Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rössler Titan 6, har i nogen kommentar til den.
#1
Hej er den nogen der kender denne rifel,Rössler Titan 6, er det en god riffel, jeg var ude efter en sauer 202, kan i hjælpe mig

på forhånd tak.
Svar
#2
Hej har hørt at det er en udemærket riffel. Den er billig, men jeg tror man får hvad man betaler for. Bryder mig ikke så meget om en alu lås. Tror hellere jeg ville satse på en sauer 202.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
Der er et par tråde hvis du bruger søgefunktionen.[Smile]
Jeg har haft en Titan 6 og var fuldt ud tilfreds med den, men den er naturligvis ikke nær så lækker og gennemført som den Sauer 202 TD jeg skiftede den ud med..

Synes at lås og aftræk var ret godt for en riffel i den prisklasse..

Men der er jo også markant prisforskel på 202 og Titan[Smile]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#4
Sauer 202 fås da forhåbentlig med alu- lås ligesom Sauer 200 gjorde ?

Hvad skal vi med sort stål og træ, når vi har alu, rustfast og plastik [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Hej Kurt og velkommen hertil.

Jeg har en Titan 6 og er rigtigt godt tilfreds med den. Den skyder glimrende og er der problemer med præcisionen, så er jeg ret sikker på at det er skyttens skyld.

Jeg købte den oprindeligt i .308 Win, men har efterfølgende suppleret med vekselpiber i .243 Win og 9,3x62. Riflen med begge vekselpiber står mig i under 10.000,- og det hele er købt nyt. Så hvis dit budget er til en Sauer, så har du da penge til at få en overordentlig god kikkert på en titan 6.

Da det er en forholdsvis let riffel kan rekylen godt være lidt ond i de store kalibre, men med så billig en riffel, så kan der nok også blive til at få monteret en rekyldæmper, hos en bøssemager, hvis det skulle være et problem.

Hvis du holder til i Nordjylland, så er du velkommen til at kigge forbi og se nærmere på den, og vi kan da også evt. tage den med en tur på en bane hvis det skulle have interesse.

Flere af de gamle indlæg kritiserer dem voldsomt, og jeg synes personligt at det er uberettiget, da jeg ingen problemer har haft med min overhovedet. Det er korrekt at de første modeller havde problemer med låsen, men jeg har ikke hørt om nye modeller med problemer. Du kan på Rösslers hjemmeside lege lidt med de mange kombinationsmuligheder der findes. Se her: http://www.jagd-shop.at/

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
Jeg har to af dem nu og er serdeles godt tilfreds med aftrækket og sikringen fejler bestemt heller ikke noget i bænk skydder de i begge kalibre nogle meget fine gruber,jeg skyder da dåser med 9,3x62 på 200m......men som man siger "ingen roser uden torne" 9,3eren sparker så man tror det er løgn,men ok med 14,5 gr kugler går det lige,308 eren er fin at skyde med,ok man kan da mærke den,men ikke noget der betydder noget

Desværre er den nok ikke så nem at sælge hvis man gerne vil af med den,jeg har set mange rigtig dårlige rifler der var lettere at sælge ærgeligt men sandt
Buffalo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)