Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
faldvildt.
#1
mit humør fik et gevaldigt knæk [V],da jeg her midt på dagen ,blev ringet op af min jagtnabo , som kunne fortælle mig at han havde fundet en rå og hendes ene lam som faldvildt, mens hendes andet lam lå ikke langt derfra ,og var stærkt afkræftet. nu er det jo egentlig ikke så mærkeligt, med det vejrlig vi har lige pt. at der forekommer en del faldvildt.
men lige disse tre dyr har vi begge fulgt, den sidste halvanden måned, remissen de gik ved lå tæt ved vejen ,og lige i skellet mellem vores revirer, de var ligesom blevet en indikator for, hvordan det øvrige råvildt havde det , men på trods af bla. lidt grantykning i remissen, en fodertønde med hvede, som de flittigt benyttede ,samt godt med hø som også blev spist ,bukkede de alle tre under for vintervejret, så er det jeg funderer over ,om vi kunne have gjort noget anderledes , der var tale om en god stor rå med to stærke bukkelam..[Sad][Sad][V][xx(][xx(]

mvh støver
Svar
#2
Trist... men naturen går jo sin gang.

Kan ikke lade være med at tænke på, om ikke denne hårde vinter vil tage de svage rådyr, der er inficeret med den fynske rådyrsyge, som vist også er begyndt at dukke op her i Jylland, og dermed måske gøre en ende på den smitsomme sygdoms videre udbredelse...
Hvis det sker, har det jo ikke været så skidt, at det ikke er godt for noget...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Der er ikke rigtigt noget at gøre ved det, desværre. I har jo gjort lidt for dyrene mht. fodring og ly. Men som ran siger, så tror jeg på nogle punkter at det kan være rigtig godt for bestanden set fra den sundhedsmæssige synsvinkel. De dyr der er i stand til at over leve er, sjovt nok, dem der er tilbage efter den her hårde vinter. Men ja, trist er det.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)