Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kopifræser
#1
Sad lige og kiggede lidt på youtube der så jeg en hjemmelavet kopifræser. Er der nogen der har makket med den slags? Sådan en jig ser egentlig nem ud og lave hvis nu man vil lave et nyt skæfte til sin gamle haglbøsse eller nogen i den stil. Især hvis man skulle lave et nyt skæfte til riffel ville den nok være god til at fræse ud til låsestolen f.eks. Men også bare for at lave sådan en sag. Men så i en tidligere tråd at de var snakke om en, men er der nogle billeder af sådan en.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Jep. Det en dejlig til ting at have ståne, den spare da noget tid, men den gør nu ikke hele arbejde.

Mvh Skotten


Svar
#3
[Big Grin] Glem det West! I bedste fald kan du få den til at lave det letteste arbejde, som, i min skæfteverden, er den ydre form.Al det sjove/ vanskelige udfræsningsarbejde får du næppe en hjemmefabrikeret "discountfræser" til at præstere.Som Skotten antyder det, er der alligevel,efterfølgende, et tidskrævende arbejde med at slås om de sidste krillimillimeter.
Walnut
Svar
#4
Ved det godt, er bare ikke så skide toldmodig. Når jeg får en ide skulle den helst ha været lavet "igår" Men det kunne da være skægt og lave sådan en ting. Men jo det sidste paskramn skal man jo altid selv tage med fil/stemmejern osv. Men hvis man evt kunne tage det grove træk ca en mm v sidenb af stregen ville man få et par time foræret jo. Som man evt kunne tage på andetræk istedet.[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)