Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Forslag om mærkning af våben
#1
Citat:quote:

Snart riskerar vapenägare och vapensmeder att drabbas av en märkningshysteri av aldrig tidigare skådad omfattning. Lagförslaget innebär i praktiken att ett nyanskaffat vapen, som tillverkas i eller utanför Sverige, blir ”fullklottrat” på fyra olika ställen. Till och med slutstycket ska märkas. Förslaget till ny vapenlag innebär även att en jägare som ska resa utomlands med sitt vapen måste låta märka vapnet enligt de nya reglerna.


Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Ja og det stopper ikke her!

Her i DK er det sneget ind ad bagvejen og træder, HVIS lovforslaget vedtages, i kraft 28/7 i ÅR!

https://www.borger.dk/Lovgivning/Hoering...2146001267

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok.aspx...remsat.htm

Ydermere er der i teksten indføjet at for at samle våben skal man nu også have tilladelse til produktion af våben for at skifte en pibe.
Man må selv om man har tilladelse til "opbevaring af våben i forbindelse med bøssemagerarbejde" ELLER "forhandling af våben" (den nuværende ordning), efter den nye ordning kun skifte f.eks en montage eller en skæfteskrue.
ALT hvad der har med disse ting at gøre, samt arbejde herpå/med: piber, låsestole, bundstykker og baskyler. Altså det der hedder en våbendel.

Så det bliver hårde tider for alle!

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Er der noget nyt om tilladelse af lyddæmper efter 1 april i år?

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#4
Jeg har ikke noget imod mærkning som sådan, men mere den omkostning det kommer til at betyde for mig. Det virker som om at anti-våben lobbyen er kommet frem til at man ikke får et total forbud mod våben, men tænker at så skal det i hvert fald være så dyrt og besværligt som muligt....

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Hvordan bliver §3a forenelig med genladning? Eller er genopladning ikke at sidestille med fremstilling?. Eller bliver det et krav at vi skal hugge vore initialer ind i hylster bunden og op- eller nedkalibreing af hylstre bliver forbudt.

Stk. 4. Ammunition til et skydevåben skal i forbindelse med fremstil-lingen forsynes med et mærke, der angiver ammunitionstype og -kaliber, fabrikantens navn og sendingens identifikationsnummer. Mærket skal placeres på hver pakke færdig ammunition.

Jeg kan godt se at der står at der kan gives tilladelse til at se bort fra dette. Men under gennemgangen af forslaget bliver der gjort opmærksom på at det kun er i særlige tilfælde og ikke kan blive en generel regel
Svar
#6
Mærkningshysteri

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Jeg må nu også sige at det lyder hysterisk.
Der er i forvejen krav om at våben og dele hertil skal være forsynet med numre.

Men der er lidt interessant stof hvis man ellers gider læse alt det tekst igennem.....

der står på et tidspunkt noget med at "undtaget herfor er jagt og sportsvåben", men hvorledes det hænger sammen har jeg nu ikke lige læst endnu....

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
FN's "Small Arms Initiative" handler om handel med våben, især handel med våben til militær og politi, altså i realiteten "Engros-handel" og "jagt og sportsvåben er ikke omfattet af FN's planer/tiltag, det handler om spredning af "small arms og ligth arms" altså kontrollen med disse.

Der ud over handler det også om at FN's medlemsstater har forpligtet sig til at tilrette deres lovgivning så tiltagene i FN og EU's forordninger og direktiver overholdes.

Derfor vil man indføre nogle ændringer i den danske våbenlovgivning, og med vanlig dansk mangel på kompetance fedter man så rundt i det og kan ikke rigtigt få tingene til at passe.

Så er det letteste jo bare at "stramme op" i den gældende lovgivning, det rammer jo kun en lidt marginal industri/beskæftigelse i DK, nemlig våbenhandlere og bøssemagere. og dermed 160.000 jægere + skytterne... Dem er lov-skriverne helt ligeglade med.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Kan forhindre reperationer

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#10
Gad vide hvad man forventer at faa ud af den aendring. Jeg har aldrig hoert om kriminalitet foretaget med vaaben der bestod af stjaalne enkeltdele som saa senere var blevet sammensat.

I Guder hvor goer man tingene besvaerlige selvom resultaterne er tvivlsomme. Mit stoerste julegave oenske bliver politikkere der saetter sig ind i tingene inden de vedtager dem, saa de ikke beslutter ting fordi de tror at de vil virke, men fordi de efter grundige undersoegelser har en begrundet formodning om at de vil virke.
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Rigsdagen i gang

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#12
Jeg synes at man burde ændre grundloven i vores lande. Ændringen skulle bestå i at lovforslag kun kan gennemføres hvis der foreligger en analyse af effekten af den nye lov/ændringen af en eksisterende lov, og at denne rapport dokumentere at ændringe/den nye lov med mindst 90% signifikans vil have den effekt som benyttes for at motiverer den nye lov/ændringen. Så ville malstrømmen af nye love og ændringer af eksisterende standse op og processen ville fremover blive tvunget ind i rammer med omtanke og grundig forberedelse.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)