Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny kikkert + montage
#1
Hej

Jeg aflyser ferien til Mallorca og køber mig en ny kikkert i stedet Wink
http://www.opticswarehouse.co.uk/proddet...rod=NM3940
Jeg har hørt meget godt om sådan en Monarch 3 så jeg prøver lykken.

Jeg skal monteres på en Tikka M695, der sidder allerede en Kahles Helia L 4x32 på den, jeg går ikke ud fra at jeg kan genbruge montagen, men hvilken montage skal jeg så vælge? Håber der er nogen der vil hjælpe mig.
Det ville iøvrigt være en fordel hvis montagen kunne købes hos Opticswarehouse.

Tak på forhånd [8D]

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#2
På en Tikka, mener jeg at den optimale montage er Tikka/Sako´s egen Optilock. Hvis du ikke kan genbruge den gamle, har jeg et par stykke liggende som er til salg. Sig til, hvis det har interesse.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Ja - optiloc dur bare - ingen bøvl med dem - og de holder godt på kikkerten uden at ødelægge den...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Ja tak, men hvordan finder jeg ud af hvilken optiloc jeg skal bruge?
Hvor lavt kan jeg montere kikkerten?

@ujensen, hvad skal sådan en optiloc koste?

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#5
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=18792

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Tak for det M@X 2.0 [Smile]

Nu sidder jeg så og kigger lidt på nikons hjemmeside og ser så Gold udgaven af førnævnte kikkert,
den har et rør på 30mm fremfor 1" hvor meget vil jeg vinde på det? og er der nogen der ved om der er andre ting der er bedre ved Gold?

Der er alligevel en 1200kr forskel på de to modeller.. Jeg er i vildrede.

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#7
Jeg kender desværre ikke den pågældende model, men der skulle være sammenlignelige data på hjemmesiden.

Det du sansynligvis får er flere klik, i alle retninger. Ligegyldigt
med mindre din montage er ekstremt skæv og/eller du vil skyde på ekstreme afstande.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Mhansen

Hvor lavt kan jeg montere kikkerten?

@ujensen, hvad skal sådan en optiloc koste?



Den koster 800,- og er i fin stand. Med hensyn til højden, så finder vi nok en løsning. Jeg mener jeg at ringene kan skiftes mellem de forskellige baser uden problemer og jeg har også to sæt montager til Sako i forskellige højder.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)