Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rødpunktsigte til drilling
#1
Jeg har en drilling 12/70 med kal. 7x57R som jeg gerne vil have et rødpunktsigte til.
Findes der et rødpunktsigte i 500-1500 kroners klassen med en acceptabel kvalitet?
Svar
#2
Jeg vil anbefale et brugt Aimpoint, eller køb et nyt i USA hvis du skal dertil :-)

Husk at montagen også godt kan løbe op.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Det kan godt ske det er en Aimpoint jeg skal kigge efter.Hvad koster en montage til en Aimpoint ca?
Er der ikke noget i mellem klassen som er værd af købe?

MVH. Tommy
Svar
#4
Man får som regel hvad man betaler for ...

Noget der skal sidde på en drilling bør være af en ordentlig kvalitet.

Montagen vi i de fleste tilfælde være mindst lige så dyr som sigtet, hvis den skal være til at tage af.

Skyd du hellere over korn og kærv til du har fundet det rigtige.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
jeg har en doktor hollovsight på min det virker fantastisk til de korte skud.
den koster af ny ca 3000

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#6
var lige forbi den blå avis ag faldte over denne her

linket endret http://www.dba.dk/roedpunktsigte-spencer/id-64270326/

var det noget og nogen der ved hvad det er for en kvalitet har kikket og kikket men den ser ud til den er precis magen til min doktor

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#7
Jeg har nu kigget lidt rundt efter forkellige typer rødpunktsigte. Da jeg aldrig har prøvet at skyde med rødpunkt på min drilling, vil jeg høre om der er nogen der har erfaring med hvilken type der er bedst, når man gerne ville kunne bruge den til haglløb og riffelløb.Flyvende og løbende vildt.

Jeg har kigget på 3 typer
Aimpoint micro H-1
Aimpoint CompC3
Docter Hollow-Sight

MVH. Tommy
Svar
#8
Jeg havde på et tidspunkt en bockbüchsflinte med et billigt rødpunktsigte på.

Det var stort og klodset, men fungerede som sådan udmærket.

Jeg har så senere fået et Doctersigte til min Sakoriffel, det fungerer rigtig godt for mig.

(Ville egentlig rigtig gerne prøve det på min lerdueskyder, men det er ikke så praktisk/nemt, når nu den er monteret på en Sakobase.)

Prøv at tage hen til en velssorteret jagtbix og sammenlign de ovensstående i den afstand hvor de ville sidde på skyderen.

Hvad giver mest udsyn, hvor er kanten tyndest, hvilken prik passer bedst til dit øje ...

For med de kvaliteter du lister op her, afhænger det vist kun af øjet der ser ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
jeg har doktor hollov sight på min. har prøvet en aimpoint men kan ikke lide at skulle kigge gennem et rør til hagl skudet og det er da det man bruger mest.

hvor i landet holder du til du kan da godt få lov at prøve den på skydebanen
har både kikkert 1,25-4 og doktor hollosight til og tror min kammerat har en aimpoint til at ligge der passer.

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#10
Jeg har en Zeiss compack point på min drilling og bruger den med glæde til kugle og hagl den kan jeg varmt anbefale
Svar
#11
Hej.
Jeg foretrækker klart at skyde over kærv og korn med drillingen,skudafstanden er jo sjældent ret lang.
MVH
LØVIG
Svar
#12
Jeg har også selv tænkt på det som Michael om en Aimpoint eller andre af den type.
Om det måske kan virke lidt specielt, at man nærmest kommer til at føle man kigger igennem et rør når man skal skyde med haglløbet.

Jeg har også kigget på det link Michael har lagt ud, om en
Spencer Holowsight. Det er rigtig den ligner faktisk rigtig meget en Doctor. Er der nogen der kender til Spencer?

Tommy
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)