Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Accuracy International
#1
er der nogen der har erfaringer med deres skæfte kits til remington 700?? har snakket med et par stykker der syntes de er en smule for små i håndtaget hvis man har store grapper...
men syntes jo de ser rigtig cool og fynktionelle ud....
lad mig høre lidt om jeres erfaringer

hilsen gert[}Smile]

what dosent kill you, makes you stronger
what dosent kill you, makes you stronger
Svar
#2
Det har jeg lidt erfaring med :-)

Jeg vil give dig ret i, at håndtaget kan virke "lille" hvis man har en kæmpe håndværker lap. Personligt har jeg ikke så stor en hånd, så skæftet passer mig 100%

Jeg synes at pistolgrebet på McMillan's A5 og A4 skæfter er "meget store" og også for store til min hånd, hvis det kan hjæpe dig lidt på vej mht. størrelsen :-) Ellers kanon fede skæfter....

Om man vælger det ene eller det andet kan prismæssigt være det samme, da AI's ikke skal have et bundmetal og kommer med et magasin. Hvis du vælger et McMillan skal du lægge bundmetal og magasin oven i prisen, så du skal nok regne med 6000kr eller noget i den stil...

Begge løsninger er suverænt fede og tror sgu ikke det ene er bedre end det andet....

Mvh.

Kelle
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Kelle

Det har jeg lidt erfaring med :-)

Jeg vil give dig ret i, at håndtaget kan virke "lille" hvis man har en kæmpe håndværker lap. Personligt har jeg ikke så stor en hånd, så skæftet passer mig 100%

Jeg synes at pistolgrebet på McMillan's A5 og A4 skæfter er "meget store" og også for store til min hånd, hvis det kan hjæpe dig lidt på vej mht. størrelsen :-) Ellers kanon fede skæfter....

Om man vælger det ene eller det andet kan prismæssigt være det samme, da AI's ikke skal have et bundmetal og kommer med et magasin. Hvis du vælger et McMillan skal du lægge bundmetal og magasin oven i prisen, så du skal nok regne med 6000kr eller noget i den stil...

Begge løsninger er suverænt fede og tror sgu ikke det ene er bedre end det andet....

Mvh.

Kelle



Ikke helt rigtigt. Man kan faktisk bruge det originale bundmetal og fast magasin på McMillan skæfterne hvis man ønsker det. De fleste vælger dog at skifte til løse magasiner næsten øjeblikkeligt.
Men til jagt hvor patronforbruget sjældent nødvendiggør en magasinkapacitet over 4(drivjagt undtaget, men her de nævnte skæfter også meget lidt anvendelige) kan jeg faktisk kun se fordele ved den hængslede magasinbund.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Ja ok...

Nu sammenlignede jeg også helt naturligt magasin løsningen, da det er det rigtig mange gerne vil have. Tror sgu aldrig jeg har set en riffel med McMillan skæfte og hængslet magasin, men nu er det også mest "taktiske" rifler jeg gør i ;-)

kelle
Svar
#5
Jeg har endnu ikke været så heldig at have et AI sæt i mellem hænderne, så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor det er dårligt til drivjagt?
Svar
#6
Der er sgu mange andre rifler, der er meget bedre til drivjagt end AI. De er tunge og generelt uhåndterlige, i forhold til en alm riffel.

Mvh.

Kelle
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Jeg har endnu ikke været så heldig at have et AI sæt i mellem hænderne, så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor det er dårligt til drivjagt?



Jeg har prøvet at repetere hurtigt med et tommelhuls skæfte. Det går noget langsommere end med et standard skæfte, men nu har jeg jo heller ikke øvet mig.

Som Kelle siger, så er den slags rifler ikke konstrueret til drivjagt, da de er tænkt til en anden skydediciplin.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Folk går SÅ frygtelig meget op i hvor hurtigt man kan repetere.... Synes det er en totalt overdrevet ting, hvis det havde SÅ stor betydning forstår jeg ikke, at der ikke bliver solgt flere halv automatiske rifler.

Nå det var lige et lille sidespring

kelle
Svar
#9
Hmm den optimale allround riffel er åbenbart ikke opfundet endnu.
Svar
#10
Hvis man fælder dyret med det første skud, hvad er behovet så for at kunne sende yderligere 3 skud af sted inden for 10 sekunder??? ...... Og hvis det er en papskive, så bliver den sgu nok stående lidt endnu [Wink]

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!
/Stanton
Svar
#11
Jeg syntes nu det er meget smart at man har mulighed for hurtigt genladning. Hvis det er underordnet kan jeg ikke forstå,at der ikke bliver solgt flere enkeltskudsrifler.....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#12
det er ikke noget problem at repetere lige så hurtigt som 90%
af de danske jægere med en enkelt skuds riffel.....feks en ruger #1

er en gang blevet skældt ud af en banekomandør for at skyde for hurtigt og med en halvauto.......og jeg stod bare og øvede genladning med min dejlige ruger#1 i 3006 [Big Grin]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Kelle

Ja ok...

Nu sammenlignede jeg også helt naturligt magasin løsningen, da det er det rigtig mange gerne vil have. Tror sgu aldrig jeg har set en riffel med McMillan skæfte og hængslet magasin, men nu er det også mest "taktiske" rifler jeg gør i ;-)

kelle



Ikke for at blive helt umulig, men marinekorpsets gamle M40 er netop en 700/40 lås i et Macmillan skæfte med en hængslet bund(modificeret Win 70 bundmetal i stål i tedet for remington blik). Så de findes, og uden at vide det i detaljer, er den stadig udbredt i USMC.

Men med hensyn til moderne taktiske har du helt ret. de ses sjældent med hængslet bund. jeg kan stadig ikke lige se formålet, pånær når man skal hurtigt ind og ud af biler og aflade hver gang. men det er næppe et større behov hos de rigtige taktiske brugere.

På min egen rum i A3-A5 har jeg 3 skuds hs magasiner, havde da overvejet at skifte til et eller andet med større kapacitet, men kan nok nå at skifte magasin hurtigt nok til det skydning den er beregnet til.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#14
nå folkens, blev ellers lige så glad da jeg lokkede på i morges, der var mange svar på mit spørgsmål så det ud til.... men jeg tog fejl Sad to svar og så en diskution om hvorhvidt man skal brug magasin eller ej og om hvor hurtigt man kan repeterer men sin riffel... sorry folks ikke lige det spørgsmålet gik ud på.... lige for at opsumerer så spurgte jeg om det AI skæfte duer til folk med store hænder???

vh gert

what dosent kill you, makes you stronger
what dosent kill you, makes you stronger
Svar
#15
Hmm den optimale allround riffel er åbenbart ikke opfundet endnu.

Blaser R93 [}Smile][}Smile][}Smile] MUHAHAHA

Kunne ikke lade være..

Er selv vild med AI, blev lidt skuffet da jeg have et i hånden.
For mig virkede håndtaget for lille. Og min hånd er ikke særlig stor. Dog har jeg ikke prøvet den på skydebanen. Så min erfaring er jo kun på at holde skæftet[B)]

Kender ikke din størrelse, men bedste råd nu er og tage i F.eks Østjysk Våbenhandlen og prøve selv at holde det.

Nogle vil have moreren andre datteren, så vil det altid være..

Ellers er der
http://www.rifle-stocks.com/

Der kan du selv passe grebet til..

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Stanton

Hvis man fælder dyret med det første skud, hvad er behovet så for at kunne sende yderligere 3 skud af sted inden for 10 sekunder??? ...... Og hvis det er en papskive, så bliver den sgu nok stående lidt endnu [Wink]

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!



Vildsvin kommer ofte som perler på en snor og så er det sjovt at nedlægge så mange man kan nå, fra bagenden af snoren.

Derfor er det rart med stor magasin kapacitet og hurtig genladning.

Og til gert dybdal jensen: Lige i den situation er tommelhulskæfte upraktisk. Osse på hjortebanen [Wink]

@Kelle
Du har da ret i at an ½automat riffel vil være den suverænt hurtigste til at genlade, men med de regler omkring magasinkapacitet og tilladelse til jagt i udlandet og hvad ved jeg, så er ½autoer aldrig blevet populære i DK. Myndighederne har opnået hvad de ville.

Om ½autoer er pæne behøver vi heller ikke diskutere. Salgstallene har talt.



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
hej gert

grebet er for småt til smede lapper på ai skæftet glem det

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#18
hatting

har du noget med mc millan skæfte liggende??? bare så man kan prøve det irl hvis du forstår, var i østjysk og holde ai skæftet og ja det er vist for lille til min str 12+ hånd....

hilsen gert

what dosent kill you, makes you stronger
what dosent kill you, makes you stronger
Svar
#19
At AI-skæftet skulle være for lille til folk med store hænder, er ikke korrekt - selvfølgelig er der en grænse, men sålænge vi bevæger os indenfor normalspekret skulle det vist kunne lykkes for de fleste at anvende dette skæfte. AI-pistol-grebet har samme størrelse som alle andre pistolgreb - til orientering er det tommelfingeren som skal igennem hullet, ikke armen.
Jeg har meget svært ved at se, at AI-skæftet skulle være en forhindring for hurtig repetering; mon ikke man repeterer ligeså hurtig som alle andre Remington'ner. Det kan selvfølgelig blive et problem for den hurtige repetering, hvis man er af den opfattelse at hele armen skal ind igennem hullet.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by gert dybdal jensen

hatting

har du noget med mc millan skæfte liggende??? bare så man kan prøve det irl hvis du forstår, var i østjysk og holde ai skæftet og ja det er vist for lille til min str 12+ hånd....

hilsen gert

what dosent kill you, makes you stronger



ja jeg har en A4 i camo på lager kik ind mandag så kan du jo prøve det....
[Image: 312043.jpg]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)