Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HJÆLP!! Tactical Operations: Tango 51 riffel
#1
Jeg ville lige høre om der er nogen der kan fortælle mig om det er muligt/Lovligt at købe en Tango 51 Skarpskytte riffel til jagt brug. Og hvis ikke hvorfor...?
MVH Yepper

Link: http://www.snipercentral.com/tango51.htm
Svar
#2
Det skulle der overhovedet ikke være noget problem i. Politiet blander sig ikke i riflens udseende og da der i dette tilfælde er tale om en modificeret Remington 700 uden lyddæmper, natsigte og andre effekter fra fy-skamme-afdelingen er den i jurididk forstand en helt ordinær jagtriffel.
Svar
#3
Tusind Tak for dig svar...
Jeg vil nu tage og finde hvor det er muligt at fremskaffe en sådan riffel.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Yepper

Tusind Tak for dig svar...
Jeg vil nu tage og finde hvor det er muligt at fremskaffe en sådan riffel.



og lang tid er gået...

var det muligt at skaffe riflen?

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Vil det sige at man i princippet kan gå ud og investere i en Barrett M-82A1 og få en våbentilladelse til en sådan non-barbie??

Ved måske godt at der kan blive problemer med lige den da den er semi auto, men hvis man så valgte en af Barrett´s Bolt actions...??

http://www.barrettrifles.com/

/Martin[B)]
Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by MartinMøv

Vil det sige at man i princippet kan gå ud og investere i en Barrett M-82A1 og få en våbentilladelse til en sådan non-barbie??

Ved måske godt at der kan blive problemer med lige den da den er semi auto, men hvis man så valgte en af Barrett´s Bolt actions...??

http://www.barrettrifles.com/

/Martin[B)]



Ja

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]
MVH
Mugge

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Mugge

Citat:quote:

Originally posted by MartinMøv

Vil det sige at man i princippet kan gå ud og investere i en Barrett M-82A1 og få en våbentilladelse til en sådan non-barbie??

Ved måske godt at der kan blive problemer med lige den da den er semi auto, men hvis man så valgte en af Barrett´s Bolt actions...??

http://www.barrettrifles.com/

/Martin[B)]



Ja

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]



Jamen så vil jeg da begynde at spare sammen! Må hellere smide lidt penge i byen og se om jeg ikke kan finde en sød lille pige med en kiropraktor uddannelse[xx(][B)]

Er der nogle "mer"-udgifter hvis man køber våben i udlandet?? Udover moms, told og våbentilladelse??

/Martin

Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Svar
#8
Sig til når du har pengene til den.
Jeg har selv overvejet at købe en, og der er nok noget og spare
hvis man bestiller to på en gang.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Yepper

Jeg ville lige høre om der er nogen der kan fortælle mig om det er muligt/Lovligt at købe en Tango 51 Skarpskytte riffel til jagt brug. Og hvis ikke hvorfor...?
MVH Yepper

Link: http://www.snipercentral.com/tango51.htm



En fabrikant der postulerer at hans riffel grupperer 1/4 MOA ville jeg være lidt skeptisk overfor - jeg har endnu ikke set den ammunition der kan holde det - det er 7,29 mm på 100 meter!!!!!!!!!!
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#10
Hej Id

Med fare for at gøre mig selv til en pralrøv, må jeg sige at jeg har faktisk ikke mindre en tre der kan gøre det:

1: Gammel mauser med næsten ny Ottorup pibe og lapua scenar 7 gram (fabriksladede patroner) cal. 6,5 x 55

2: Sako lux med walter halvmach pibe cal. 300 wsm og 165 grains swifts scirocco. Patronerne er hjemmeladet og det har taget lidt tid, men nu er den der.

3: Tikka continental halvmach pibe cal. 22-250 hornady 40 grains coatede warmint patroner (fabriksladede patroner).

Skydningen foregår i skydebænk. Spredningen er meget sjældent over 10 mm. For en god ordens skyld må jeg lige indskyde at når jeg selv skal præstere noget uden bænk, er resultatet noget helt andet [Smile]

Mvh

Jenslp
Svar
#11
Ja, så er jeg imponeret - nu var det ikke riflen jeg talte om, men ammunitionen. Som jeg nævnede tidligere har jeg ikke kunnet finde ammunition med så lille egenspredning. Jeg skyder også med Lapua Scenar .308, 168 grain og Lapua opgir' en egenspredning på 1 MOA.
Læg også mærke til hvad jeg skriver: 7,29 mm - projektilet måler 7,62 mm d.v.s at du med 5 skud skal kunne lave et hul på max.14,91 mm - det kan jeg ihvertfald ikke, men Mio Complimento!
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#12
Hej ID

Det er***nok lidt for blæret, men jeg tror de alle kan komme inden for de 14 mm, nu snakker vi selvfølgelig bænk.

Jeg skyder tre skudsgrupper ikke fem, der vil der måske komme vanskeligheder, men jeg lyver sjældent[Smile]

Hertil skal siges jeg har brugt lang tid på at finde disse våben. Jeg har kun gået på jagt i 10 år, men jeg har haft 11 forskellige rifler af mere elle mindre tvivlsom kvalitet, men nu har jeg dem og de skyder godt. Men jeg kan jo tage isenkrammet med til langeland, og så kan vi jo se om det går helt galt.

MVH

Jens
Svar
#13
Citat:quote:

Er der nogle "mer"-udgifter hvis man køber våben i udlandet?? Udover moms, told og våbentilladelse??

/Martin


Apropos!
Er der nogle der har erfaringer med at købe en riffel hjem fra USA.
Er det muligt?
Hvilke tilladdelser/papirer mv skal man have? Er de til at få fat i?
Hvad koster det i told?(hvis der overhovedet er told på våben)
Gælder det samme for Haglbøsser?
Dansk våbentilladelse og moms koster selvfølgelig det samme som det plejer.

Mvh Bjarke
Mvh Bjarke
Svar
#14
Brug Search øverst på siden Martin og Bjarke.
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)