Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baikal IZH 18 MH .223r
#21
Citat:quote:

Originally posted by 2fat4flying

Hej Walnut,
jeg har fulgt dine projekter meget herinde - de er absolut en inspiration. Fortsæt venligst [Wink] det er spændende læsestof.

Faktisk har jeg forsøgt at lave mit første skæfteprojekt til en gammel salonriffel i forhåndenværende træ - fordi jeg så dine projekter. Og det er blevet overraskende godt selv med det bløde trævalg.

Efter at jeg så A-bolts værktøjskasse på "skæfte 2" - er jeg blevet lun på at lave et skæfte i godt træ til min NEF 243. Men jeg vil dog lige øve mig endnu en gang på salonen i noget hårdere træ først.

Hvis jeg skal vælge noget hårdere træ der "ikke koster noget", kan jeg så bruge ask eller eg? Har du nogen holdning til det?

Til din orientering kan jeg fortælle at bøssemagerregningen på forbedring af aftrækket på NEF'en stod i ca 600 spir - hvilket er den umiddelbare grund til at jeg er blevet så glad for den lille grimmert.

mvh
2fat



Hej 2fat.
Det er da glædeligt, at snitternes frembringelser kan være til inspiration for andre.
Er det til salonen, er der nærmest frit slag på de hårdere træsorter.
Ask, bøg,eg, elm m.fl. kan bruges.
Det er vel mest et spørgsmål om temperament i forhold til farve og åretegning. Du kan også tone lysere træsorter ned i farve med bejdse.
Når du nu én gang har vist, overfor dig selv, at du kan klare opgaven, skal du naturligvis skæfte næste gang i Valnød til under en tusse [Big Grin]
Mvh Walnut ( der venter på sin lille russer [B)])
Svar
#22
[Image: options15.jpg]

Jeg beskæftiger mig dagligt (imaginært) med den lille russer, der forhåbentlig snart lander i DK.
Der er, som bekendt, planlagt en omskæftning af den. Jeg har surfet på forskellige designs - med vægt på amerikanske og tyske skæftemodeller.

Jeg er også begyndt at tænke i montage af kikkert. Den skal have en Leupold VX2 6-18X40. Jeg vil gerne have bud på den mest klædelige montage til ovenstående billede. Jeg mener at have læst, at der ved større kaliber (308) har været problemer med, at montagen kunne flytte sig [B)] Jeg har bestilt min i .223r. Jeg har set flere billeder af mindre heldige montager, rent optisk. Har I nogle forslag? Husk nu på at der er tale om et Discount Projekt [8)]. Ikke noget med bare at bruge løs af mine penge [Big Grin] Jeg har overvejet, om der kan bruges en aluminiums montage til den svage kaliber? Jeg har spottet en sådan på egun til meget billige penge. Jeg kan dog ikke vurdere, om den kan bruges, da jeg ikke kender bredden på den "slids", der monteres på.
Walnut
Svar
#23
Hej Walnut . Det er en 11mm skinne og dem her skulle passe hvis øjnafstanden kan komme til at passe [?]

http://www.midwaydanmark.com/apps/eprodu...mID=710964 .

Hvis den skulle flytte sig kan du sætte en lille tap i toppen af skinne som stop for en af ringene . Hilsen A-bolt
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut . Det er en 11mm skinne og dem her skulle passe hvis øjnafstanden kan komme til at passe [?]

http://www.midwaydanmark.com/apps/eprodu...mID=710964 .

Hvis den skulle flytte sig kan du sætte en lille tap i toppen af skinne som stop for en af ringene . Hilsen A-bolt



Mange tak [Smile] Jeg er lige vendt tilbage fra Korsholm. De "to gode" var, at der var tilfredshed med mit arbejde, og at den lille russer afgår fra Tyskland i dag [Smile] Den "dårlige" var, at der pt er 4-5 ugers leveringstid fra våbenværkstedet [B)]
Altid dejligt at surfe uforpligtende rundt i den store butik [:p] Det lykkedes mig, at komme ud af butikken uden at have købt noget [8D] som helst, forstås [Big Grin] Til gengæld fik jeg snakket med nogle gode mennesker: Læs: Seriøse og behagelige jægere [Smile][8D][Big Grin]
Jeg fik sneget mig til at optegne profilen af Baikalskæftet på hagleren, som ligner IZHéren. Jeg kan bruge det til at prøve forskellige åreløb på skæftestykkerne, som jeg har liggende. I aftes fik jeg tegnet knækriflen i målestok ca. 1:4 . Denne tegning er nu kopieret, så der er lidt at øve sig på. Jeg har forladt de skarpe linier og overdrevne buer og går nu "amerikansk" i stregerne. Bløde og runde linier med små overraskelser. Jeg vil også sprælle lidt med netskæringsfelterne.
Walnut
Svar
#25
Walnut,

Spændende projekt med riflen, som jeg vil følge.

Jeg købte den samme riffel i 222. sidste år.

Forhandleren havde fået en palle med 100 stk. Halvdelen blev solgt i butikken, resten røg ifølge forhandleren til Grønland, hvor de er meget udbredte pga deres simpelhed og funktionalitet.
Prisen var 999,-

Jeg har også ændret skæftet på min riffel. Dog ikk så omfattende, som jeg tror du har planer om!
Har fjernet den grimme lakering og givet træet bejse og olie. Har fjernet de skarpte typiske baikal kanter på forskæftet og afrundet forkant af forskæfte, Mangler lige en passende blød tyk bagkappe.
Jeg har monteret en meget lille sigte på riflen, da et stort sigte i mine øjne totalt ødelægger den lille riffels udseende.
Påmonteret et millet 2x20. (eye relief kunne være bedre)

Riflens præcision er upåklagelig, så alt i alt et lækkert stykke legetøj!

Glæder mig til at se dit projekt

"Jeg har intet imod kvindekamp. Bare de udkæmper den topløse og i mudder".
(Lars Hjortshøj)
"Jeg har intet imod kvindekamp. Bare de udkæmper den topløse og i mudder".
(Lars Hjortshøj)
Svar
#26
Martin skriver 999,- kr det var ikke meget. Walnut hvad pris har du skulle give for din 223r?
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Hastrup

Martin skriver 999,- kr det var ikke meget. Walnut hvad pris har du skulle give for din 223r?



Hej Hastrup og Martin.
Jeg gav 2500,- .
Kan den findes til 999,- køber jeg gerne et par stykker.
Martin:
Der kan laves rigtigt meget ved den lille Baikal uden, at man behøver at skæfte om. Du har allerede gjort en del af det, jeg forestiller mig. Skulle jeg forbedre den originale, ville jeg også tænke i en højere skæfteryg. Mit originale var i birk, og det ville være overkommeligt at finde et godt stykke at forhøje med.
Mvh Walnut
Svar
#28
[:o)] Lettere forvirret
Min montage fra UK er lige landet i værkstedet. Da jeg pakkede herlighederne ud,viste der sig en sort kasse med varemærket LYNX.
Jeg har bestilt Hillver Tasco B Square Steel Ring Mounts. Ingen steder på kassen figurer ord, der nærmer sig dette navn. Selve størrelsen og overfladebehandlingen er , som jeg bestilte. Er det bare for at berolige mig, at der er uoverensstemmelser [:o)][Big Grin]
Walnut
Svar
#29
[8D][Big Grin]
Jeg har sendt en høflig forespørgsel til den tekniske direktør i Baikal koncernen [Big Grin]
Jeg har tilladt mig at spørge, om det er muligt at lade nogle IZHére køre udenom bordet, hvor de monterer de faste sigtemidler på piberne?
Jeg ved ikke, om man kan bevæge mastodonten [:o)]
Walnut
Svar
#30
Hej Walnut,
hvis det lykkedes er jeg på med en 223 eller en 243.

mvh
2fat
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by 2fat4flying

Hej Walnut,
hvis det lykkedes er jeg på med en 223 eller en 243.

mvh
2fat



Jeg melder ud, hvis jeg er så heldig at blive taget alvorligt. Måske vi kan få en bedre pris ved en større bestilling.
Walnut
Svar
#32
jeg er med på en 243 hvis prisen er OK

- Martin

"Jeg har intet imod kvindekamp. Bare de udkæmper den topløse og i mudder".
(Lars Hjortshøj)
"Jeg har intet imod kvindekamp. Bare de udkæmper den topløse og i mudder".
(Lars Hjortshøj)
Svar
#33
Hej Walnut
Har de fået flere hjem end den ene du har bestildt hjem, og hvordan går det med projektet

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#34
[quote]Originally posted by petoni

Hej Walnut
Har de fået flere hjem end den ene du har bestildt hjem, og hvordan går det med projektet

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum

Hej Petoni.
De tog ikke flere hjem.Jeg tror, at Kr. Skov har nogle stående. Den lille russer er afleveret til afkortning og ny montage. Afkortningen skal fjerne resterne af den forreste sigteanordning.Jeg har ikke hørt fra den russiske producent. Det var måske lige lovligt ambitiøst at tro, at jeg ville få svar på min henvendelse.
Får jeg den lille til at skyde fornuftigt, vil jeg overveje at tage den med til Sverige i August. Så kan hun måske komme til fadet, når den Grå Ulv har fået stillet sin sult [Big Grin][:I]
Walnut
Svar
#35
(/quote)

Hej Petoni.
De tog ikke flere hjem.Jeg tror, at Kr. Skov har nogle stående. Den lille russer er afleveret til afkortning og ny montage. Afkortningen skal fjerne resterne af den forreste sigteanordning.Jeg har ikke hørt fra den russiske producent. Det var måske lige lovligt ambitiøst at tro, at jeg ville få svar på min henvendelse.
Får jeg den lille til at skyde fornuftigt, vil jeg overveje at tage den med til Sverige i August. Så kan hun måske komme til fadet, når den Grå Ulv har fået stillet sin sult [Big Grin][:I]
Walnut

[/quote]
" Hvo intet vover intet vinder "
Lidt frækhed betaler sig i ny og næ, men glæder mig til at se det færdige projekt

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)