Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
22-250 eller 243 til råvildt?
#41
Citat:quote:

Originally posted by Annanias HUNT

Lavede lige en 6T-REX, hvordan den ville se ud.

Her i forhold til en 308W[8D]

[Image: 6-REX.jpg]

308W er tilhøjre[Big Grin]

I didn't come this far to miss!



Hvad er specifikationene på sådan en fætter - 2 x warp speed ?
Mvh.

Yeti
Svar
#42
Den ser sgu egentlig OK ud...

Det ligner helt klart en fladbanekaliber... og der ville også være NIF i den kaliber!

Med en 6mm kugle er det vist det man kan kalde en BBK :-D

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by ran

Den laves vist ikke til victory´en..... og kræver den kaliber ikke et nyt bundstykke?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Nixen - det er såmænd bare en 7x57 necket ned til 5,6 mm

Nu er du jo hjemmeruller, så det burde ikke give problemer.
RWS og Hirtenberg er vist de eneste der lader til den.

Jeg kører med RWS 4,8grams KS i min lille fuldskæftede og med den korte pibe kører den 970 m/s. Jeg vil tro i en 60 cm pibe kan den snildt komme på 1050 m/s.

Lige inden jeg overtog riflen var den en tur på bukkejagt i Skotland,
hvor den skød en stanghjort på ca. 125 mtr. på bladet og der var gennemskud. (nu ingen moralprædiken, tak!!!)

Nej-nej. Misforstå nu ikke, den var ude på 125 mtr[Big Grin]



Der er lige faldet hammerslag på en pæn steyer manlicher tidligere i dag. Tre timer før hammerslag var højeste bud 4000 - vurderingen løs på 14000... Så der var nok en, der var heldig. :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#44
6T-REX............ Tror sku der er tale om en barrel burner!!!!

For at vende tilbage til den oprindelige tråd, er varm fortaler for 22-250 da jeg selv har skudt meget med den, men den er lidt mere følsom mht. ammo/kugle valg end en 243, umiddelbar er 22-250 osse dyre i ammo end 243 medmindre du lader selv.
Tror du skal nappe en 243.

God weekend.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#45
22-250 er det fedeste legetøj og håber du får lejlighed til at pjatte med en. men med hensyn til s&l så er det ikke dem der laver de bedste 22-250 piber. du skal ihvertfald sikre dig at de har udbedret deres problem med 22-250. men til gengæld laver de verdens bedste 6.5 mm piber.[Wink]

who dares wins
who dares wins
Svar
#46
hvem laver så de bedste piber i 22-250?
og hvorfor har s&l haft problemer?
Svar
#47
Jeg har er remington 700 i 243w og har aldrig brugt andet end 308 omformet til 243. Jeg har ikke haft problemer med godstykkelsen i halsen. Jeg holder mig til norma og lapua hylster.
Svar
#48
hvilken stigning har en s&l pibe i 22-250?
Svar
#49
5,6x57 bruger ikke de gængse .224 kugler men .227 hvilket begrænser
udvalget en del. Vil man gerne have en fladtskydende tysker i .224
skulle man måske overveje 5,6x50 mag

Mvh.
O.Smith
Svar
#50
Du kunne da også blive godt skydende med dette tilbud[Wink]

http://www.egun.de/market/item.php?id=2686552

Lidt NIF

K&B

Micael
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Du kunne da også blive godt skydende med dette tilbud[Wink]

http://www.egun.de/market/item.php?id=2686552

Lidt NIF

K&B

Micael


Jo...men har lige bestilt en ny schultz og larsen victory... så jeg har købt riffelnok for nu... satser på en vekselpibe i stedet... :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#52
ran,

Hvis dit bundstykke og låsen er til 30-06, så er 25-06 til højre fod.

Og den kan sende 120 grain afsted med 950 m/s og nok så vigtigt 100 grain med 1000 m/s. Det er teoretisk en 50'er mere end 243W. Yderligere, så har du hylstre fra 30-06'. Jeg har selv været inde på dvs. 22'er og 5,7, men kvart tommen vandt pga. bedre kugler - jeg har mere tillid til produktionen af bonded .25 end .22. Hvis det er mono kugler kan det være lige meget. Hvis du på nogen måde skal bruge kaliberen til mad vil jeg tage kvart tomme.
Jeg har en 5,6x50R Mag og har kun skudt et stykke "vildt" med Sierra GameKing 3,2 gram og 1,000 m/s(hvilket vildt kan være lige meget, men det var ikke mad[}Smile]) og resultatet så bestemt ikke godt ud.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#53
Både TBBC og Rhino (formentligt også Oryx) opfører sig eksemplarisk i .22 GameKing er derimod ikke en bonded så ikke lavet til voldsomme belastninger, så at benytte den som eksempel er efter min mening ikke helt rimeligt, så skulle man da sammenligne med en Alaska eller ligende i .25. Sådan en skuds afsted med 100 m/s ville næppe heller gøre noget fint arbjde.
Mvh.

Yeti
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

ran,

Hvis dit bundstykke og låsen er til 30-06, så er 25-06 til højre fod.

Og den kan sende 120 grain afsted med 950 m/s og nok så vigtigt 100 grain med 1000 m/s. Det er teoretisk en 50'er mere end 243W. Yderligere, så har du hylstre fra 30-06'. Jeg har selv været inde på dvs. 22'er og 5,7, men kvart tommen vandt pga. bedre kugler - jeg har mere tillid til produktionen af bonded .25 end .22. Hvis det er mono kugler kan det være lige meget. Hvis du på nogen måde skal bruge kaliberen til mad vil jeg tage kvart tomme.
Jeg har en 5,6x50R Mag og har kun skudt et stykke "vildt" med Sierra GameKing 3,2 gram og 1,000 m/s(hvilket vildt kan være lige meget, men det var ikke mad[}Smile]) og resultatet så bestemt ikke godt ud.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Det kan en 30.06 også, så hvorfor overhovedet skifte kaliber[?]

Kiss = Keep it simple, and not stupid
Skal man bøvle med at skifte pibe, så skal det da være noget meget mindre og spændende der skal på ...

Og 22-250 kan så rigeligt det den skal [:p]

Vi må ha' 375 Ras på banen, jeg mener han fortalte at hans S&L pibe, skød fænomenalt med 60 grains Nosler partition.[:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#55
Citat:quote:

hvem laver så de bedste piber i 22-250?



Nu er alt jo relativt så man kan vel ikke svare på hvem der laver de bedste piber. En pibe der er den bedste for en, er måske ikke den bedste for en anden. Hvis der her hentydes til præcision, har jeg set en 22-250 (match tykkelse pibe) fra Jensen Rifles i Hørsholm blive testet på skydebanen. Testskytten skød 3 skuds serier med forskellige krudtladninger. Jeg har ikke detaljer omkring projektil eller ladning. På trods af varierende ammo, krævede det kun et enkelt plaster at lappe hver 3 skudsserier. Det var jeg sq alligevel lidt imponeret over.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#56
Claxel,

PU..HA, jeg kom da ud...inden flyet gik i flammer og spin[:o)]

Hvorfor så skifte, dertil kan jeg kun svare, enig. Men hvorfor foreslå skifte til en pibe brænder med mono kugler, når der nu står råvildt i indledningen? KISSMA.

MVH Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#57
Citat:quote:

Vi må ha' 375 Ras på banen, jeg mener han fortalte at hans S&L pibe, skød fænomenalt med 60 grains Nosler partition


Det er i al beskedenhed en jeg har stykket sammen, MEN, den første pibe skød ikke for godt. Der blev dog konstateret en fejl i riffelgangen. Skæreværktøjet havde lavet en fejl under skæringen af piben.
S&L byttede piben uden videre og den fejlfrie pibe skyder egentligt ret godt[Wink]

Men det er en lidt kilden kaliber mht freebore diameter og throat vinkel og deraf længde[B)]
Kaliberet er også ret følsomt over for centerforskydninger mellem kammer og boring. Det er lettere at få lavet en skæv throat hvis kammerværktøjet ikke passser ordentligt i "bommålet".
Større kalibre er langt mindre sensible for det lille problem.

....FUBAR

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)