Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oparbejdning af "credit"
#1
Hej.
Jeg er ved at samle "credit" hos husets Frue [Big Grin] Jeg har pæret noget mur ned i køkkenalrum. Køkken og alrum er adskilt af en mur, der har været 30 cm over køkkenbordshøjde. Nu er den pæret ned under bordpladehøjden på det tilstødende køkkenbord. Nu er jeg klar til at øge den eksisterende køkkenbordsplade med 25 cm ind over den resterende mur. I den forbindelse vil jeg gerne samle de to bordplader med noter. En god ven foreslog, inden han stak af på jagt i Sverige, at jeg skulle samle med "fisk". Jeg har ikke tidligere arbejdet med sådanne "fisk" Derfor henvendte jeg mig i dag, fortrøstningsfuld, på det lokale byggemarked [Smile]Fisk...... jo, ekspedienten havde da hørt om dem.....[:o)] Ingen hjælp at hente. Jeg havde ikke bedre held hos byens største snedkervirksomhed [B)]
Ved nogle af "træbanditterne" herinde, hvor de kan skaffes?
Alternativt har jeg overvejet at skære nogle brikker af 4mm birkefiner og så anvende dem til at styre de 2 bordplader på plads under limningen. Jeg har et notjern på 4mm.
Walnut
Svar
#2
Hej Walnut

Se hos tømmerhandlen eller den nærmeste køkkenforhandler, de burde ligge inde med dem.

Husk at bruge en god silicone lim til samlingen, gør den vandtæt.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
Hvis du ikke har en f.eks Lamello eller DeWalt lamelfræser, kan du bruge en skivefræser i din overfræser. Fisk fåes i størrelse 0-10-20

http://www.carl-ras.dk/dewalt/e-shop/el-...serdw682k/
http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/moe...llodyvler/

Her kaldes den en duplofræser, men det er vist en fejl. Det er vist de firkantede "fisk" som Festo kom frem med for et par år siden

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#4
Hej

Har tidligere købt nogle i Bauhaus.

Mvh Post
Svar
#5
Hej Walnut.

Kan se at "Carl-ras" kun sælger dem i pakker a' 1000 stk - det er nok rigeligt til en enkelt bordplade [Big Grin]

Jeg har nogle stykker til at ligge i str. 10 = 54x18x4 mm.

Så hvis du sender mig en PM med din adresse smutter jeg lige på posthuset med 6-7 stykker i morgen [Smile]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#6
Så gemmer jeg mine [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#7
der hvor jeg kommer bliver de kaldt for "kiks"
og deWalten bliver kaldt en kiksefræser....[Wink]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by hatting

der hvor jeg kommer bliver de kaldt for "kiks"
og deWalten bliver kaldt en kiksefræser....[Wink]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk



Det skal nok passe ...

Jeg har set Blackbird lave en ret kikset samling af en bordplade ...

Det så ret prof ud

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Husk at bruge en god silicone lim til samlingen, gør den vandtæt.



Absolut nej, Silicone er et organisk materiale (som kan rådne) som pricipielt ikke kan bruge til at lime andre organiske materialer sammen med. En køkkenbordsplade limes sammen med vandfast snedkerlim. Det er lidt voldsomt at gå hen og købe en lamelfræser blot for at samle en bordplade - køb et notjern til din almindelige overfræser og kør en not og læg en liste i. Fræs ud til "kødben" og saml det hele med disse "kødben" (som man gør alle andre steder når man samler bordplader).

Se punkt 8, 9 og 10



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#10
[Smile]
Mange tak for kvalificerede henvendelser. Jeg rykker selv, inden jeg ber´om yderligere hjælp.
VTF er som Google: Du kan få svar på alt [8D] VTF er måske en kende foran med tilbud om ydelser [8D][Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#11
Harald Nyborg har også "fisk" Der får du en blandet kasse for en hund.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#12
[Image: DSC03088.jpg]
[Image: DSC03127.jpg]

[Big Grin] Jeg er næsten færdig med ansigsløftningen af køkkenet. Husets Frue går lejlighedsvis rundt og nynner[Big Grin] Det er jo altid godt og kan senere vise sig at blive indbringende [Wink][:I]
Jeg fremstillede selv en lang fjer i finer. Det hele blev godt sovset ind i snedkerlim og spændt sammen.
Ved enden af køkkenskabet er der plads til en meget smal sektion, der kan rumme et par ovnplader. Det giver så mulighed for at rejse en ny gavl, der så samtidig støtter den ekstra forlængelse, der er på tværs i enden af den nye brede bordplade.
Vores forventninger til det nye design er blevet indfriet. Det har åbnet rummet, og der strømmer mere lys ind i den centrale del af alrummet. Det er også blevet meget nemmere for Fruen at snakke FRA køkkenet [Big Grin].
Walnut
Svar
#13
Hej.
Ser rigtig godt ud - selv om der ikke gik "fisk" i det [Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#14
Jeg kan se at hun har åbnet for tremmerne, så du igen kan komme ud af køkkenet.[Big Grin]

Nydelig arbejde nut.

Så billigt slap jeg ikke. Min ville have nyt badeværelse, bryggers og gang, det er jeg heldigvis lige blevet færdig med. Og så fik jeg tilgivelse og lov til at tage til polen igen.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#15
[Big Grin] og takker.
Jeg slipper heller ikke med den her.Her i huset er der altid et projekt til én, der vil smøge ærmerne op! Der er skåret op til nye teaksæder i Dehleren, vi købte sidste i august... eller, som Fruen købte, mens jeg var i Sverige for at lege [Big Grin]
Nyt undertag på det vestvendte tag er også nævnt[:0][B)] " Det kunne også være såååååå [:X] spændende med et teakgulv på badeværelset.. og fjernvarme i gulvet i stedet for elvarme samme sted" O.s.v.
Ikke pive.. du kan arbejde ved lys [Big Grin]
Walnut
Svar
#16
ved du vel Walnut køb et par blomster en gang ind imellem de ikke nær så krævende og sveddrivende!

ellers nydelig arbejde du har lavet

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#17
Du er en heldig mand Walnut. Jeg må bygge et helt hus, men så regner jeg også med fred for ombygningsplaner i et par år [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Du er en heldig mand Walnut. Jeg må bygge et helt hus, men så regner jeg også med fred for ombygningsplaner i et par år [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



[Big Grin] Sørg endelig for kun at stå for det fagtekniske islæt og lad konen om det æstetiske. Så holder konceptet længere [Wink][Big Grin]
Walnut
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Du er en heldig mand Walnut. Jeg må bygge et helt hus, men så regner jeg også med fred for ombygningsplaner i et par år [Big Grin]


Me too [V](næsten)
[Image: Work.jpg]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#20
Hold da op, det er blevet flot ID. Ser ikke ud til at have været helt billigt at få lavet!

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)