Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.220 swift udskiftning af løb
#1
Hej folkens

Jeg prøver lige dette forum istedet for

Er der nogen herinde der ved om man kan købe nyt riffelløb i denne kaliber. Jeg synes ikke jeg kan finde det nogen steder. Riflen er en mauser 98. Er der nogen i danmark der forhandler det. Eller skal det special fremstilles. Og i givet fald hvad sådan et løb det koster. Og hvor mange skud kan man forvente igennem løbet, inden udskiftning.
Svar
#2
Hej

Prøv at kontakte en af "smedene" herinde. De kan sikkert give dig en god pris på sådan en fætter[Wink]
Tror at kaliberet er kendt for at brænde piber af.

K&B

Michael
Svar
#3
Den kan vel holde til lidt. Eller hvad.
Svar
#4
tror der kan skaffes en hos midwaydanmark.dk. Adams og Bennett fabrikere vist en med Mauser gevind. Prøv at spørge Swift på dette forum han kan sikkert vejlede dig.
Svar
#5
Synes ikke lige det fremgår af deres hjemmeside. Har været inde og kigge. Det kan selvfølgelig også være mine øjne der fejler noget
Svar
#6
Ellers prøv Lothar Walther - du skal nok ikke regne med mere end 1500 skud, før den begynder at drille [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#7
Tak for svarene det kan jeg regne ud ikke kommer til at virke holdbart i længden. Da jeg er meget på banen.
Svar
#8
Nu kan jeg ikke huske hvilken hyldsterbund den har, men mon den ikke passer bund med en 6,5x55. Den kan du nok klemme dobbelt så mange skud ud af. Samtidig er de nok også billigere.

K&B

Michael
Svar
#9
Den historie med at kaliber .220 Swift er en ”Barrel eater” stammer helt tilbage fra midten af trediverne hvor kaliberet blev introduceret. Det var dengang den hidtil hurtigste fabriks ladede patron. Det medførte at Swiftèn lige siden dengang har lagt ryg til det vås om at den sled en pibe op på nul tid, men det er jo et faktum at hurtige kalibre slider mere på en pibe end de langsomme, så det gælder jo ikke kun for Swiftén.

Min Swift kører nu på ottende år med en ”Adams & Bennett” pibe, og præcisionen er stadigvæk ½ moa.

Jeg ved ikke hvorfor ”Midway Danmark” ikke har ”Adams & Bennett” piber på programmet i øjeblikket. Moderfirmaet i USA har dem: http://www.midwayusa.com/viewProduct/?pr...ber=748600

mvh.
Swift
Svar
#10
Til swift

Har du et overblik over hvor mange skud ( bare cirka ) der er smuttet
igennem din pibe. Jeg havde tænkt den ville være kanon til jagtfeltskydning/bane og varmint riffel. Men hvis jeg skal skifte pibe hvert andet år, så dur det ikke.
Svar
#11
Jamen det kommer jo helt an på, hvordan du behandler den, og hvor "heldig" du er.

Den kan sagtens blive ved med at skyde - rigtig mange skud - den begynder nok bare at drille lidt omkring 1500 skud, idet den fouler mere og mere - det bliver vanskeligere at skyde små grupper, så det er jo egentlig bare et spørgsmål om, hvornår du bliver træt af den [Wink]

Der er jo en grund til 6,5 x 55 er meget "moderne" til feltskydning - det er lige her ballancepunktet mellem rekyl og holdbarhed smelter sammen.

I virkeligheden er 308 Win. vel generelt mere holdbar, den har bare lige rekyl nok, til at det er irriterende [8D]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#12
Jeg har en 308 og er meget tilfreds med den. Det kunne bare være sjovt, at lege lidt med en mindre kaliber. Som også er fladskydende.
Svar
#13
Kom lige til at tænke[:o)]

Er der ikke et mindste kaliber til feltskydning (6mm?!)

Michael
Svar
#14
Det tror jeg du har ret i. Den behøver ikke være lovlig til officiel jagtfeltskydning. Bare afstandende.
Svar
#15
Er det bare mig der er en ignorant - eller...[:o)].

Køber man ikke en pibe i det kaliber og med denstign ing man ønsker og får derefter skåret kammeret med en rival[?].

Alle pibeproducenter lavet vel .224" løb - mon ikke nogle af de mest driftige våbensmede har en .220 Swift rival i forvejen?

D93
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)