Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nedgravet skydebane
#21
Helautomat>> Jaaa - Men nu var det ud fra deres erfaring at de anbefalede brøndringe. De andre rør koster nok tæt på det dobbelte. Og de skal jo nok ikke ligge under en vej med tung trafik.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#22
den skal da være tæt.
hvis der kommer vand ind kommer der osse sand jord m tiden.
men et lille fald mod skiverne m pumpesum er nok en god ide[Wink]

mvh

pc
Svar
#23
Jeg ved at en jagtforretning der byggede en underjordisk skyde bane med Ø 100cm rør på 55 meters længde og et rum i begge ender, endte på en ½ million incl elektroninsk markering og vebtilation.

Der er skrappe krav til godkendelse. Bla skulle alle samlinger indvendigt fuges, selvom rørene er med krave. Politiet mente at hvis der var en lille forskydning på rørene, så kunne en kugle måske ricochitere og flyve tilbage til skytten.
Derfor kravet om fugning.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg ved at en jagtforretning der byggede en underjordisk skyde bane med Ø 100cm rør på 55 meters længde og et rum i begge ender, endte på en ½ million incl elektroninsk markering og vebtilation.

Der er skrappe krav til godkendelse. Bla skulle alle samlinger indvendigt fuges, selvom rørene er med krave. Politiet mente at hvis der var en lille forskydning på rørene, så kunne en kugle måske ricochitere og flyve tilbage til skytten.
Derfor kravet om fugning.



Så må man jo bare banke noget forskalling op og støbe det på stedet, så er det kun elementerne i loftet der skal fuges. Hvad koster en fuld betonkanon?

Eller hvad med at sætte to lange (100 meter) vægge i fundablokke og så lægge elementer ovenpå?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#25
MC Quolle. billige ja men hvis det skal være tæt så god fornøjelse[Wink]
det er ikke muligt at montere dem m gummi ring vandret.

laver man sin bane m venners hjelp klart man kan nokke m det.
men skal man betale sig fra det så glem det.
brug di rigtige rør .
en 14 ton maskine m mikrofyn og en mand ligger 50m om dage
hvis der er plads. evt en mark.

mvh

pc
Svar
#26
Det var osse et krav fra politiets side at der var en rør diameter på min. 100cm.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#27
Her er dagens tilbud. Selvfølgelig anonymiseret.
Ø1000 beton rør koster. 1400kr meteren ex. moms.frit leveret i Jylland zone 1
Alternativ:
Jeg har nogle brøndringe Ø1000 ca. 50 meter i 2.sortering, pris 400kr. meteren.
De sidste 50 meter vil så blive 1. Sortering pris pr. meter. 700kr.
Dvs. en samlet pris 55.000kr. ex. moms, frit leveret i jylland(zone 1)
Jeg kan godt nok køre mange gange på skydebanen bare for rørernes pris. Så kommer der tilbygning i begge ender, strøm, gravearbejde mv
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Her er dagens tilbud. Selvfølgelig anonymiseret.
Ø1000 beton rør koster. 1400kr meteren ex. moms.frit leveret i Jylland zone 1
Alternativ:
Jeg har nogle brøndringe Ø1000 ca. 50 meter i 2.sortering, pris 400kr. meteren.
De sidste 50 meter vil så blive 1. Sortering pris pr. meter. 700kr.
Dvs. en samlet pris 55.000kr. ex. moms, frit leveret i jylland(zone 1)
Jeg kan godt nok køre mange gange på skydebanen bare for rørernes pris. Så kommer der tilbygning i begge ender, strøm, gravearbejde mv



Du har ganske ret i det...
Eneste problem er bare at der er så få skydebaner / begrænsede åbningstider og så mange restriktioner..
Svar
#29
Ja jeg har endda en hal der er 107 meter lang, der ville den kunne graves ned uden at spørge nogen om lov, da det allerede er indendørs. Så er det kun politiets tilladelse der kræves? eller hvad?
Svar
#30
Rekylling.
hvorfor grave den ned glem alt om rør og gravemaskiner[?]
lav den i toppen af kip det er da nemt et lave blender og isolering[Wink]

mvh

pc
Svar
#31
hvad med spiro rør, altså dem man bruger til ventilation de fås i 6 meters længder , vejer ingenting, og kan da umuligt koste en bondegård.... eneste problem er nok at det er begrænset hvor meget jord de kan tåle ovenpå uden at kolapse

med venlig hilsen
Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#32
Lige pludselig gik seriøstieten ud af døren...
Svar
#33
Tror jeg bliver ved med at skyde til måls nede i marken.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#34
Nej, lad os lige holde seriøsiteten lidt endnu.

Selvom det er 20 år siden jeg gik til soldat, mener jeg at kunne huske, at når man lavede en vold på en underarmslængdes bredde ud foran skyttegraven, så kunne geværild ikke trænge igennem. Så hvis bare røret har en halv meter jord over overkanten, burde ingen projektiler kunne undslippe. Og så har vi ikke engang regnet med, at projektilet altid vil ramme i en vinkel, hvilket øger den mængde jord der er mellem røret og fri luft.

Så man burde kunne bygge en sikker underjordisk skydebane af PE rør. Måske skal de første tre-fem meter laves af beton, da skud her vil kunne afgives ved et uheld tæt på 90 graders vinkel med overkanten. Derefter kan man så lave de sidste 95-97 meter i PE rør.

Hvis man er lidt smart, så ansøger man om alle byggetilladelserne samtidig med, at man ansøger politiet om forhåndsgodkendelse. Det skal nok passe, at det tager godt to år at få politiet til at give sig. Man skal selvfølgelig have solid dokumentation for, at det man vil bygge er et stykke over 100% sikkert, men så bliver det vel også vanskeligt for politiet at fastholde det afslag, de helt sikkert vil starte med at give.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#35
Der er rigtig mange udgifter m.h.t. sådan en bane.
Stabilgrus rørene skal ligge i.
Dræn
Strøm i begge ender
Markerings anlæg.
m.m.
Og så er det et lovkrav at den skal personskadeforsikres for 10.000.000 kr. Også selvom det kun er til privat brug.

Beslutter du dig for at grave sådan en skydebane ned, skal du være forberedt på at man vil ud og grave først for at se om der evt. er ting af arkæologisk interesse. Finder de så noget, ja så er du på rø..., da det er dig der skal finansiere en evt. udgravning, der kan stå på i flere år .... og ja, det ER dig, der skal betale for udgravningen, da fundet ligger på din matrikel
[xx(]

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#36
Citat:quote:

Beslutter du dig for at grave sådan en skydebane ned, skal du være forberedt på at man vil ud og grave først for at se om der evt. er ting af arkæologisk interesse. Finder de så noget, ja så er du på rø..., da det er dig der skal finansiere en evt. udgravning, der kan stå på i flere år .... og ja, det ER dig, der skal betale for udgravningen, da fundet ligger på din matrikel



Man kan betale for en forundersøgelse og derved slippe for at betale for selve udgravningen i tilfælde af fund af arkæologisk interesse.
Det er kun hvis man ikke vil det og der så viser sig at der er ting i undergrunden at man kan have et meget dyrt problem.

http://www.skanderborgmuseum.dk/default.aspx?id=m6s3

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Der er rigtig mange udgifter m.h.t. sådan en bane.
Stabilgrus rørene skal ligge i.
Dræn
Strøm i begge ender
Markerings anlæg.
m.m.
Og så er det et lovkrav at den skal personskadeforsikres for 10.000.000 kr. Også selvom det kun er til privat brug.

Beslutter du dig for at grave sådan en skydebane ned, skal du være forberedt på at man vil ud og grave først for at se om der evt. er ting af arkæologisk interesse. Finder de så noget, ja så er du på rø..., da det er dig der skal finansiere en evt. udgravning, der kan stå på i flere år .... og ja, det ER dig, der skal betale for udgravningen, da fundet ligger på din matrikel
[xx(]

[Image: 6701_m.jpg]


[xx(][xx(][xx(]
Dog nævnes det at "Ved forundersøgelser under 5000 m2 betales udgiften af museet."
Jeg fik svar fra politiet at en privat, lukket indskydningsbane var ganske let at få godkendt. Dvs ikke samme krav som jagtbutikkernes skydebaner..
Men cementrørene skal jo betales og gravearbejdet gøres.. Hmmm. Jeg ved nu ikke. Måske skulle man bare flytte hjem til Norge igen, hvor hver lille flække har deres egen skydebane der oftest kan bruges efter forgodtbefindende, i alle døgnets timer....
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)