Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grilpølse af vildsvin eller vildt
#1
Hej,

Har en del vildtkød i fryseren og vil gerne lave grilpølser af bovene fra det vildsvin jeg skød i lørdags.

Nogen der har nogle gode opskrifter på pølser ?

Per
Svar
#2
Nej. Men kødet må ikke være for magert til pølser. Har prøvet nogle af rent hjorte kød - De var lidt kedelige... Men fra vildsvin, er der vel også lidt fedt?

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#3
http://www.grillguru.dk ligger der en opskrift på grilpølser lavet på vildt, som jeg har tænkt jeg selv skal have afprøvet en dag. Måske det kunne være noget?
Svar
#4
per.

husk lige at der kan være trikiner i vildsvin.
så husk at stege dem godt[Smile]

mvh pc
Svar
#5
Vildsvinemedister er toppen, og forholdsvist nemt at gå til hvis man er lidt "grøn" ud i pølsemageriet.

Opskrift:
1 kg hakket reelt vildsvinekød gerne med lidt fedt (er kødet meget mager, så brug 1/2 vildsvin 1/2 fed alm svinekød, fra en ribbensteg eller lign.)
15 g salt
5 gram finthakkede tørrede løg (Eller finthakkede friske løg efter smag og behag)
2 gram sort peber
350 gram god smagfuld suppe (gerne kogt på vildsvinebenene og lidt suppeurter, vand kan også bruges, men smagen bliver bedre af suppe)
Evnt. en knivspids eller to allehånde hvis man vil lave "julemedister"

Bland ingredienserne og rør til en lind fars. Stoppes i svinetarme (fåes i velassorterede supermarkeder eller din lokale slagter) enten ved hjælp af en pølsestopper eller en sprøjtepose (helst af stof/silikone). Kog et par liter vand op i en gryde, og kom medisteren i, skru næsten helt ned for varmen og lad pølserne stå i vandet ca. 20 min. Steg dem herefter færdig på panden/grillen, og ikke for at lyde som et ekko, men sørg for at de er gennemstegte (over 75 grader centrumtemp.) da trikiner ikke er at spøge med.

Go' fornøjelse

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#6
Er det ikke påbudt ved lov at teste vildsvin for trikiner i både Sverige og Tyskland? Eller er der bare nogen som er for nærige til at betale for at få foretaget prøven? Synes da lige med trikiner at de håndhører sådan en prøve koster er givet godt ud i forhold til at risikere at blive syg.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
TRIKINER intet lovkrav. jo hvis du sælger erhvervsmessigt.

Så byd bare venner og bekendte på røget vildsvinekølle m trikiner[xx(]

Hvor mange af jer tager trikinprøver på grisene i skyder[?]
den koster 150 sek kr.

jeg har spurt på et slagteri som hævder ligger man kødet i en fryserv minus 25 i 14 dage skulle sagen være klar.
der er dog en sebirisk trikin søm overlever denne kur[8D]
husker en sag hvor en glad bjørnejæger bød venner på bjørnekød fyldt m trikiner[Sad!]
PS dåvildt kan have trikiner så velbekomme m rosastegt dåvildt[Wink]

mvh

pc
Svar
#8
Citat:quote:

Hvor mange af jer tager trikinprøver på grisene i skyder


Jeg gør[Big Grin]

Skal sku ikke nyde noget i den retning.

Både i tyskland og sverige hvor jeg jager bliver alle vildsvin trikin-undersøgt. Som du skriver så er prisen for at få vished nærmest latterlig i sammenhæng med jagtens øvrige omkostninger og endnu vigtigere, helbredet!!

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Du har selvfølgelig ret, en prøveudtagning er det eneste rigtige, men det er korrekt, at indfrysning i en periode løser problemet.
Men, hvor lækkert er det lige, at spise kød som man ikke ved er trikin - eller for den sags skyld sygdomsfrit.[xx(][xx(]

Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

Hvor mange af jer tager trikinprøver på grisene i skyder


Jeg gør[Big Grin]

Skal sku ikke nyde noget i den retning.

Både i tyskland og sverige hvor jeg jager bliver alle vildsvin trikin-undersøgt. Som du skriver så er prisen for at få vished nærmest latterlig i sammenhæng med jagtens øvrige omkostninger og endnu vigtigere, helbredet!!

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!



Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#10
Skal vildsvin ikke altid gemnemsteges også selvom det er undersøgt for trikiner?
Man kan vel ikke lave rosastegt svin?

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Kim Richter

Skal vildsvin ikke altid gemnemsteges også selvom det er undersøgt for trikiner?
Man kan vel ikke lave rosastegt svin?

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.



Jeg kan garantere dig for, at man kan lave rosastegt vildsvin - og det smager pragtfuldt. Mmmmmmm!![^]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#12
Dem vi skyder i sverige bliver der taget prøver af for netop at undgå de skide trikiner. Skulle eftersigende være 1 ud af 100.000 der indeholder de små sataner.

Vi betaler 100 kr for at få dem testet, og jeg spiser ikke får jeg har fået svar Wink

Lyder godt med den opskrift den vil jeg teste

takker

Per
Svar
#13
Jeg har fået 2 stk på frost i år og er faktisk ved og synes at det er lidt kedligt fordi og skal steges ihjel, kødet er undersøgt og fri for trikin, så det du siger er at jeg godt kan lave det rosastegt.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)