Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rypejagt i Norge
#1
Jeg vil gerne på rypejagt i norge sammen med mine brødre og min far. Har tit været på ferie der oppe både på ski og på orienteringsløb og hver gang har jeg drømt om at jage i det fantastiske land.
Jeg her styr på det med våbenpas, hundepas og har også fundet lidt steder hvor der sælges jagtkort (inatur.no og fjellstyret) men.... hvor langt skal man på for det er godt? hvad er en saueprøve på hund og kan den tages i DK? Nogen som har nogle erfaringer? Vi vil blive 5 der skal afsted og som jeg forstår det må man kun gå 2 og 2 sammen så bliver der jo 1 som skal gå alene, sådan er det i hvertfald nogen steder.
Det var lige lidt af det jeg havde på hjertet... der kommer nok mere.
Håber der er nogen som kan hjælpe. På forhånd tak.
Svar
#2
hej hastrup. de folk jeg kender der drager nordpå efter ryper , jagter i sverige , det skulle være mindre omstændigt , billiger, samt med en større chance for at skyde et pænt antal fugle , der er faktisk mange nordmænd der jagter i sverige.
en saueprøve er for at bevise at hunden er hårvildtren. dvs at den ikke løber efter får, rener og lign ,og den kan ikke tages i danmark, er næsten sikker, på den ikke er lovpligtig i sverige...
det er også et must at hundene er i super kondition og af et betydeligt format ..læs eng race.[Wink].

mvh støver.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)