Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DN ser gerne 25.000 krondyr i Danmark
#1
Citat:quote:

DN lægger ikke skjul på, at de gerne ser en stramning af reglerne for jagt på kronvildt.

»Det er efter vores mening kun lovgivning, der fungerer. Jægerne har forsøgt at klare det af frivillighedens vej, men det har ikke ændret nok. Tag nu for eksempel trykjagt i september. Det er vanvid, men det sker mange steder. Vi ser gerne en kortere jagttid syd for Limfjorden. Nord for Limfjorden kan de let nå at foretage den fornødne afskydning på tre måneder. Det må også kunne lade sig gøre andre steder.«



Mere her

Ringkøbing Amts Dagblad

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Er dybt uenig i DNs evindelige forslag om jagttidsreduktioner...

...men tanken om 25000 stk kronvildt i DK er da OK... det skal såmænd nok også komme... bestanden er jo i positiv udvikling.
Vejen frem er skovrejsning... store sammenhængende skovarealer vil give kronvildtet bedre vilkår. Specielt hvis man kunne lave en labyrint af skov fra vest mod øst men med lange sydgående majsmotorveje.... så vil vi både få mere kronvildt og vise vildsvinene vej op gennem Jylland... ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Må jeg foreslå skovrejsning der består af bjergfyr... ?

Er vi i øvrigt ikke allerede i nærheden af 20.000 i dk?

Hvorfor skal vi dog reducere jagttiden på en vildt art der er i explosiv vækst? Jeg forstår ikke logikken. Jeg forstår hvis DJ kan have nogle mening om hjort, men hinder og kalve er der da nok af! Og der bliver flere!

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#4
Tyskerne er ikke glade for dansk kronvildt

Hmm, kronvildtet er osse trætte af DK[}Smile]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#5
Laver dansk kronvildt ikke skader nok, 25000 stk + en bestand af vildsvin. Fy for den en ravage de får lavet. Men som jæger bliver det godt[Smile]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
Jamen men hvem skal føde på alle de krondyr - og betale for alle de skader der sker ved påkørsler??
Der er rigeligt pt.
Man skulle måske starte jagten på det hele den 15. september, så blev der også skudt kalve og hinder, som det er i dag bliver de lynhurtigt til nattedyr når hjortene jages.
AllanC
Så længe der er bly i luften - så længe er der chancer! Livet er for kort til upræcise rifler - R93 will do!! ;o))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)