Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arbejde i SA eller andet sted.
#1
Godaften.
Jeg er en dreng på 18 år, som går utrolig meget op i jagt. Har været med siden jeg kunne gå og erhvervet mig jagttegn samt riffeltegn så hurtigt som muligt.

Jeg går for øjebliket i gymnasium med en biologi linje.
Efter vil jeg super gerne afsted til en danskejet jagtdistination. Jeg har muligvis en kontakt, men det er slet ikke noget jeg har fået undersøgt endnu.

Er der noget i vil anbefale mht. steder som kunne være mulige for mig a tage hen? Og tager de overhovedet "drenge" som mig ind i deres firma?

Vi taler ikke om at jeg vil have løn eller noget. bare så jeg kan købe mig en cola, hvis det er det jeg vil Wink Og så regner jeg selvfølgelig heller ikke med at blive skytte eller stalker. Men, ja, se det som en slags slave [Big Grin]

Er det muligt? Kom meget gerne med jeres erfaringer!

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Da jeg havde afsluttet gymnasiet for en del år siden, sendte jeg nogle uopfordrede ansøgninger til Outfitters i B.C., Alberta og Nordvest Territorierne (NT). Responsen var overvældende, så jeg udvalgte een outfitter i Alberta med jagt på sortbjørn, elg og hvidhalet hjort samt een i NT, hvor der var Dall Sheep, elg og ren. Det blev to jagtsæsoner ud over det sædvanlige...
Jeg har en kammerat, som har arbejdet under lignende vilkår i Skotland og en anden bekendt, som har arbejdet hos Holger et-eller-andet i det sydlige Afrika.

Knæk og Bræk

Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Hvorfor ikke koncentrere dig om din uddannelse forst?
Hvis du begynder paa dette legeri i det fremmede saa bliver et aar til to, tre og fire, og inden du ser dig om er du 24 aar gammel og har mistet lysten eller evnen til universitetet og nu sidder du i saksen.
Faa din uddannelse forst. Du kan altid gaa paa jagt, og med en ordentlig uddannelse kan du enddog faa raad til at jage hvor du vil.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Lars. Det er lige præcis sådan noget jeg er ude efter. Selvom jeg havde tænkt på Syd Afrika som stedet. Men det er jo fuldstændig underordnet om det bliver der eller et andet sted. Bare oplevelserne er der.

Hogmeister. Du er så sandelig ret.. Men vil bare gerne have et fri år. Og det må meget gerne foregå med noget jagt. Har pt. ikke travlt med at få min uddannelse. Men dette er kun for at resource på min drøm og desuden er jeg lpst ca 1½ år endnu på gymnasiumet [Wink]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hvorfor ikke koncentrere dig om din uddannelse forst?
Hvis du begynder paa dette legeri i det fremmede saa bliver et aar til to, tre og fire, og inden du ser dig om er du 24 aar gammel og har mistet lysten eller evnen til universitetet og nu sidder du i saksen.
Faa din uddannelse forst. Du kan altid gaa paa jagt, og med en ordentlig uddannelse kan du enddog faa raad til at jage hvor du vil.
Hogmeister



Hvis du skal ud og lege så gør det først. Hvis du tager din uddannelse også vil ud og lege så er din uddannelse forældet når du er færdig med at lege og vil igang med at arbejde.

Jeg ævre mig selv over jeg ikke var opsøgende i den fase du befinder dig i nu. Jeg ville gerne selv have taget et år eller år som ghillie i skotland. Men kom aldrig på den ide at gøre alvor af at gøre jagt til en leve vej en periode.

Jeg er selv fanget i uddannel og når jeg er færdig, vil jeg ud og have et job. Har overvejet at tage et års orlov og så smutte afsted men jeg vil ikke til at skulle starte på et nyt hold.

Hvis du skal afsted så gør det nu! Så må uddannelse vente!

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#6
Jeg kan kun støtte Hr. Elev Christensen i hans indlæg [Big Grin]

Jeg brugte noget så beskedent som et halvt år (efteråret) på den Skotske Vestkyst efter jeg blev færdig på HTX. Det andet halve år inden Universitetet gik så med fast natarbejde så pengepungen var i orden til Uni studierne.

Jeg har kontaktoplysninger til ham derover endnu, hvis det har interesse? PM hvis det er.. Det skal dog siges at der er en del andet arbejde også, skovarbejde mest..

Jeg har p.t. et år til min bachelor, forhåbentligt, er færdig og et par år med en kandidat. I den forbindelse er jeg hundred procent sikker på at jeg på ingen måde for bedre tid til at holde et halvt/helt år fri end jeg havde dengang. Så hvis du virkelig er stemt for det - så afsted, afsted!! Uddannelsen skal du nok nå..

Holger "Et-eller-andet" har med sikkerhed en farm i SA. Der er måske muligheder, uden jeg ved det .. Det er da ihvertfald Dansk ejet [Smile]

En anden mulighed jeg længes efter selv er New Zealand - En måned dernede og jeg var SOLGT. Dog kræver det lidt arbejde ind i mellem, og at kontakterne er i orden på forhånd! Men et fantastisk land mht. jagten som jo er fri på Statens arealer, som dækker nogen kæmpe områder med alt hvad hjertet begære i form af Kron- Sika- Dåvildt, Gemse og Thar vildgeder og får osv. osv.

Føj hvor jeg kom til at drømme der! [Big Grin]
Svar
#7
Super! [Big Grin]
Kan simpelthen ikke få det ud af hovedet og kan ikke komme afsted hurtigt nok.
Da, du var i Skotland S.G hvor hårdt var det sådan? Jeg en bekendt der også har været afsted, og han siger at han synes bestemt det var en oplevelse, men at det var overdrevet hårdt. Han fik ikke meget tid til andet. Og nej, han er ikke bare en "pussy" [Wink] han er en stor muskuløs mand. - Mere sådan hvad man kan forvente at lave osv. Og nej, ved godt alt sammen ikke er lige sjovt [Wink]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#8
Hej Boldsen

Holger Krogsgård Jensen i S.A (Jensen Safari) er en mulighed, han har haft mange unge mennesker dernede efterhånden. Det er dog nok mest turisme frem for jagt, og der er ingen tvivl om at han stiller krav til dig. men det kan du læse mere om på hans hjemmeside.

http://www.jensensafaris.com/

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#9
Hej Boldsen

Det er da en super måde at komme ud i verden på. Hårdt arbejde, men helt sikkert en kæmpe oplevelse. Kan sagtens følge hogmeister, men jeg vil sige at hvis du afsætter en tid, fx 2 år- så kunne du jo godt begynde at læse. Tror ikke at det gør noget at man modner lidt først. Det er da gået L ars helt godt[Wink]

K&B

Michael
Svar
#10
Der er ingen tvivl om der er tale om hårdt arbejde! Hvilket indimellem er alt andet end sjovt, for mit eget vedkommende havde jeg sku godt af det på det tidspunkt - efter at have boet nemt og godt ved de gamle hele mit liv havde jeg sku godt af at opleve "den virkelige verden" [Smile]

Det arbejde jeg lavede bestod af forskellige ting;

- Skovarbejde (Det er hårdt i det kuperede område, jeg arbejdede med tre polakker i forbindelse med et genoprettelses projekt for Black Grouse eller Urfugl)

- Hundepasning (Havde tre at se efter, dejlige hunde)

- Fodring af Kron- og Sikavildt i et område (Dvs. kørekort - og dermed venstre kørsel derover .. Det lære man hurtigt!)

- Ind i mellem jagt på egen hånd, ofte klienter med uden! (Det er mest danske klienter)

Der er mange flere muligheder for hvad han kan "udsætte" dig for [Smile]

Alt i alt er han meget fair sys jeg - jeg nedlagde 3 Sikahjorte og lidt kalve og en enkelt buk derover i løbet af de 5 måneder. Jeg tog også en uge fri og besøgte en bekendt, med min far i The Trossachs (Indland), hvor vi skød kronhjort, så mulighederne er der bestemt. Mit ophold var mit på Kintyre (stor halvø) som du kan finde på kort hvis det er. Det skal siges at boligforholdene var ringe! En gammel camping vogn indtil det blev for meget efterår - så fik jeg et værelse i huset [Big Grin]
Alt i alt var mit ophold nok lidt atypisk da han lige var blevet skilt, det var han lidt mærket af..
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Det er da gået Lars helt godt[Wink]

K&B

Michael



Som jeg ser det handler det om at sætte sig et mål og nå det. Hvis du kan sætte dig et mål om at gennemføre et udenlandsophold efter din studentereksamen, kan du også sætte dig et mål vedr uddannelse og gennemføre det, når du kommer hjem.

Endvidere er jeg overbevist om, at man modnes, når man skal klare sig selv en periode i udlandet.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#12
Jeg mener at have set, at Scotsport søger en ungarbejder

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#13
Det er minimum 22 år, ilfg der annonce på Jagtformidlingen og netnatur. Der står dog ikke hvad man skal forvente at lave for dem.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#14
Jamen, det lyder jo heltl godt alt sammen. Må jo liger have skrevet til Han Hans i SA. Det er det eneste jeg sådan har at gå efter.
Men har stadig ham, som jeg selv har kontakter til..
Forventer selvfølgelig ikke at der er nogen her inde der kommer med et tilbud eller noget. Vil bare høre hvad I har været ude for, hvad man kan forvente og hvordan den smarteste måde er at komme i kontakt med de "rigtige" mennesker.

men sætter stor pris på jeres indlæg Smile Tusinde tak.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#15
Eventuelt nogen der har været ved denne "Jensensafari.com"?

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#16
OG!
S.G. Har du stadig kontakt til ham du var ved? Smile

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#17
Ja ja det har jeg da.. Send mig en PM engang..

Jeg er ikke hjemme i den næste tid, har arbejde, og en aftale fra sidste år med en Hvid Svensk hare for støver i næste uge [^]

Jeg ved også der er en anden Holger (end Jensen) der har farm i SA. Bla. også ham der har en del af det jeg fodrede på i Skotland.. Det ka vi tage på PM - Jeg har dog ingen kontakter til SA igennem ham, men de kan nok findes..
Svar
#18
PeterE har været ved JensenSafaris, prøv og send ham en PM.
Men det er over 20 år siden.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#19
Jeg støtter også helt op om Boldsens idé om et "sabbat"-år. Det er muligt at der er en risiko for at det ené år bliver til flere og den planlagte uddannelse bliver til noget helt andet, men så er der vel også kommet noget godt ud af det?! Efter min HTX-eksamen tog jeg ét år til Tyskland. Det endte med at blive til 3. Jeg kom alligevel hjem igen, fik taget en videregående uddannelse og har idag et job som jeg nok i bund og grund er gladere for end hvis jeg havde fulgt mine planer lige efter HTX. Og jeg ville i dag ALDRIG have valgt anderledes.
Så Boldsen: Bare klø på. Det giver oplevelser for livet som du sikkert ikke har mulighed for at få helt på samme måde hvis du springer på en længere uddannelse lige efter gymnasiet.
En god idé til at finansiere sådan en tur, er allerede nu at begynde at finde fonde og legater. Jeg fik da en lille pose penge med mig. Hvis du på nogen måde kan få sneget noget uddannelse ind under opholdet så er der særdeles gode støttemuligheder, men det afhænger meget af hvilket land man skal til.
I forbindelse med mit ophold fik jeg f.eks. betalt rejsen til jobsamtale, betalt udgifterne til at flytte ud og hjem, betalt ½-delen af huslejen og lidt flere ting. Så vær vågen når du planlægger turen.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#20
Så for dén da Big Grin Noget økonmomisk.
Har biologi lionje lige pt . men aner ikke havd det skal blive til på længere sigt. men meget gerne noget med jagt.
Hvordan fik du finanseret alt det du omtaler? Igennem hvad og hvordan hænger det lige sammen?

- Btw. så er jeg ikke så bange for ikke kan kunne komme videre med min uddannelse når jeg kommer hjem igen. Så er jeg jo frisk og klar på noget nyt. Se det som et stort frikvarter [Wink]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)