Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
laddedata nosler accubond 150 gr. cal. 308
#1
Jeg tænker at denne kugle må være god til råvildt, men jeg kan ikke
finde noget om krudtmængder. Jeg bruger vihtavouri n- 140 og cci primers. col. er 70,8 med 1 mm friflugt.

Håber i vil hjælpe mig med at løse dette problem.
Svar
#2
I min konfiguration med 150 grains kugle (308) bruger jeg 45 grains N-150.... men det kan du nok ikke bruge til så meget.
I min 165 grains konfiguration bruger jeg også 45 grains N-150...

Har du kigget på Vitavovs hjemmeside? Der kan du finde en ladetabel til deres krudt...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Hej Twinky
Jeg lader med 45 grains N140 med kugler fra Hornady og hirtenberger med en kuglevægt på 150 grains
Det kører fint [Smile]

mvh rigby

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#4
hej igen allesammen
Dvs. hvis jeg nu kører med 45,5 grains som maks. og starter på 44 grains og arbejder mig frem derfra. Så tror i at det passer fint.
Jeg så et sted at med 46,5 grains er hastigheden 867 m/s det er da meget ik.
Svar
#5
JEg ville forvente en hastighed mellem 740 og 800 m/s for en 308 - lidt afhængig af kuglevægt og ladning.
Men det betyder ikke at det ikke kan lade sig gøre at lave højere hastighed (hvis man vil) - med f.eks. lavere kuglevægt.

Men det er vigtigt at starte med minimumsladningen fra ladetabellen og arbejde sig opad indtil man har den bedste præcision - lav 3 eller 5 patroner med hver ladning og testskyd dem, inden du lader "den store portion". Rifler har ikke samme max-tryk og ikke samme træfpunkt ved forskellige ladninger.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Til ran, jeg ved ikke hvilken minimumsladning jeg skal starte ud med, for at ramme de små 800 m/s. Det er jo det der er mit problem. Altså ud fra de oplysninger jeg har på vv n-140 skal jeg helt ned på 42,5 grain kan det virkelig passe. Håber i kan hjælpe
Svar
#7
Jeg ville starte på 42 Grs. Så kan du forvente en hastighed omkring 780 M/S
43,5 Grs. giver ca 800 M/S. Men start nu stille og roligt.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Hejsa Ulrik
Det lyder godt, så det vil jeg prøve.
Hvilken ladning vil du tro er absolut maks ladning.
Svar
#9
Ifølge QL ligger smertegrænsen på 47,2 grs.
Det burde give omkring 870 M/S. Men dét skal du nok lige nærme dig stille og roligt....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Hej allesammen

Det er rart når folk er villige til at hjælpe en
mand i nød. I skal have tak for alle jeres gode råd.
Nu vil jeg lade lidt blandet og komme afsted til banen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)