Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulv set i Sønderjylland
#1
[:0][:0]

http://nyhederne.tv2.dk/article/28548447/?forside

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#2
Citat:quote:

Det er ikke tilladt at skyde ulven, men den er heller ikke farlig, hverken for mennesker eller husdyr, forsikrer Skov- og Naturstyrelsen.


Ja, men det er jo rart for fåreavlerne i sønderjylland, at få sådan en forsikring.
Så kan de jo sove trygt om natten.

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#3
Skytmar, du sår vel ikke tvivl ved Skov- og naturstyrelsens ekspertise vel?
Det er vel almen viden at ulve ikke er en carnivour? De spiser majs og roer!

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#4
Det undrer mig, at Skov og Naturstyrelsen ikke er ude med en hurtig dødsdom... ulve er farlige skadedyr for landbrugets udendørs griseproduktion... og en art der ikke længere er naturligt hjemhørende i Danmark.... ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

[:0][:0]

http://nyhederne.tv2.dk/article/28548447/?forside

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]



Bare lige for at give en update på 'situationen'[Wink] http://tv2nord.dk/default.asp?PageID=5&N...sID=234779 .

Ulven er kommet.
Svar
#6
De kom med klokke klare beviser for, at der er tale om ulve i nyhederne, for de forklarede, at sporene gik i ret linie ud over markerne indtil bygrænsen, så bøjede de af.
Det må jo betyde, at det dermed er udelukket, at der kan være tale om løver, hyæner eller rådyr!
Svar
#7
Det er nok nogle ulve grisebønderne har udsat, for at de skal tage de smittefarlige vildsvin [Big Grin]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Lige en udtalelse fra Styrelsen, der sikkert vil berolige tante Oda når lille Vimmer blive til ulvemams[Big Grin]

"Men det er der heller ingen grund til, for ulven er hverken farlige for mennesker eller husdyr, lyder meldingen fra Skov- og Naturstyrelsen".

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Det er nok nogle ulve grisebønderne har udsat, for at de skal tage de smittefarlige vildsvin [Big Grin]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...




[Big Grin]
Så giver det hele da mening[Big Grin] Ser vi den spæde start på en åben krig mellem tilhængere og modstandere af vildsvin i Danmark [Big Grin]
Walnut
Svar
#10
Så har DJ da for alvor skudt sig selv i foden med en særdeles upopulær melding om at ulven er uvelkommen i Danmark. Måske Ole lige skulle have tænkt sig om en ekstra gang inden han melder sådan noget ud. Ulve i Danmark vil nok være hårdere ved tamdyr (Lettere at fange) end ved vildtet, så måske os jægere bare skulle juble den velkommen og så vente til de har gnavet i tilpas mange hunde og andre kæledyr, så befolkningen kræver dem fjernet. Lad dog folk få at føle hvordan det er at have ulve i naturen. Med befolkningstætheden i Danmark kan konfrontationer ikke undgåes og slet ikke ligesom ulvene hurtigt lærer at mennesker ikke er farlige, men derimod ofte leverandører af prima foder... Og når ulvene får lært at snuppe frilandsgrise, så skal "svine"-lobbyen nok sørge for samme skæbne som vildsvinenes...

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#11
Det er i mine øjne en klog udtalelse Roeden kommer med.

DK er overhovedet ikke egnet til at have ulv. Der er simpelthen ikke plads, eller natur til den.

De problemer svenskerne har med kræet, vil blive den rene legestue, imod hvad vi vil få.

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

De problemer svenskerne har med kræet, vil blive den rene legestue, imod hvad vi vil få.


Ja, for de problemer er da helt uoverskuelige [xx(]
Nu burde det ikke være nødvendigt, da jeg fornemmer at der stort set kun er jyske landmænd tilbage i dette forum, men det er altså stadig sådan, hvis vi bortser fra insemination, at der skal to dyr til for at yngle - jeg lagde godt mærke til at efter 3 indlæg blev "ulven" med et snuptag mangfoldigjort, men jeg vælger at tro, at man blot lod sig rive med af stemningen i tråden - så derfor; skal vi ikke lige slå koldt vand i blodet, der er trods alt kun observeret een "ulv".



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#13
Har du aldrig hørt om Jomfru fødsler[?][Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Har du aldrig hørt om Jomfru fødsler[?][Big Grin]


Yes but I have my doubts................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#15
øv.... nu er det måske kun en slædehund der blev væk før jul i haderslev..... godt vi har ole og skov og naturstyrelsen til at hoppe med på en hurtig upser.....

med venlig hilsen
Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#16
Se "ulvens" spor her
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/02/16/112538.htm?rss=true

Karsten
Karsten
Svar
#17
Skulle nogen se den så husk: En slædehund har næsten altid halen rejst op over ryggen. En ulv har aldrig halen over vandret. Det er let at se forskel, også på afstand.

Jeg vil næsten tro, at de der har set dyret vil kunne huske hvordan det holdt halen.

Her er lidt mere om det: http://jp.dk/indland/article1981616.ece

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
nok lige lidt for 4-kantet at sige ulv aldrig har halen over vandret
http://www.timberwolfinformation.org/kid...ossary.htm
den jeg havde face-2-face kontankt med havde også lidt rejst hale (men ikke ikke 'krølle 'spiral' 'grisse' hale som spidshunde har og slæde hunde 'tenderer' imod)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#19
Øv. Den regel har ellers tit beroliget mig i Grønland, hvor jeg aldrig så en ulv.

Er du sikker på det ikke var en slædehund du så ? [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#20
[/quote]
[Big Grin]
Så giver det hele da mening[Big Grin] Ser vi den spæde start på en åben krig mellem tilhængere og modstandere af vildsvin i Danmark [Big Grin]
Walnut
[/quote]
Hvorfor åben krig,[?] de burde hellere slå sig sammen og straks få indført vildsvin til landet inden "ulven" forgriber sig på et tamdyr.[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)