Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer fedt
#1
Når man køber en sauer 202 får man en lille smule fedt med i en rund beholder. Det gjorde jeg i hverg fald. Mit spørgsmål er om i har gode erfaringer med at bruge det og i såfald hvordan påfører i det? Syntes min pibe ser en smule snasket ud efter det har fået en tur med det. Dernæst, tror i det kan ændre træfpunktet fx fordi piben vejer mere efter påførsel.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by petermh

Når man køber en sauer 202 får man en lille smule fedt med i en rund beholder. Det gjorde jeg i hverg fald. Mit spørgsmål er om i har gode erfaringer med at bruge det og i såfald hvordan påfører i det? Syntes min pibe ser en smule snasket ud efter det har fået en tur med det. Dernæst, tror i det kan ændre træfpunktet fx fordi piben vejer mere efter påførsel.



Hej Petermh
Det lyder umiddelbart som om du har brugt for meget af fedtet. Det skal vel bare tørres over med en fedtet klud og evt. eftertørres med en klud nr.2 Meningen er, at det skal efterlade en tynd hinde som beskyttelse. At vægten af fedtet skulle påvirke præcisionen, tror jeg roligt, at du kan se bort fra. Medmindre, der er tale om MEGET store mængder både udenpå og ..... ikke mindst i piben[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#3
Mon da ikke fedtet kun er beregnet til at give låsen?

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#4
Fedtet er kun beregnet til de flader hvor der er metal-mod-metal kontakt.
Og det er kun nødvendigt at påføre så meget, at overfladen glinser lidt.

Hvis træfpunktet ændres, må den samtidig være så fedtet ind, at den aldrig nogensinde ruster eller bliver rar at holde ved igen. =o)

Anlægsflade på låsehovedet (hvor bunden af patronen ligger, kammeret og indeni løbet - skal være HELT tør for olie/fedt.
Øvrige flader (låseknaster på lås, udvendigt på lås, magasin m.v.) må gerne smøres.

Der findes dog produkter (BlueWonder - Armadillo...) som er beregnet til at gøre våbnet mere rustfast. Armadillo produktet er en voks som påføres og danner denne beskyttende, vandafvisende hinde.
Den virker til dels også som smøring, men idet voks har ringe smørende egenskaber - er det ikke dét man skal sætte sin lid til, til flader der kræver bedre vedhæftelse eller er hårdt belastede.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
[Image: DSC03201.jpg]

Det var denne lille fedtede fyr, der fulgte med i mit Sauer 202 sæt i sin tid. Jeg tror, at Sauer har tænkt den som andet eller mere end smøremiddel. Uden at kunne huske, hvad der står i den vedlagte brugsanvisning, mener jeg, at den er tænkt som vandskydende beskyttelse. Det står vel også på låget. Jeg brugte den dog aldrig på skæftet.
Walnut
Svar
#6
De er Lupus våben fedt de er nok en er de bedste der findes!Jeg bruger de til alle mekanisk bevægelige dele. Sådan en lille skide bøtte af de smørelse koster 180 kr. Hvis du skal have nyt.De er næsten for sejt at smøre på løbet.Men de konserverer kanon godt.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)