Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladningsmanualer
#1
Davs!

Nu har jeg fået mig en dejlig masse genladningsgrej og nu hvor jeg har brugt en mindre formue allerede er det måske et underligt tidspunkt at blive nærig på, MEN!

Er Quickload virkelig det eneste værktøj der sammenfatter det hele på en ordentlig måde? Efter at have læst en masse har jeg valgt ikke at stole helt på Load from a disc[Smile]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#2
Hvad er der i vejen med Load From A Disc ?
Jeg bruger selv dette program og hafter mig ikke ved lade dataet, for det overstiger eller gor man anderledes alligevel, men bruger de andre oplysninger available efter jeg har skud gennem min chronograph.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Davs!

Nu har jeg fået mig en dejlig masse genladningsgrej og nu hvor jeg har brugt en mindre formue allerede er det måske et underligt tidspunkt at blive nærig på, MEN!

Er Quickload virkelig det eneste værktøj der sammenfatter det hele på en ordentlig måde? Efter at have læst en masse har jeg valgt ikke at stole helt på Load from a disc[Smile]

Jimmy



Jeg bruger både QuickLoad og LoadFrom a Disk. Begge er efter min mening ganske udmærkede - men forskellige - programmer, at stole mere på det ene frem for det andet [Big Grin] giver ikke meget mening, du skal jo selv indtaste en hel del forskellige parametre. - MEN
der findes ikke et program der kan give dig færdige ladninger. Det kan højst give dig en ide om hvor du skal starte med at udvikle - brugt sammen med de ladedata der er tilgængelige i div lademanualer og på nettet.
At stole 100 % på data der er genereret i et computerprogram er ikke tilrådeligt - det er nok også derfor der tages alle tænkelige og utænkelige forbehold i både programmer, lademanualer og alle steder hvor der er ladedata tilgængelige.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#4
Ok.. det jeg har hæftet mig ved, både i dette forum og andre steder er at der er nogen skepsis ift måden data er sammenfattet på og lagt ind i programmet. Samtidig skal jeg også erkende at jeg slet ikke er særlig velbevandret i genladningsverdenen, fik først mit udstyr i sidste uge, så indtil videre har jeg bare brug for helt basalt mht min og max ladning og krudttype/ projektilvalg.
Tror iøvrigt aldrig jeg kommer til at sidde med en chronograph og se om kuglen nu flyver 701 eller 706 m/sek, det er i min verden irrelevant hvis præcisionen ellers er i orden.Uden at ville træde nogen af autisterne over tæerne[Wink] [Smile]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Ok.. det jeg har hæftet mig ved, både i dette forum og andre steder er at der er nogen skepsis ift måden data er sammenfattet på og lagt ind i programmet. Samtidig skal jeg også erkende at jeg slet ikke er særlig velbevandret i genladningsverdenen, fik først mit udstyr i sidste uge, så indtil videre har jeg bare brug for helt basalt mht min og max ladning og krudttype/ projektilvalg.
Tror iøvrigt aldrig jeg kommer til at sidde med en chronograph og se om kuglen nu flyver 701 eller 706 m/sek, det er i min verden irrelevant hvis præcisionen ellers er i orden.Uden at ville træde nogen af autisterne over tæerne[Wink] [Smile]

Jimmy



Hej.
Irelevant, tja, hvis du ikke behøver at kende din kuglebane, har du selvfølgelig ikke noget at bruge hastigheden til. Nu kan hastigheden også sagtens variere betydelig mere end de 5 m/s du omtaler. Men det er nu meget rart at vide hvis man skal have lavet en kliktabel.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#6
Det der virkelig "samler" mit genladning er mine små hæfter med endeløse notater om ladninger o.s.v.[Big Grin][:I]

Kronografen er det vigtigste værktøj til at vurdere om ladningerne er "inden for normerne" sammen med et godt program som f.eks. Quickload, som kan medregne pibelængdens indflydelse på hastigheden..

Mindre variationer i V(0) er kun interessante hvis man skyder på meget langt hold, hvor det kan betyde en afvigelse i træfpunktet..

Variationerne i krudt (lot til lot), hylstre og fænghætter er så store at man under alle omstændigheder er nødt til at testskyde....

Desværre[Big Grin][:p]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
[quote]Originally posted by Jimmy

Ok.. det jeg har hæftet mig ved, både i dette forum og andre steder er at der er nogen skepsis ift måden data er sammenfattet på og lagt ind i programmet. Samtidig skal jeg også erkende at jeg slet ikke er særlig velbevandret i genladningsverdenen, fik først mit udstyr i sidste uge, så indtil videre har jeg bare brug for helt basalt mht min og max ladning og krudttype/ projektilvalg.
Tror iøvrigt aldrig jeg kommer til at sidde med en chronograph og se om kuglen nu flyver 701 eller 706 m/sek, det er i min verden irrelevant hvis præcisionen ellers er i orden.Uden at ville træde nogen af autisterne over tæerne[Wink] [Smile]

Jimmy

Jaja,vent du bare,og velkommen til en verden inden for skydning med en masse dimser du ikke kan leve foruden[Smile]

Mauser, alle riflers moder,andet er bare en efterligning.[Big Grin]
Svar
#8
Jeg skal faktisk engang have sagt, at nu manglede jeg ikke mere grej[:0][B)][:o)][:I].

Det er selvfølgelig en fejlfortolkning eller i det mindste en ondsindet løgn[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Hankatten

[quote]Originally posted by Jimmy

Ok.. det jeg har hæftet mig ved, både i dette forum og andre steder er at der er nogen skepsis ift måden data er sammenfattet på og lagt ind i programmet. Samtidig skal jeg også erkende at jeg slet ikke er særlig velbevandret i genladningsverdenen, fik først mit udstyr i sidste uge, så indtil videre har jeg bare brug for helt basalt mht min og max ladning og krudttype/ projektilvalg.
Tror iøvrigt aldrig jeg kommer til at sidde med en chronograph og se om kuglen nu flyver 701 eller 706 m/sek, det er i min verden irrelevant hvis præcisionen ellers er i orden.Uden at ville træde nogen af autisterne over tæerne[Wink] [Smile]

Jimmy

Jaja,vent du bare,og velkommen til en verden inden for skydning med en masse dimser du ikke kan leve foruden[Smile]Mauser, alle riflers moder,andet er bare en efterligning.[Big Grin]



[Big Grin]Ja hvem ved.. man kan vel altid lære og jeg har sføli den der svaghed for at købe grej[Wink]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#10
Jeg bruger også Load from a disk. Det eneste jeg har at udsætte på det er at jeg ofte ikke kan finde noget brugbart når jeg skal bruge Norma krudt. Heldigvis kan man så via Bushmans tabeller ofte finde noget der virker alligevel.

Hov - http://www.reloadersnest.com og http://www.robsoft.nu er da også fine steder at lede efter 'opskrifter'
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)