Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fuglejagt Med riffel
#21
Det lader til at denne tråds momentum, er ved at dø ud. Så jeg vil sige tak til alle for de mange svar.
Det virker som om, at det er spørgsmålet om kuglefang, der kan blive det største problem. Så jeg tror jeg vil tage et par sejlture i de typiske omgivelser, uden riffel, for at se det lidt an.

Mvh.
TB.B.
Svar
#22
Jeg synes det er helt fint, jeg har også selv skudt en grågås med en .270 [Big Grin]
Jeg var godtnok ude efter en ræv, men da der kom et træk gæs, der valgte at foragere i nærheden tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne forsøge at komme inden for skudhold,
det lykkedes, den fik en perfekt kugle på 140m, med minimalt kødskade og ingen indvolde tilbage [Big Grin]

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#23
Jeg syntes også at det er helt fint . Jeg kan svagt huske at der i jagtbladet for lang tid siden var en artikkel om salonriffel fra skydepram.
Jeg har også skudt grågås med jagtriffel 6,5x55 på 275 m , men den var gammel og sej Sad
Hvis jeg kan finde artiklen kan jeg scanne den ind.

Mvh Erik
Man er først fattig når man ingen ønsker har.
Mvh Erik
Man er først fattig når man ingen ønsker har.
Svar
#24
Jeg har fundet artiklen den er fra feb 1981 skrevet af Lasse S.
Jeg får den scannet ind og lagt ind senere.

Mvh Erik
Man er først fattig når man ingen ønsker har.
Mvh Erik
Man er først fattig når man ingen ønsker har.
Svar
#25
Jeg kan ikke få det ind i en størrelse så man kan læse det , men hvis andre vil have artiklen pr. mail , så stik mig en mail og jeg sender den.

Mvh Erik
Man er først fattig når man ingen ønsker har.
Mvh Erik
Man er først fattig når man ingen ønsker har.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)