Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Weatherby Vanguard rasler
#1
Weatherby Vanguard mark V, .270 WIN
Riflen har IKKE aftageligt magasin, men fjederbelastet magasinbund.
Jeg skyder med Norma Onyx, men magasinbrønden kan tage ammunition, som er mindst 10 mm længere.

Når bundstykket er lukket, rasler riflen irriterende, når den vippes forover/bagover.[Sad!]

Det er den næstøverste patron i magasinbrønden, der er en eller anden grund ikke sidder i spænd, og derfor kan rasle frem og tilbage.
I visse situationer lyder det højt.

Hvad Søren kan man gøre [?]
Hvis nogen kan komme op med en løsning på problemet vil jeg blive meget glad. [Smile]
Svar
#2
Uden billeder af låsestolen/magasinet er det rent gætværk, men jeg kunne forestille mig

1. slap magasinfjeder.
2. manglende/løs magasinbrønd.

Og en mindre detalje, en Vanguard er ikke en MK V... I gamle dage hed en Vanguard enten vgl, vgs eller vgx..

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
@ Dr.Strangelove: Tak for reaktionen.
Jeg tror desværre ikke billeder vil hjælpe, for kikkerten dækker det meste set ovenfra, og nedefra er der ikke andet at vise end brønden (som ikke mangler)samt dækslet og den fjederbelastede bevægelige bund.

Jeg har kigget ordentlig efter på riflen og du har jo ganske ret m.h.t. navnet. Det er en Vanguard. Mark V er en anden model.
Nu har jeg så i et par år været den stolte ejer af en Vanguard Mark V, som sælgeren talte så smukt om, og så spolerer du det hele. [Wink]
Men den skyder ellers rigtig godt.

En slap fjeder tror jeg nu ikke meget på, for den er jo kun presset sammen i forholdsvis korte perioder. Men det er selvfølgelig en overvejelse værd, og jeg kan desværre ikke selv komme på andre ideer.

YDERLIGERE GULDKORN MODTAGES MED TAKNEMMELIGHED.
Svar
#4
Jeg har ikke svaret men kun det samme problem[V] med min Parker Hale. Så en løsning ønskes. [Big Grin]
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#5
Hej KWI

Har du tjekket magasinbrønden for metalgrater, det kan være skyld i at patronraslen.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Hej KWI

Har du tjekket magasinbrønden for metalgrater, det kan være skyld i at patronraslen.

Mvh

Santo



Der var desværre ingen grater.
Det underlige er, at når bundstykket er fremme, kan man kigge ned ved siden af det og se, at det ikke er den øverste, men den NÆSTØVERSTE patron i magasinet, der kan glide frem og tilbage.
Hvordan pokker det kan lade sig gøre, kan jeg ikke tænke mig til ????
Svar
#7
Hej KWI

Sker det også ved 2-3-4-5 patroner i magasinet, hvad hvis du slår til riflen holder det så op?

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#8
YDERLIGERE GULDKORN MODTAGES MED TAKNEMMELIGHED.

tror du ikke at det er alle knasterne der klaprer mod hinanden [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Vender den fødeplade hvor patronerne ligge an på rigtig...??? det kan være den skal ud og drejes 180 grader

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#10
Vender magasinbundpladen (eller toppladen - altså den som patronerne ligger imod rigtigt)har set på flere, at pladen kan tages af fjederen og sættes omvendt på.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
hej kwi

nu kan jeg ikke se hvor du lever eller opholder dig i landet.....
men tag kontakt til en våben/jagtbutik i din nærhed og få dem til at kikke på problemet

her kan du finde de fleste bøssemagere i lille dk'
http://www.riffeljagt.com/forum/code/def...?CAT_ID=17

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#12
Næh, det hjalp heller ikke at vende den plade, patronerne ligger an på, så nu er jeg helt lost.
Jeg må nok indstille mig på en tur til Roskilde.
Men tak for de forskellige tips. [Smile]
Svar
#13
Hej kwi.

Jeg har også raslen med magasinet helt fuldt( - den i kammeret), på min Browing A-Bolt. Men med en bønne mindere så er der stille som graven.[Smile] Jeg bruger jo som regel kun den der sidder i kammeret, når jeg er på jagt[8D], så en mindere har løst problemet for min Browing[Wink]

Mvh P.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Prezz

Hej kwi.

Jeg har også raslen med magasinet helt fuldt( - den i kammeret), på min Browing A-Bolt. Men med en bønne mindere så er der stille som graven.[Smile] Jeg bruger jo som regel kun den der sidder i kammeret, når jeg er på jagt[8D], så en mindere har løst problemet for min Browing[Wink]

Mvh P.



Fik lige lejlighed til at prøve med færre skud i magasinet.
Med 2 stk i magasinet + 1 i kammeret virker det - og som du skriver, så er det jo rigeligt.
TAK. [Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)