Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blarser R93
#1
Hej.

R93 er den med vekselpipe? jeg er faldet over en i kaliber .223 kan man købe en pipe til den eller er det en større operation?
Skal erkende at jeg intet kender til Blarser og har aldrig skudt med en.

Pt. har jeg en Bono i kal. .222 men jeg kan ikke enes med snellen, vejer disse våben ca. det samme?

Tak og Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#2
Blaser R93 kan veksle pibe 22LR til 416RemMag og til det findes der 5 forskellige bolt hoveder

http://www.blaser.de/Calibers-Rimfire.855.0.html?&L=1
http://www.blaser.de/Calibers-Standard-I....html?&L=1
http://www.blaser.de/Calibers-Safari.980.0.html?&L=1

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#3
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ichter,r93

Her er lidt om kaliberskift på R93

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#4
Hvis du vil være lidt mere fremtidssikret så køb en R8, R93 bliver ligeså stille fadet ud.
Svar
#5
Fair jeg vil ikke tale for - og i særdeleshed ikke imod R93, men blot sige, at det nok er en riffel, man skal skaffe sig et vist kendskab til, før man invisterer i den. Der er en del ting, som er løst anderledes på Blaseren end de fleste andre rifler. Det kan man så have en holdning til, og om det kan du finde utallige tråde her på sitet.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Dennis H

Hvis du vil være lidt mere fremtidssikret så køb en R8, R93 bliver ligeså stille fadet ud.



Ja, følg med tiden og køb det 9. vidunder![xx(]

Kald mig en useriøs taber, men det er f....... for latterligt!!!!!

Hjælp kære muggeratorer

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#7
@WSM

Der er osse religionsfrihed her i landet.

Folk må købe den riffel der passer dem, men derfor er det da ikke sikkert at jeg er enig med dem i deres valg.[Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Her er specifikationer på Blazer R 93 Professionel, jeg ved ikke hvilken model du har kik på.

http://www.blaser.de/Calibers-Profession....html?&L=1

Dvs vægt ca 3kg + montage + kikkert

Skyder ikke selv med blazer, men har da prøvet et par gange. Det der med ingen bolt lift kan jeg ikke rigtigt vende mig til, men jeg skyder også med bolt lift til daglig og det sidder på rutinen.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Ja, følg med tiden og køb det 9. vidunder![xx(]

Er det din Tikka med vekselpibe? [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by 416RemMag

Citat:quote:

Originally posted by WSM

Ja, følg med tiden og køb det 9. vidunder![xx(]

Er det din Tikka med vekselpibe? [Smile]

MVH Bjarne



Nu er det jo Blaser jeg linker til!
Nu opfatter jeg ikke min riffel som et vidunder, men blot som et skydeværktøj!

I en anden Blasertråd, siges det at R93 piber ikke passer i de nye R8er. Hvis det virkeligt er sandt har Isnyfolkene atter lavet en genistreg![Big Grin]
Det tyder jo på at R93eren faktisk bliver ubrugelig!!![:0]

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#11
På et tidspunkt, ja, men der går nu nok en rum tid.
det eneste der passer er montagen.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Ja, følg med tiden og køb det 9. vidunder![xx(]

Kald mig en useriøs taber, men det er f....... for latterligt!!!!!

Hjælp kære muggeratorer

SS



[xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(]

Klynk - hvis ikke du har en Blaser kan du da være ligeglad[Big Grin]
At kalde det for det 9. vidunder kan jeg kun opfatte som den sædvanlige gang "anti blaser skvalder"[xx(][Sad][Sad][Sad]

Alle fabrikanter skifter system en gang i mellem - og det er bestemt ikke altid det er bagud kompitabelt.
F.eks. passer løb til Tikka T3 ikke til de gamle modeller ( ifølge M@X2,0 i en anden tråd)- S+L nye modeller passer da heller ikke til de gamle M56 - M65 -o.s.v. Mauser66 passer ikke til de nye M03 - så det er da ikke noget specielt i at Blaser lancerer et system der ikke passer til det gamle.
At de har fået mange input og forslag til forbedringer og har indarbejdet en stor del af dem i et nyt system, bl.a. en ændret vinkel på låsesystemet som medfører at de gamle løb ikke kan bruges er vel ikke verdens undergang. Det er vel dybest set det der kaldes fremskridt [Big Grin]

At mange ikke bryder sig om Blaser og deres markedsføring er da hvad det er - men at man behøver at komme med den slags udgydelser ved enhver given lejlighed minder mig om "Dansk Folkepartis" udfald mod muslimer der vel bedst kan karakteriseres som "Muslimforskrækkelse" - i dette tilfælde må det vel så betegnes som "Blaserforskrækkelse" [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#13
Du har åbenbart ikke set det tragikomiske i hele debatten!
Det er jo netop Isnyfolket der laver markedsføring i verdensklasse!
Det er jo sjældent at man f.eks køber færdige Tikkapiber. Her tilpasses råpiber oftest.
Mine udgydelser kommer ikke ved enhver given lejlighed.
Min forskrækkelse er ikke over riflen, men over mange af de frelste ejere.
Sjovt at du blander religion ind i diskusionen!

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Du har åbenbart ikke set det tragikomiske i hele debatten!
Det er jo netop Isnyfolket der laver markedsføring i verdensklasse!
Det er jo sjældent at man f.eks køber færdige Tikkapiber. Her tilpasses råpiber oftest.
Mine udgydelser kommer ikke ved enhver given lejlighed.
Min forskrækkelse er ikke over riflen, men over mange af de frelste ejere.
Sjovt at du blander religion ind i diskusionen!

SS



Som jeg læser Fair´s åbning af denne Topic, er der ikke tale om et oplæg til en, til hudløshed gennemgnavet, debat om Blaserens berettigelse på godt og ondt.Han stiller nogle spørgsmål. Jeg kan heller ikke, i denne Topic, få øje på selvfede Blaser ejere, der promoverer deres skydere.
Walnut
Svar
#15
Så dropper vi lige personlighederne, husk at nogen kan lide moderen og andre datteren.
Lad os komme tilbage til Fairs åbningsspørgsmål.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Hej.

R93 er den med vekselpipe? jeg er faldet over en i kaliber .223 kan man købe en pipe til den eller er det en større operation?
Skal erkende at jeg intet kender til Blarser og har aldrig skudt med en.

Pt. har jeg en Bono i kal. .222 men jeg kan ikke enes med snellen, vejer disse våben ca. det samme?

Tak og Mvh.
Fair



Ja, som du kan se på de links, så er der et hav af kalibre at vælge imellem.
Hvis du går fra .223 og til en kaliber med std. patronbund som på .243 .308 osv. så skal du osse have en nyt bundstykkehoved. Magasinets plastindsats hører sammen med piben, forstået sådan at køber du en større kaliber, så følger der en ny indsats med til at putte ned i magasinbrønden.
Denne indsats er osse med til at begrænse repeter bevægelsen ved de korte patroner.
Kommer du op i de aller tykkeste piber og/eller kalibre skal du osse have et extra forskæfte, da der ellers ikke er plads til piben.

En særlig fordel ved Blaser er at kikkert montagen sidder på piben i stedet for låsestolen. Derved kræves der intet "sætningsskud" ved kaliber eller kikkert bytte.

Der kommer sikkert flere brugte model R93 på hylderne hos forhandlerne. Jeg var idag inde hos en våbenpusher og han havde solgt flere af den nye R8, selv om leverancerne ikke er nået frem til ham.
Men de ibyttetagne R93ere stod allerede på hylderne.

Så god jagt efter din nye skyder.



PS:Mit hoved skal scannes i næste uge[:I][:0]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
@Max

Du ved at fotografiapparat er opfundet.

Du behøver ikke scanne dit hoved ind, for at få et pasfoto.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#18
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Tak for svarne!

Har nu prøvet at kikke lidt på et vekselpipe "kit" eller nermere høre på pris, dette gør at jeg må droppe mit projekt,da det render ud over min frigjorde kapital.
Det skal dog siges, at vi var nogle stykker der blev budt riffelen til en fornuftig pris.

Endnu en gang tak for svarne og jeg mener dog ikke at der var så meget "rellgion" blandet ind i debatten som man kunne frygte.

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#20
Jamen, hvad med at komme ud med priserne - det kunne da være, at der var en køber her på forummet?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)