Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten!
#26
Citat:quote:

Originally posted by littlebear

.............det må her være på sin plads at nævne at det ikke længere er muligt at producere brødhvede i DK. da N kvoterne er så lave at det ikke er muligt at opnå det protein indhold i Kornet som skal til.


Ja og månen er lavet af en grøn ost. Mon ikke det "umulige" i at producere brødhvede skal ses i lyset af af dansk landbrug har gødet så meget at de har opnået et udbytte i konventionel vinterhvede der ligger væsenligt over gennemsnittet i det øvrige EU. Et så højt kerneudbytte som danske landmænd har opnået vil naturligvis betyde et lavere proteinindhold i den enkelte kerne og dermed et lavere glutenindhold - som bekendt er det glutenindholdet som bestemmer bagekvaliteten.
Andre EU-lande som producerer vinterhvede med et kerneudbytte som ligger 30% lavere end det danske, har ikke problemer med kvaliteten.

Jeg syntes at det efterhånden er patetisk, at vi hver gang vi skal diskutere vildsvin i Danmark, skal overdænges med mere eller mindre gennemskuelige postulater fra landbrugets side.
Jeg er relativt ligeglad med høstudbytter og braklægningsregler, jeg kan blot konstatere at i vore nabolande med vildsvin på den frie vildtbane, har man ikke problemer med sygdomme overført fra vildsvin til tamsvin - så kære landmænd, hvad pokker er problemet?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten! - af ID - 22-02-2010, 08:18 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)