Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten!
#39
Citat:quote:

[black][font=Tahoma]Fordi det vil berige vores fauna og fordi vi, hvis vi kan, bør rette op på fortidens fejltagelser.......]



Prøv at forstille jer sådan en 350 kilos fauna-berigelses-kejler. Forstil jer så, Otterup i hans tidligere kommenteret, 1250 kilos (og meget afholdte) Berlingo på en 15m bred hovedvej i tusmørket. 90-100 km/t med 2-3 unger på bagsædet.
Uden at stille sikkerhedsniveauet i den folkekære Berlingo i tvivlsomt lys, drister jeg mig til antage, at mødet med en så massiv stopklods, vil være mere end den franske børnecontainer kan magte.
Hvis en dansk vildsvine bestand, på xx antal tusinde individer, blev en realitet, vil det jo være uundgåeligt at sammenstød med (i denne sammenhæng) bløde trafikanter. Og det vil med tiden, være lige så uundgåeligt at nogle af ulykkerne ender endda meget trist.

Min påstand er, at vildsvine-tilhængerne, er fuldstændig urokkelige i deres "tro". Hvis jeg har ret heri, vil mit ovenstående eksempel blive forkastet, som det rene vanvid uden hold i virkeligheden. Og jeg vil blive bedt, om at finde nogle tilfælde fra Tyskland, Sverige, Polen, hvor vildsvin direkte eller indirekte har kostet menneskeliv..... og det vil ikke tage lang tid.

Det føles næsten, som det er et kald for vildsvine-tilhængerne, at konverter ikke-tilhængere. Men især er det dem pligtpåliggende at få jægerne over i tilhængerlejren. Dette skyldes selvfølgeligt, at de udmærket ved, at hvis ikke jægerstanden er overvejende på deres side, får vildsvin aldrig fodfæste i dk.

Kender til flere steder, hvor man "ikke vedligeholder" sine hegn, fordi man ønsker at få en vild bestand etableret. Heldigvis er naboerne effektive og velskydende nok, til at få redigeret lidt i den plan.
Men igen så forstår jeg sagtens hvorfor storby-weekend-krigere ikke har indlevelse til at sætte sig ind i de konsekvenser deres højtønskede vildsvin har. Fordi "hey når jeg lukke døren til mine 42 kvm på 4. sal, så ser jeg ikke problemet. Og det gør alle de andre i min opgang sjovt nok heller ikke. Ergo der er ingen PROBLEMER- kun tosser der ikke vil sætte sig ind i MIT behov for at have vildsvin rendende - godt nok 200 km væk men stadigvæk"

I USA siger man "if they can pay, they can stay". Det udsagn er jeg for så vidt enig i. Bare ikke på bekostning af alt andet.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar


Beskeder i denne tråd
Så sker der noget nyt på vildsvin fronten! - af RINCON - 24-02-2010, 09:51 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)