Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Brugt ny jagthund"
#1
Af og til sker der ting og sager ...

En dag jeg snakkede med Blackbird, spurgte han om jeg ikke ville ha' en hund.

Det er næsten 3 år siden jeg måtte aflive rubassen og savnet af en firbenet jagtkammerat har været til stede lige siden.

Jeg skulle dog lige vende situationen med kæresten, da hun gerne ville have hund, men ikke en der var vild, åd sko, kradsede vægge og så skulle den acceptere hendes gamle kat.

Defor var det måske en mulighed at få en 2½ år gammel springertæve, man har jo så ikke præget den selv, men alle "børnesygdommene" er bortelimineret.

Hunden har været trænet til jagt, men aldrig været afsted. Den skulle være helt vandtosset, det er blot ikke nemt at konstatere ved selvsyn pt.[8D]

Azira kom på prøve, blot for en enkelt nat, forrige mandag og har været her siden ...

En dejlig og rolig hund.

[Image: th_DSC_1018.jpg]

Hun var lidt tottet, en rigtig plyshund, men efter lidt friseren og klipning, hjalp det lidt på pelsen.

[Image: th_Azira.jpg]

Vi skulle lige lære at snakke samme sprog, så det har mest været til almindelig grundtræning i snor.

Men hun viser gode takter, vil gerne holde kontakt, apportereingen er stadig kun leg, men den tager vi senere når vi kender hinanden bedre.

Det er skønt at få en ny jagtkammerat, vi har hele sommeren til at få afpudset og trænet [:p]

Jeg glæder mig!

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Tillykke med tøsen Clax. Hun ser rigtig fin ud. Held og lykke med hende [Smile]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#3
Tillykke med hende. Var selv ved at overtage en golden i sidste weekend, men måtte (presset af fruen) indrømme at tiden ikke er til det lige nu.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Tillykke med Springbassen, det er sgu en dejlig hund!

Jeg nyder selv min lille Karla på 5 mdr, men jeg glæder mig godtnok til at hun bliver lidt voksen i sindet [Smile]

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)