Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HUSK AT INDBERETTE VILDTUDBYTTE!
#21
DK

1 buk
3 rådyr
5 brunnakker
7 gråænder
1 hare
15 duer
1 sneppe
22 fasaner

Sverige

2 elge ko + kalv
6 svin
1 buk
2 rådyr
1 gråand (riffel)
2 skovskader
2 duer

Polen

14 rådyr

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#22
DK
6 Gråbasser

Tyskland
3 Seksendere

Sverige
11 takker Elgtyr

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Claxel


1 gråand (riffel)


[green]K&B Clax [Wink]



[Big Grin][Big Grin]
Hvordan så den ud bagefter?
Hvilken kaliber skød du med?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by ran

Citat:quote:

Originally posted by Claxel


1 gråand (riffel)


K&B Clax [Wink]



[Big Grin][Big Grin]
Hvordan så den ud bagefter?
Hvilken kaliber skød du med?

Du kan se den her, skudt med 7 rem.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=17910

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



[green]K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#25
Thaae så er der jo så lige det lilli MEN inberetningerne er ikke det fjerneste værd
1,Nogen smøre tykt på (tror jeg)
2,Mange skriver bare nul fordi de ikke gidder udfylde og mener at det er lige gyldigt
3,En del skriver bare et par stykker vildt da de mener det ikke rager nogen hvad de har nedlagt.

Jeg er desværre ret sikker på at det foregår på den måde,så jeg ved ikke lige hvad det kan bruges til,og jeg selv thaae hvad gør jeg???? ja det er jo min sag hvad jeg gør,men jeg kan sige at jeg skildter ikke med hvad jeg får på tasken,for det rager nemlig ikke naboerne,for så kommer de jo bare og bydder en masse penge til losejeren,,,,,,,,og så har Buffalo ingen jagt
Buffalo
Svar
#26
Buffalo du er da en sørgelig repræsentant for jægerne[Sad!].
Det er lovpligtigt at indberette vildtudbytte - jeg håber ikke at nogen jæger sætte sig over loven[V] for så ser det godt nok skidt ud for jagtens fremtid[xx(]

Du behøver ikke her skilte med hvad du har skudt - men for jagtens skyld så tag og få indberettet dit vildtudbytte til Skov- og Naturstyrelsen NU!

D93
Svar
#27
Buffalo:
Det er da et ØV indlæg. Trist, hvis det virkeligt skulle forholde sig, som du skildrer det. Det tror jeg så heller ikke på. Få, som ikke helt har forstået meningen med indberetningen, gør det måske.

Personligt smører jeg ikke tykt på (lyver) Jeg kan ikke rigtig se, hvad jeg opnår ved det i forhold til Skov og Naturstyrelsen. Måske ris til egen røv, hvis tilstrækkelig mange ville gøre det samme.
Jeg saborterer heller ikke med et nul eller vilkårlige forkerte tal. Sådan tror og håber jeg, at de fleste andre også har det med indberetningen.

Walnut
Svar
#28
Det jeg mente med at skildte med hvad jeg har skudt skulle forståes på den måde at jeg ikke praler over for andre jægere,jeg indberetter som jeg skal,men er sikker på at mang gør som jeg skrev tidligere i tråden,,,,,,,,,,,,ja det er sgu noget skidt at det forholder sig sådan,jeg håber da også det kun er her på egnen at det forholder sig sådan ..............det var bestemt ikke for selv at være nigativ,måske jeg fik det formuleret lidt forkert,,,det undskylder jeg gerne
Buffalo
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Buffalo

Det jeg mente med at skildte med hvad jeg har skudt skulle forståes på den måde at jeg ikke praler over for andre jægere,jeg indberetter som jeg skal,men er sikker på at mang gør som jeg skrev tidligere i tråden,,,,,,,,,,,,ja det er sgu noget skidt at det forholder sig sådan,jeg håber da også det kun er her på egnen at det forholder sig sådan ..............det var bestemt ikke for selv at være nigativ,måske jeg fik det formuleret lidt forkert,,,det undskylder jeg gerne
Buffalo



Herinde er det i orden at prale og lyve [Wink][Big Grin]

Walnut
Svar
#30
Citat:quote:

jeg indberetter som jeg skal,men er sikker på at mang gør som jeg skrev tidligere i tråden,,,,,,,,,,,,ja det er sgu noget skidt at det forholder sig sådan,jeg håber da også det kun er her på egnen at det forholder sig sådan


Det er altså noget du ved sker .. At folk "på din egn" melder enten for meget eller for lidt i statistikken [?] Meget mystisk opførsel de mennesker har - hvad dælen opnår man lige ved det [?]
Svar
#31
Rent statistisk betyder det ikke så meget at nogle på % glemer at indberette eller fejlindberetter.

Statistisk set er der nemlig lige mange der gør det hvert år og godt nok kender man så ikke det virkelige tal. (Det ville jo osse kræve at 100% indberetter) Men man kan ret sikkert aflæse udsvingene år for år og det er jo egentlig det man er ude efter.

Statistikere har nogle beregningsmodeller der forsøger at tage højde for fejl og selvfølgelig bliver tallene mere præcise jo flere der indberetter.

Og 100% opnår vi først den dag at man kun kan få fornyet jagttegnet efter at man har indberettet og at man opfinder en "vildtudbytteindberetningslås" til skydevåben.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
Det har du helt ret i M@X - Jeg arbejder pt. med proces variation statisktisk udregnet i firmaet. Det er en hel videnskab, selv for en snart uddannet produktions ingeniør, men det virker helt godt! På skolen lavede vi som en del af statistisk undervisningen en omfattende undersøgelse af lige præcis indberetningerne hvor der også blev taget hensyn til alle disse faktorer. Så det har du helt ret i !!

Det kan være du skulle komme ud og undervise i statistik engang? Jeg ved de har ledt efter en ny underviser [Wink]

Forresten er en af de mest basale "assumptions" for en statistisk korrekt analyse jo os True Answers, fik vores lærer råbt tilstrækkeligt mange gange til det hænger ved [Big Grin]

Det jeg ikke forstår er at folk med vilje skulle have interesse i at indberette henholdsvis for meget eller for lidt - at man ikke gider "forstår" jeg bedre. Men skal man åbne indberetningen er det jo ikke af betydning at indberette det korrekt (Her er jeg os overbevist om en jagtjournal kunne hjælpe mange - Bla. min egen far [B)])

Citat:quote:

Og 100 % opnår vi først den dag at man kun kan få fornyet jagttegnet efter at man har indberettet …


I mine øjne ville det være HELT i orden [^]
Svar
#33
Hej.[Smile]

Da buffalo og jeg bor på samme egn, må jeg holde med ham, og sige det desværre er et udbredt fænomen i det nordvestjyske.[xx(][xx(]
Svar
#34
@Buffalo & Ultra Light - og hvad gør I så ved det[Wink].

Hvis ikke vi selv som jægere går foran i det her sprøsgmål så sviger det altså til os selv. Absolutte tal får vi aldrig, men tendenser i vildtudbytte er altså et meget vigtigt beslutninsgværktøj i lovgivningssammenhæng. Hvis nogen indberetter 2 fasaner og de kun har skudt en spiller den ingen rolle. Hvis nogen indberetter 1000 krondyr, så går jeg stærkt udfra at en sådan observartion sorteres fra i den endelige statistik. Hvis I vil teste kan I jo prøve og se om udbytte til næste sæson for eks. sikavildt stiger til 1000 bare fordi i i jeres hjørne af verden er blevet enige om, at det er skide skægt at trække bukserne af jægerne[xx(].
Nu ved jeg ikke om nogen som helst andre end måske lige dig(ultra light) ved hvem Buffalo er - og derfor er det vel en temmelig teoretisk antagelse at noget kommer og overbyder hans jagt hvis han oplyser hvad han har skudt i hele jagtsæsonen i DK[}Smile].

Dettil kommer - og det er nok en andet tråd værdig, hvem fanden går ind og overbyder en medjæger bare fordi han har en god jagt? Han skyder vel ikke mere end der er forsvaligt, og for det beatler han vel en rimelig leje?

D93
Svar
#35
Hvornår kommer indberetningdskemaet [?]
mvh
Svar
#36
Den kom med indbetalingskortet til dit jagttegn[Wink]
MVH
LØVIG
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by jss

Hvornår kommer indberetningdskemaet [?]



Har fået det for lang tid siden. Men gå ind på jagttegn.dk og indberet. Så er det da gjort. [Smile]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#38
Hej.[Smile]

D93:
Heroppe er det altså meget normalt, at jægerne overbyder hinanden.
Jeg nægter at tro, det er noget specielt for jægerne i det nordvestjyske.Det findes vel overalt???[xx(][xx(]
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by ultra light

Heroppe er det altså meget normalt, at jægerne overbyder hinanden.
Jeg nægter at tro, det er noget specielt for jægerne i det nordvestjyske.Det findes vel overalt???[xx(][xx(]



Det gør det helt sikkert - men det har vel ikke noget med indberetning af vildtudbytte at gøre. Hvis man undlader eller snyder med indberetningen fordi man er bange for, at naboen opsnapper tallene og smider et overbud til ens udlejer, er man vist en snas mere paranoid end gennemsnittet.

Jeg hører til betonfløjen, der mener, at indberetning skal være en forudsætning for at få pappet til næste sæson. Jeg er helt med på, at det kan have nogle kortsigtet uheldige konsekvenser. Dels at sammenligningen bagud bliver vanskelig jf. at der pludselig kommer et langt større datagrundlag (men det kan indexering i forhold til antallet af indberettere til dels råde bod på). Dels at vi nok bliver lidt færre jagttegnsløsere og dermed (måske) mister lidt tyngde i div. debatter. Men det ændrer ikke ved, at jeg mener det er en helt naturlig pligt som jæger at indberette, hvad man nedlægger.

/bundgaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)