Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvor købes inbenholt
#1
jeg står og mangler en stykker ibenholt til afslutninger på et riffelskæfte.
Nogen der ved hvor man kan få fat i ibenholt??

[Big Grin]
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by win94

jeg står og mangler en stykker ibenholt til afslutninger på et riffelskæfte.
Nogen der ved hvor man kan få fat i ibenholt??

[Big Grin]



Hej win94.
Man kan købe det mange steder. Tager du knivmager Hanghøj i Ferritslev, kan du få indflydelse på størrelsen af stykket. Han er god til at tilpasse sig kundernes ønsker [Big Grin]Du finder let hans hjemmeside. Her finder du også hans tlf. nr.
Mvh Walnut
Svar
#3
Der findes omkring 200 arter af ibenholt træer i Asien, Afrika og Nordamerika.

Du bestemmer selv rejsedestinationen husk save og økse![Big Grin]

Nej spøg til side de fleste som sælger tilbehør til knivmagning sælger også Ibenholt

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#4
Du kan prøve at kigge ind til Læderiet, i Riskov ved Århus (laederiet.dk) De plejer at være velforsynet med den slags.
Deres ibenholt er beregnet på knivmageri, så der er nogen begrænsning på størrelsen af de stykker de har.

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!
/Stanton
Svar
#5
Skal det være rigtigt fint, så har jeg et par vandbøffelhorn spidser, men det kan komme til at ligne plastik og så er de dyre.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Citat:quote:

Skal det være rigtigt fint, så har jeg et par vandbøffelhorn spidser, men det kan komme til at ligne plastik og så er de dyre.

mvh Thorlak



Hej Thorlak.
Da det er et sort/gråt laminat skæfte det skal side/bruges på, så er plastik"looket" nok ikke helt det rigtige at gå efter.

Jeg er nemlig ved at puste liv i en gammel remington 788 i cal 30-30win[Big Grin]

VH Sebastian
Svar
#7
Læderiet i Århus også sorte hornplader (skåret af pandebrasken) med hvide "aftegn" det ser s.... godt ud.
Men som skrevet; Ibenholt: Læderiet Århus eller Linå i Silkeborg, djævlenes ø så hedder det nok Naturgalleriet.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)