Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marcipan!
#1
[Image: DSC03184.jpg]

Two shots- two kills [Big Grin]
Vi har et "nathold" på loftet. Jeg er blevet beordret til at regulere bestanden af små gnavere! Jeg faldt over nogle gode råd til foder i fælderne. Marcipan var et af forslagene. Jeg har sat fælderne 2 gange, og der har været gevinst begge gange. Jeg har overvejet at gå lidt ned i caliber[:0] Mine "musefælder" tager hårdt ved. Det første offer fik delt hovedet i 2 [:0] Fælderne blev efterladt julen 2008 af den proffesionelle fra skadedyrscentralen. Dengang var vi hjemsøgt af en rotte med "damp". Den lod sig friste af valnødder og røg rundt 24.12 tidligt på aftenen. Jeg kan huske det, fordi det fyldte meget!
Walnut
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Image: DSC03184.jpg]

Two shots- two kills [Big Grin]
Vi har et "nathold" på loftet. Jeg er blevet beordret til at regulere bestanden af små gnavere! Jeg faldt over nogle gode råd til foder i fælderne. Marcipan var et af forslagene. Jeg har sat fælderne 2 gange, og der har været gevinst begge gange. Jeg har overvejet at gå lidt ned i caliber[:0] Mine "musefælder" tager hårdt ved. Det første offer fik delt hovedet i 2 [:0] Fælderne blev efterladt julen 2008 af den proffesionelle fra skadedyrscentralen. Dengang var vi hjemsøgt af en rotte med "damp". Den lod sig friste af valnødder og røg rundt 24.12 tidligt på aftenen. Jeg kan huske det, fordi det fyldte meget!
Walnut


Øh kan du så synge falset nu[?][Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#3
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
[Big Grin][Big Grin]
Den havde jeg lige overset[Big Grin] Godt, at der ikke bliver slået ned og twistet på alle mulighederne i sproget[Big Grin] Bagud 0-1 [B)][Big Grin]
Walnut
Svar
#5
[Image: DSC03193.jpg]

[Big Grin]
Double [8D] og nu fuldstændig overbevist om den voldsomme tiltrækningskraft ved marcipan i forhold til mus!
I går nat lykkedes det dem at tømme fælderne uden, de udløste. Jeg ladede på ny, og bingo var der gevinst. Jeg trykker marcipanen helt flad, hvilket giver et længere ophold under de livsfarlige bøjler. Jeg er ikke tilfreds endnu. Jeg har ikke fået den rigtige! Der er "noget" på loftet med en større skridtafstand og større lyde end disse små nuttede mus! Fælderne armeres igen i nat[}Smile]
Walnut
Svar
#6
Musefælder er som rifler........de skal stilles i aftrækket så det er ligesom en glasstav der knækker. Osse indgrebet bør justeres.

Da vi ikke har marcipan i huset, bruger vi Nutella - og så kan man bare slikke fælden ren efter brug [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Musefælder er som rifler........de skal stilles i aftrækket så det er ligesom en glasstav der knækker. Osse indgrebet bør justeres.

Da vi ikke har marcipan i huset, bruger vi Nutella - og så kan man bare slikke fælden ren efter brug [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Fuldstændig korrekt. Jeg har faktisk stillet dem "tilbage". De var så hypersensitive, at jeg fik snitterne i den ene af dem [B)] Det er nervepirrende at eksperimentere med "aftrækket" [Big Grin]
Walnut
Svar
#8
Man kan i bla. Land og Fritid købe fælder som hedder Super Cat. Det er en ubetydelig, skrøbelig udseene fælde af plastik.........men den er super effektiv, der er en udløserplade med et duftstof på som er meget meget effektivt, kan kun sige prøv dem, har selv haft gnaver problemer, både små og store, fælderne fåes til både mus og rotter og virker meget bedre end alm. fælder med div. lokkemidler.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#9
Jeg bruger aldrig ost igen!!!!!!!!!!!!!![Big Grin]

http://www.johnnolanfilms.com/films/nolans-cheddar/

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Jeg bruger aldrig ost igen!!!!!!!!!!!!!![Big Grin]

http://www.johnnolanfilms.com/films/nolans-cheddar/

Lille

Hilsen Lille



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Walnut
Svar
#11
det er en syg ko der har givet den mælk der

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#12
Vi har haft halsbåndsmus. De gravede sig igennem beton isoleringen uden i skuret. Vil sige at mussegift og en rottefælde virkede. Fælden kan købes i Metro og er også yderst effektiv til de store mus såso halsbåndsmus. Dog lidt voldig, men det virker [Big Grin]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
Dog ksal det siges at der bare blev brugt lidt pølse. Marcipanan skal klart prøves [Wink]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#14
De små plastsmækfælder er rigtig gode, kan fint tage store mus som halsbåndmus - uden at de løber med fælden, og så kan de lades med en hånd uden risiko for at få en over fingrene - en ikke helt ubetydelig fordel[:I]
Tommelfingerreglen er, at hvis du har rotter, har du ikke mus. Og hvis du har halsbåndmus (som dem du har fanget), så har du ikke andre mus. Ud fra billederne ser det ud til, at du er ved at gøre kål på en familie. Min rekord er foreløbig 14 halsbåndmus i løbet af ca. samme antal dage. En af dem talte dog ikke rigtig, da den blev nakket med en tyk biblioteksbog midt på soveværelsesgulvet.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#15
Nåh ja. Jeg bruger lakridskonfekt. Ikke særlig dyrt, utrolig effektivt og meget holdbart.

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#16
Vi har nogle store mus der kommer og ædder på fuglenes fodderbræt,,,,nej det er ikke rotter heldigvis,så er det at jeg opdagede at de bor under nogle brædder på terressen så jeg satte ti fælder til mus og for en sikkerheds skyld også en rottefælde med wienerbrød......så her i aftes ved midnats til blev der et frygteligt spetakkel uden for.....en husmår havde stukket snuden i rottefælden,der var blod over det hele og fælden har jeg lige fundet 15 meter der fra,jeg havde ellers sikret mig at fælderne står så naboens katte ikke kommer til skade (gid fanden tog dem)
Buffalo
Svar
#17
Citat:quote:

Tommelfingerreglen er, at hvis du har rotter, har du ikke mus.

I flg. den lokale rottefænger er det en myte.
Jeg har i hvert fald begge dele i min kælder.
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Citat:quote:

Tommelfingerreglen er, at hvis du har rotter, har du ikke mus.

I flg. den lokale rottefænger er det en myte.
Jeg har i hvert fald begge dele i min kælder.



Emnet bliver diskuteret i P3 netop nu og rottefængeren i radioen bekræfter tommelfingerreglen.

@TRG-S
Du må bare konstatere at dine mus og rotter ikke har hørt efter i skolen [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
det er mus og jeg har et web kamera der ude så jeg kan sidde og følge med i hvad der sker,jeg så bare ikke måren.....men sporene i sneen fortæller alt,der er blod i sneen over en strækning på 250 meter og fine spor af mår......vi ser da også musene om dagen,nogle store rød brune fyre,forresten meget underholdene at se på
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Buffalo

det er mus og jeg har et web kamera der ude så jeg kan sidde og følge med i hvad der sker,jeg så bare ikke måren.....men sporene i sneen fortæller alt,der er blod i sneen over en strækning på 250 meter og fine spor af mår......vi ser da også musene om dagen,nogle store rød brune fyre,forresten meget underholdene at se på


Har du hørt om egern? [Wink]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)