Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg
#11
Umiddelbart kan jeg ikke se noget galt i det og vil bestemt ikke kalde det nedskydning.

Tit og ofte er der en stor råvildt bestand på de store godser og det er derfor også nødvendigt med afskydning af en større mængde. 40 stk. lyder af meget ment rent faktisk kan det jo sagtens være for lidt, hvis det er det eneste der er skudt siden bukkejagten.

Jeg har en kammerat som deltog i en lign. jagt på et gods i Nordjylland. På dette gods er der ekstremt meget råvildt og skytten er også blevet advaret flere gange om at få skudt en del væk, for at undgå overpopulation og evt. sygdom.

Der blev efter nytår afholdt en tryjagt for skyttekolleger og hjælpere. Efter de 2 planlagte såter var der skudt 41 stk. råvildt. En skytte kunne fortælle at der i de 1,5 time han stod på post ikke var gået et minut uden han havde set råvildt. Han skød også 8 stk. på den post [Smile]

Det er, mig bekendt, den eneste gang i efteråret, at der er blevet jagtet råvildt på godset og det hele var overstået i løbet af en formiddag og så var der ro igen.

Jeg tror det er en god måde at få afskudt en større mængde uden at stresse bestanden. der er naturligvis risiko for, at der bliver skudt en kastebuk. På det omtalte sted er der ikke engang blevet skudt en 1/5 af bestanden den dag. langt fra.

Kort og godt så gad jeg dæleme godt komme på en trykjagt og skyde 8 stk. råvildt på en post på den frie vildtbane[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
og der skal overhovedet ikke herske nogen tvivl om at jeg er skydegal[:p][:p] og jeg er faktisk også lidt misundelig på min kammerat som var med den dag[Wink]
Svar


Beskeder i denne tråd
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg - af lars mahon - 18-01-2010, 01:49 AM
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg - af Poulsen - 18-01-2010, 03:24 PM
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg - af ft-kk - 20-01-2010, 10:32 PM
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg - af ft-kk - 21-01-2010, 05:12 PM
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg - af lars mahon - 21-01-2010, 09:50 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)