Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udvidede reguleringsmuligheder
#1
Med stor interesser har jeg læst i den nye Vildtinformation 10, som netop er kommet med jagttegnsregningen....

Regulering af undslupne pelsdyr (mink, mårhus, vaskebjørn, bisamrotte og sumpbæver) nu lovlig uden tilladelse fra 1 time før solopgang til 1 time efter solnedgang!

Kronkalv kan reguleres (efter tilladelse) i direkte forlængelse af bukkejagten i 2½ måned på marker hvor kronvildtet gør væsentlig skade... fra en time før solopgang til 1 time efter solnedgang.

Vildsvin er ikke nævnt under afsnittet om invasive arter.... Så de må vel dermed ikke nedskydes uden tilladelse fra SNS... Værd at tænke over for bukkejægerne i Sdr.jylland... [Wink]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by ran

Vildsvin er ikke nævnt under afsnittet om invasive arter.... Så de må vel dermed ikke nedskydes uden tilladelse fra SNS... Værd at tænke over for bukkejægerne i Sdr.jylland... [Wink]



Så skal den hel årlige regulering være fjernet fra dem? En sådan ændring kan jeg ikke finde under DJ udmelding om de nye jagttider http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...id651=1276

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#3
Der står i Vildtbladet fra sns at de nye jagttider ikke er endelige endnu - da de ikke har været i høring...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)