Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Militærammo? ja eller nej
#1
Jeg skal ud at købe noget træningsammo (308)da jeg skal på hjortebane [:p] og en tur jagtbio[:o)]. "Må" man købe militærammo. Har hørt at det skal man holde sig fra da der kan være problemer med at hylstre ikke er ens i størrelse og desuden deformerer en smule så det kan være et problem at repetere. Lang smøre men håber i kan give et par fif.[Big Grin]
Mvh hilbilly

Flyttet af Kima
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#2
I min Sako 75 klemmer millis ad helvede til, når de skal tomme ud igen. Skal næsten begå vold på bundstykket.
Der er intet i vejen, når jeg lader.
Skyttebutik i Vejle sælger Norma 9,7g. til 285,- for 50 stk.
De sender over hele landet.
De sælger også Magtech endnu billigere. Kvaliteten må formodes at være dårligere end Norma.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#3
Mili ammo kører perfekt i min Tikka T3 .308 !!
Ingen "klemmere" eller andre problemer her.
Det er utroligt forskelligt fra riffel til riffel om der er problemer, så det må vel komme an på en prøve, om det fungerer i din riffel !

Mvh Per
Svar
#4
Jeg skyder med Magtech, både spidsskarp og jagt. De virker fint for mig og koster ca. 4 kr. stykket.
Svar
#5
Jeg har af 2 omgange haft problemer med mili amo fordi fænghætten sidder for dybt/uens, jeg har fået forklaret at en automat riffel har en flydende slagstift og derfor har det ingen betydning for dem, men det klikker bare på mindst hvert 3 skud i min riffel.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#6
Skal man være opmærktom på stigning i riffelgangene mht. at benytte millitærammunition i kaliber 308 win, som fx. kaliber 223 rem?
Svar
#7
Stigningen er ikke et problem med .308, alt de mili-ammo jeg har set har været ladet med kugler under 150 grains.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Tak for svaret!
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Stigningen er ikke et problem med .308, alt de mili-ammo jeg har set har været ladet med kugler under 150 grains.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Ja, faktisk 146 grains vejer dem jeg har vejet [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
AMA sætter sig også fast i min Sabatti Rover 870 EDL, og Magtech kan jeg slet ikke samle skuddene med. Min absolutte favorit til banen er og bliver Lapua Scenar. Jeg har indtil nu ikke prøvet noget som samler lige så godt. Men igen så er det jo forskelligt hvad der går godt i de forskellige rifler.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#11
AMA kører perfekt i min SAKO-både "ind og ud"[Smile] Og til hjortebane og skyde-bio er præcisionen rigelig god-i min riffel.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#12
AMA sætter sig i min BSA. Jeg købte noget Brasiliansk millitærammo sidst, og der var ingen problemer det kørte bare, jeg har for nogle år siden også brugt Engelsk uden problemer.
Der er absolut forskel på, hvor ammunitionen er fremstillet.
Svar
#13
Selvom jeg tager på skydebanen så tit jeg kan, bliver det alligevel alt for sjældent jeg kommer afsted når man ser på det hen over året.

Derfor har jeg absolut ikke brug for de mulige ærgrelser der er forbundet med alt for ringe ammunition. Jeg har derfor aldrig prøvet AMA i mine rifler, selvom jeg har skudt med 30.06 og 308 længere end jeg kan huske. Sellier & Bellot har givet tilstrækkeligt bøvl til, at det heller ikke kommer i indkøbskurven mere.

Samtidig er der jo den fordel ved at købe f.eks. Norma Jaktmatch, at det giver mig første klasses hylstre til et lave jagtammunition af. Jeg købte 200 stk. sidst Korsholm havde tilbud på dem. Så kan jeg lave jagtpatroner til et par års forbrug vil jeg tro.

Så jeg er i den privilligerede situation, at jeg ikke aner om min riffel kan skyde med AMA, og jeg finder heller ikke ud af det.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
AMA binder også ved åbning i min "Bastard-scout" (ombygget M98-otterup baneriffel) Den er endda mærket 7,62NATO, og ikke .308Win[Big Grin]

Den skyder dog fint med det.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Bobo: Nu du skriver Brasiliansk, så er Magtech vist også Brasiliansk.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#16
Har ofte brugt overskud fra cirkus mili - og har kun erfaret at det tyske (grøn 50stk pakke) kan give problemer i en Steyr Scout. Men kun fordi fænghætten er en smule kraftigere opbygget end i normal jagtammunition.

AMA har jeg meget sjældent haft problemer med - det skyder rimeligt ok, og kan ikke genkende problemer med udtrækningen i de våben jeg har prøvet det i.
Det tyske har jeg kun haft problemer med i forbindelse med skudafgivelse, indtil slagfjederen blev strammet. Derudover skyder det tyske MEGET ens i de våben jeg har prøvet det i.

Kan ikke finde hverken AMA eller tysk cirkus mili ammo for tiden - så kører pt kun med Hornady Custom, og Lapua Scenar.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#17
Det Brasilanske vi havde var i brune 20stk. pakker, og der var bare et stempel på hvor der stod: 7,62NATO, Made in Brizil LOT xxxxxxxx.
Jeg får sikkert smæk for at sige dette, men Seller & Bellot skyder godt og præcis i min riffel, jeg genlader også hylstrene flere gange uden problemer.
Svar
#18
Jeg har skudt masser af dansk AMA og sydafrikansk militær amm. i min Winchester 70, der er med så fremragende en lås at den definitivt er hævet over den slags problemer. Selv kinesiske patroner med kobberhylstre skød den med uden problemer.

Min Sako har også skudt de sydafrikanske milipatroner uden problemer, men som forventet blev låsen en anelse strammere at åbne. Dog ikke så meget at jeg vil kategorisere det som et problem! Bestemt ikke!

Så du må nok lade det komme an på en prøve!

Der hvor kun politiet har våben, dér har man også en politistat!

Citat: Claire Wolf
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)