt min favoritkugel til jagt - bruger den både i 6,5 X 55 (130 grs) og i 30-06 (165 grs).

Potatiskastaren
Proper Planning Prevents Piss Poor Performance

Sako 75: 6,5X55, 30-06, 338 Win Mag
Carl Gustaf 1900: 6,5X55
Svar
#6
Er den hårdere en Hornady IB?
Svar
#7
Prøver lige at følge op på en "gammel" tråd. Mine NP er ved at slippe op og jeg vil gerne fortsætte med Accubond, da det er problematisk at opnå hastighed nok til at være lovligt til hjort i DK. jeg kan kun finde lade data på Noslers hjemmeside, der lige lever op til kraven.
Kan det passe at det er lige så svært at opnå tilpas hastighed med en accubond som det er med en NP. Tænker på at Accubond ikke har den stive tvær væg som NP har og som tilsyneladende er med til at give tryk problemer.
Svar
#8
Hej...

Med alle de sædvanlige forbehold om forskel på rifler og tryk osv. så burde du kunne komme derop af med Norma MRP tæt på max. ca. 47 - 48 grains - regner med at målet er E100 på 2700. Ovenstående er taget ud fra mine erfaringer med Swift A-frame i min 6,5'er, da jeg Jeg ikke lavet Accubond til 6,5'eren (men skovlfulde af dem i 308.)

I min 308'er ligner ladninger og kuglebane på henholdsvis Accubond'en og A-frame meget hinanden, derfor tillader jeg mig at forudsætte det samme gør sig gældende i 6,5'eren. Correct me if i am wrong :-)

I relation til drabseffekten, så lader jeg jævnligt til en skotlandsjæger der har skudt stor hjort med 6,5 med ladninger der ikke holder en E100 på 2700 joule. De væltede trods lang afstand med det samme uden problemer.

Hilsen
Palmer
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#9
Med 47 g bør du ifølge quickload kunne opnå det ønskede, det siger 3108 j men det vil jo nok svinge en lille smule.
Svar
#10
Hvorfor ikke bare vælge en tungere kugle, istedet for at pine en 9,1 grams op til ønsket anslags energi.....[?]

Lang lås, og tyk pibe..
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Hastrup

Er den hårdere en Hornady IB?



Hej

jeg så en amerikaner der havde listet dem sådan her

Hårdest først scirocco, så Accubond og endeligt Interbond. det var på på 308 diameteren og jeg gætter på konstruktionen er nogen lunde den samme i en 264.

I relation til at gøre en 6,5 lovlig med 140 grains er de accubond lidt lettere end NP da den grundet bedre BC ikke skal helt så hurtigt afsted fra mundingen som NP´en skal. Da Accubond så heller ikke har tværvæg burde den kunne lades til samme hastighed eller faktisk lidt mere end NP.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#12
Til Dennis H:

Går ud fra at de 3108j du anfører er ved E0 ikke ???

Hilsen
Palmer :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#13
Se nu bliver det interessant [Big Grin]
Jeg har selv brugt accubond i 30-06, 338wm, 375 H&H altid med det ønskede resultat. Hurtig død og lille kødødelæggelse [:p]. Savner den nu i nævnte 6.5, så hvis det er muligt at få den til at opfylde det der søges af cal.243 win vil det bare være fantastisk.
Har i 6.5 brugt NP der var ladet til de ønskede 2700 j, men har flere gang oplevet at spidsen sad lidt løst eller skævt, så accubond vil være en kærkommen afløser.

Mon der skulle være nogen her i forum der har prøvet dem i 140 gr og fået den til at nå de ønskede 2700 j

Fortes Fortuna Juvat
Fortes Fortuna Juvat
Svar
#14
Det kan Cal.243w nok hjælpe med om kort tid lyder det til [Big Grin]

Hvis man leger lidt med det i quickload med de begrænsninger man skal huske der er, så burde det kunne opnås med MRP som omtalt ovenfor - også uden man er over maks. ladning jf. Normas Ladebog. Jeg har fået målt mine Swift A-frame til stort set den samme hastighed som Quickload beregner, og på den baggrund har jeg med god samvittighed konkluderet, at det holder vand til kronvildt. Det ville undre mig, hvis Accubond'en afviger negativt, men jeg har altså ikke praktisk erfaring med den, så jeg glæder mig også til at høre nærmere fra Cal.243w, hvis vi kan lokke med ham [8D].

Hilsen
Palmer :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#15
Palmer: Går ud fra at de 3108j du anfører er ved E0 ikke ???

Jo det er målt ved mundingen.
Svar
#16
Thumbs up :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#17
Hej Cal243

Kom lige til at tænke på, hvilken ladning du egentlig er endt ud i med din Nosler Partition for at opfylde kravene til kronvildt ? Du skriver du har haft trykproblemer med NP'erne, det mener jeg ikke jeg oplevede da jeg ladede den i tiden før jeg gik over til A-framen.

Palmer :-)
***  Jepsen :-) ***
 
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)