Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
??????? Toz eller Winchester
#1
Er det bare mig eller er den fine nye Winchester Wild cat ikke en Toz lux af russisk oprindelse??

Bare en tanke, de er godt nok fælt ens i låsen![?]

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#2
Så vidt jeg ved, har de pillet sigtemidlerne af - ellers er de ens! Til gengæld kan du få lov til at betale mere for navnet... Dog findes den også i en "varmint" udgave fra Win med tykkere pibe. Prøv at se på Rimfire central - amerikanerne vil hellere have den originale Toz, det vil jeg også. Den er lidt for let, men skyder som en drøm.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#3
Det er ingen løgn, har osse en Toz, og ja den skyder fantastisk godt!
Mente nok der var en lighed jeg havde set før![Big Grin]

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#4
se her:
http://rimfirecentral.com/forums/showthr...p?t=257509
Den største forskel er vist, at Wildcatten ikke har justerbar aftrækker.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#5
Det siges mange steder, at Wildcatten og Toz lux og Toz 17 kan bruge samme magasin, så der må være visse ligheder.
Har selv en Toz 17-01 22lr, og mangler et magasin, så er en som kender en, som kender en der har et magasin i overskud, ja så køber jeg gerne.

[Image: Buster.jpg] "Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#6
Magasiner til din Toz kan købes i Hubertus huset Ringsted, de har både 5 og 10 skuds.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#7
Ja til Toz 78, men ikke til 17.. Jeg har været der mens de rodede efter ude i værkstedet.

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Ja til Toz 78, men ikke til 17.. Jeg har været der mens de rodede efter ude i værkstedet.

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



du kan købe dem her:
http://www.germanguns.de/export/magazin/magazine2.htm
http://www.epier.com/biddingform.asp?1631425

btw google er din ven [Wink]

Karsten
Karsten
Svar
#9
Hej Karsten

Jeg har lagt en ordre hos ham. Det er en og samme person der udbyder magasinerne.

Han modtager kun bankoverførsel, så jeg har overført penge til ham, også selv om jeg ikke var meget for det, da han har et par utilfredse kunder eller mere på nettet. Men jeg har taget chancen og har overført de 31 euro. Selvom jeg ikke er helt tryg ved ham.

Der har væres masser dialog med ham via e-mail, og han siger, at han har masser på lager af magasiner til Toz 17, hvilket jeg ikke helt forstår, da absolut ingen andre hver har dem, eller kan skaffe dem. Det skal lige siges, at efter jeg sendte ham kvitteringen på bankoverførslen, så har jeg intet hørt fra ham. Men det er også kun en uges tid siden.

Jeg lader høre hvordan handlen går, så ikke andre falder i fælden hvis det viser sig at han er en bandit.

Hilsen
Leon

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#10
Det er samme magasin, den eneste forskel er placeringen af det hak hvor i at låsen til magasinet skal gå i indgreb, da det er et komposit matriale som magasinet er lavet af er det ganske nemt at tilføje et nyt hak.
Har selv en Toz 17 og en Toz 78, nu passer de magasiner sammen.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#11
Den besked havde været dejlig at have tidligere :o)

Jeg har lagt mærke til, at 78érens magasin er buet, hvor 17érens er lige, men det lyder ikke til at være noget problem så!?!

Jeg har faktisk et magasin til min 17-01, Hunters House havde et enkelt på lager, som de eneste udover ham i Tyskland. Så jeg tænkte, at når de er så svære at få fat i, ja så var det bare med at få neglene i et mere, hvis nu uheldet skulle være ude, og man mistede det eneste man har. Men nu har du så givet mig en ny livline, tak for det!

Mit næste vovestykke er, på et tidspunkt at få skilt min 17-01 ad for at få renset og smurt delene ved aftrækker osv. Riflen er købt i Norge i 1987 af min ven som jeg købte den af, og han har aldrig haft den skilt ad, så det er nok tiltrængt. Men jeg er nu ikke helt vildt med at skille den ad når jeg ikke har prøvet den slags før.

Er du glad for din 17-01? Umiddelbart syntes jeg den virker som en lille robust og præcis riffel. Ikke det kønneste håndærk at se på, men tilsyneladende noget der virker. Det eneste der undrer mig ved den er, at der er sat en bagkappe bagest på låsestolen som skal fjernes før man kan få låsen ud, en kende besværligt, men det hjalp da en gav mig tricket med at holde aftrækkeren tilbage og slå let på kappen, og smut så var den af. [Big Grin]

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#12
Pudsigt! Min 17 har buet magasin! Billeder følger![Smile]

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#13
Tror der er to muligheder, enten er din ikke en 17-01 som min, eller også har ham der har haft den før dig sat et magasin i fra en 78, hvis ellers du ikke har haft den fra ny. Du kan se om det er en 17-01 på siden af låsestolen. Eller måske er 17 lux anderledes end 17-01 hvad magasin angår, jeg kender ikke lux udgaven.

Du kan se manualer her:http://news.webshots.com/album/560302372ZXooSu

Du skal lige hoppe hen sidst i dokumentet, så har du manualen på engelsk. Iflg. billederne i den, er magasinerne lige som mit i både 16-01, 17-01 og 18-01.

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#14
Nu har jeg nærlæst på den, min hedder 17-D og er med buet mag.

Det må være forgængeren til model 78.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#15
Sikkert derfor. Jeg ved ikke hvad forskellen på D og -01 er.

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#16
Så modtog jeg lige magasinet til min Toz 17 som jeg havde bestil i Tyskland, garanteret om de så ikke har sendt et buet magasin der overhovedet ikke passer på min riffel, og det kan heller ikke modificeres så det kan komme til det! Utroligt når jeg spurgte et hav af gange om han nu var sikker på at det passer til min Toz 17. Sjovt nok er billedet af magasinet på hans hjemmeside det rigtige, men det han har sendt kommer ikke engang i nærheden af at ligne det rigtige. Så nu bliver det sjovt at se om han kan opdrive det rigtige, eller om han vil betale pengene retur igen??!

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#17
Det er måske på sin plads, at tilføje, at det forkerte magasin jeg fik fra http://www.germanguns.de er byttet uden nogle former for problemer, så ham kan man roligt handle med.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)