Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten!
#16
@ Lars

Jeg skriver ikke at landmændende bryder reglerne... (Det tror jeg du antager - når du læser min post - men så læser du min post som du tror jeg har forstand til ;-) .

En ting er hvad reglerne siger - noget andet er hvad der er tilstrækkeligt for at sikre god natur og rent drikkevand. (Og her er reglerne formentlig ikke optimale - det var egentlig det, der var mit input i forhold til trådens egentige indhold - nemlig at DN fokuserer på svineproduktion i stedet for forbedring af det herlevende vildts vilkår... som vel egentlig burde ligge DN mere påsinde end indvandrende vildbasser, som nok kommer uanset landbrugets bestræbelser....)

Det er et faktum at talrige vandboringer er blevet lukket over de senere år grundet nedsivende sprøjtegifte og nitrat/nitrit(som vel kommer fra gødning), harer og agerhøns er presset pga. store monokulturbrug og fjernelsen af hegn, volde, brak og andet og andet i stordriftens navn. Brakmængden er ikke den samme som for 2 år siden (læs tidligere i tråden - uanset hvilke bevæggrunde landmændene så måtte have for oppløjningen - bankpres eller profit - for dyrene gør det vist ingen forskel).

Jeg har ikke kommenteret på golfbaner - men hørte godt en nyhed i radioavisen for få dage siden om at de bruger alt for meget kemi... men det retfærdiggør vel ikke landmændenes forbrug, at andre bruger mere? (Uagtet at golfbaneejerne burde skamme sig!)

Men denne diskussion er vist ved at løbe "off topic" ... så lad os stoppe denne diskussion her og vende tilbage til forhandlingen i vildtforvaltningsrådet... Det bliver spændende at se hvordan det spiller af... :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Beskeder i denne tråd
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten! - af ran - 21-02-2010, 12:00 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)