Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anbefaling af genladningsudstyr til begynder
#1
Hej Alle

Afsluttede mit genladningskursus tilbage i januar. Nu går jeg så og forbereder at søge tilladelsen.

Det betyder også at jeg kigger på udstyr. Jeg er sådan indrettet at jeg ikke gider købe noget skrammel, jeg lader gerne den indre grejl*der få (nogenlunde) frit løb, når jeg starter sådan et projekt op. Jeg kunne nu tænke mig at høre jeres anbefalinger omkring udstyr.

Jeg skal lade riffel, i første omgang 6.5x55.

Jeg regner med at skulle have en O-Presse og tilhørende udstyr.

Nu kunne jeg så tænke mig jeres input til følgende:

1) Hvad skal jeg bruge af udstyr udover det åbenlyse (presse, vægt, die-sæt, vægt, trickler, krudtmål, trimmer, tragt, ladetabeller, software, hylstersmørelse, ammunitionsæsker)? Kom med inspiration til hvad jeg ikke kan undvære

2) Hvad anbefaler i af fabrikat (har kig på Redding og RCBS)?

Mvh.
Anders
Svar
#2
hej anders
jeg er også lige startet og jeg startede med at købe
et rcbs rock ch supreme kit til 2900
der var næsten alt i hvad jeg skulle bruge
dog manglede der en
krudt trickler
en case trimmer
og så skal du jo have de die sæt til de kalibre du har
en kugle udtrækker er også uunværlig hvis man ikke lige får den sat rigtigt første gang
hylstre holder
ammunitions bokse syntes jeg er godt da jeg kan lide at holde styr på hylstre både afskudte og ladte
ligeledes har jeg købt en powder baffle til krudt målet det giver en mere ens vægt ved hvert kast
tror alle mærker er gode men har kun erfaring med rcbs
mvh paul

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#3
Anbefaler helt klart RCBS. Så går du ikke forkert i byen.[Smile]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ladeudstyr

Du kan købe et komplet startsæt adskillige steder: RCBS
mvh
Svar
#5
RCBS er rigtig godt og kan klare og size selv det kraftigste hylster.
Selv foretrækker jeg Redding. Jeg syntes det er lige en tand bedre end RCBS.
Hvis du kun skal lade en 40-50 patroner årligt, så ville jeg se på et sæt fra Lee.
Man kan komme i gang for ca. kr. 2.000,00 (Ladekit + die-sæt i en kaliber).
RCBS købes hos Korsholm og Østjysk.
Hornady hos bla. KR. O. Skov, Østjysk og Hubertus Huset.
Lee hos Hunters House.
Og så er der selvfølgelig mulighed for internettet, hvor der er adskellige steder du kan købe.

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
+1 til RCBS

Mvh.

Kelle
Svar
#7
Nu nævnes der så mange forhandlere for genladningsudstyr og så synes jeg bestemt at man skal huske Guns & Powder i Laurbjerg v/Langå. http://www.gunsandpowder.dk

Stort udvalg, god rådgivning og fornuftige priser. Jeg har netop taget mit genladningskursus i lørdags, og kan da se at selv med rabat hos Korsholm, så er Guns & Powder billigere med det samme RCBS-Kit. Så jeg skal et smut derned i næste uge og se hvad jeg kan få stykket sammen... :-)

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#8
har redding press + redding, forster, rcsbc dies : og der er kram = keeps .. har nogen enklet lee dies og nogen virker men collet faktory crimp er 'skæv i kløerne' og gjorde mere skade en gavn (så stoler ikke på lee ud over det aller simpleste mekaniske).. så hold dig til Redding, Forster, RCBS det duer (og dies kan byttes ud imellem hinanden)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#9
Har Hornady Classic Kit - det er kvali hele vejen igennem. Dertil kommer deres diesæt - det er i en kvalitet for sig selv - slår RCBS, LEE og hvad de ellers hedder!

For 3k får du rigtig meget deres sæt!

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)