Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montage
#1
Hej

Jeg er den lykkelige ejer, af en Schultz & Larsen DL97 i kal. 30.06 med en Leupold VARI-X III 3,5-10x50mm med mill dotter og tårne, det er der for så vidt, ikke noget specielt spændende i.

Mit "problem" er at låsen på en S&L er "lang" og min Leupold kikkert, er "kort" i røret, så jeg har været nød til og montere kikkerten med en forkrøbbet (ved ikke lige om det er stavet rigtigt) montage, hvilket irritere mig af h.... til, da jeg ikke synes den er så "fed".

Montagen er i øvrigt en Weaver see tru montage. Mit spørgsmål til alle jer kloge hoveder er nu, findes der ikke en rigtig fed montage, som IKKE er forkrøbbet, som jeg kan bruge????? vil helst have en fast montage, da jeg ikke får behov for, at skifte mellem forskellige kikkerter.

På forhånd tak

Kelle

Lidt billeder af "Problemet"
[Image: 1.jpg]

[Image: 2.jpg]

[Image: 3.jpg]
Svar
#2
Hej Kelle

Godt spørgsmål - så vidt jeg ved, er Ignoraten Ringenes Herre på det område, så får du ikke svar her, så send ham en pm [Wink]

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#3
Du skal blot have fat i originalen[Wink]. Dvs de nye S&L montager, så går det nok

jbn
Svar
#4
jeg vil tro at du skal have en montage der er extended... lidt i stil med den forreste montage du allerede har...

det vil sikkert gøre tricket...

prøv at søge lidt på nettet blandt de amerikanske montage producenter...

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Citat:quote:

jeg vil tro at du skal have en montage der er extended... lidt i stil med den forreste montage du allerede har...

det vil sikkert gøre tricket...

prøv at søge lidt på nettet blandt de amerikanske montage producenter...



Jeg siger jo at det ikke er nødvendigt, hvis han køber originalen[Wink]
Så passer de også i radiussen på låsestolen, hvilket de amerikanske ikke gør

jbn
Svar
#6
He he,
originalen....... man kan sige meget men det skal man ikke......
det ser i hvert fald ud til at "respekt-afstanden" er overholdt hvis det gælder installationen af telefon og 220V.....[:o)][:o)][:o)]

my concervative cents of worth: hellere originalen end "alu-weaver".........[}Smile][}Smile]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
PS: If they aint´crawling they are dead....
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Som jeg altid siger "hellere en god original[Wink] end en dårlig efterligning"

jbn
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Som jeg altid siger "hellere en god original[Wink] end en dårlig efterligning"

jbn



Har du da fået fjernet de grimme bearbejdningsmærker ??

[:I][8D]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

[Image: 1911%20action3.gif]
Great Dane

Svar
#9
Ok så....
Synes ikke lige den "nye" S&L montage er så fedt igen, desuden har jeg den gamle model, uden nedfræsninger i låsestolen. Ved godt at jeg kan købe nogle baser, så jeg kan bruge den meeeeen.......Er der virkelig ikke nogle derude, der kan hjælpe mig. Der må da være nogle med samme problem, som har fundet noget virkelig lækkert.

Kelle

Ghilli suit....det skal man da ha....
Svar
#10
Kelle: Køb dig en længere kikkert.[Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#11
Sådan er det, når riffelfabrikanterne ikke kan finde ud af at lave 60 graders låse [Big Grin]
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#12
Citat:quote:

Sådan er det, når riffelfabrikanterne ikke kan finde ud af at lave 60 graders låse
Med venlig hilsen


Og hvad mener du så lige med det[?]

jbn
Svar
#13
Jeg tillader mig at gå ud fra, at knastens lukkegrader har noget at gøre med hvor stort udkasterhullet er (eller hvordan det er placeret) - på de 60 grader rifler jeg er stødt på har der været (hvis det ikke var monteret i forvejen) mulighed for at montere en gennemgående rail uden delvist at dække udkasterhullet.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#14
Hmmmm

Ind til videre er jeg ikke blevet meget klogere, er der ikke nogle der kan hjælpe??????

Kelle

Ghilli suit....det skal man da ha....
Svar
#15
Hej ID
Nu er det sådan at nævnte riffel har 3 lukkeknaster og dermed ca 60graders åbningsvinkel. I de fleste tilfælde har åbningsvinklen intet med udkasteråbningens placering at gøre. Derimod har åbningsvinklen en væsentlig indflydelse på hævearmens vandring.

Der vil intet være i vejen for at montere en skinne hen over låsen, men kønt er det s*u ikke[Wink]

jbn
Svar
#16
Vågn nu op lille pekingeser[8D](GD efter han er kommet under komando[Wink]) det løser da ikke problemet med extentioned montager og kelles minikikkert

jbn
Svar
#17
For nu at gribe fat i noget helt andet. Kan du ovehovedet se igennem de der see-tru motager med så stor en kikkert på? Ideen med see-tru montager er elles fin. Enkel og billig.
Uffe

Man skal ikke vise halvfærdigt arbejde til børn og ignoranter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#18
JBN...Hva snakker du om ? [:I]

Og nej..Du kan ikke bevise noget - og hvis du kan, benægter jeg alt, eller sletter det [^]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

[Image: 1911%20action3.gif]
Great Dane

Svar
#19
Citat:quote:

Og nej..Du kan ikke bevise noget - og hvis du kan, benægter jeg alt, eller sletter det



Glemte du ikke at få indføjet denne klausul i ægtefældens kontrakt[Wink][Big Grin]

jbn
Svar
#20
Nå OK, den holdt ikke vand så....................

Bortset fra det undre det mig ofte, at man ikke prioriterer dette med en gennemgående rail lidt højere - specielt idag hvor der er alle mulige funktioner på kikkerterne (ill., paralelakse , Dankortterminal m.v.) forstået på den måde, at placering af ringene på mellemrøret er ret fastlåste (begrænsede) hvilket igen betyder, at montagens/montagernes placering på riflen kan være afgørende for den rigtige placering af kikkerten (eyerelief m.v.) - altså justeringsmulighederne er begrænsede.

Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)