Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OBD-II Fejlkoder
#1
Min gamle Dodge Grand Caravan er begyndt at lyse "Service Engine Soon" på instrumentbrættet.

Når jeg måler med en OBD-II scanner, får jeg fejlkoden:

P0740 $41 (Torq Conv Clu, No RPM Drop At Lockup).

I min Hayes manual skulle det betyde at: Relationship betweem engine speed and vehicle speed indicates no torque converter clutch engagement (auto. tans. only).

Og hvad betyder det så på dansk for totale bil idioter ????

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Underforstået, så råder den dig bare til at købe Tysk næste gang....[Wink]

Mvh.
Søren
Svar
#3
Det betyder at der er uoverensstemmelse mellem motoromdrejninger og bilens hastighed, lidt som når en bil med manuel gearkasse glider i koblingen, jeg ringede til en ven og ifølge M@X[^](som sidder i en grim bil på vej nordpå[}Smile]) kan det skyldes en knækket ledning, et defekt relæ eller spole, eller at du skal have en ny converter.
Umiddelbart sker der det at når den skal "trække" slipper to magneter deres "indgreb", det betyder at den sutter lidt mere brændstof.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Det betyder at der er uoverensstemmelse mellem motoromdrejninger og bilens hastighed, lidt som når en bil med manuel gearkasse glider i koblingen, jeg ringede til en ven og ifølge M@X[^](som sidder i en grim bil på vej nordpå[}Smile]) kan det skyldes en knækket ledning, et defekt relæ eller spole, eller at du skal have en ny converter.
Umiddelbart sker der det at når den skal "trække" slipper to magneter deres "indgreb", det betyder at den sutter lidt mere brændstof.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty



Der er også nogle relæer der klikker lystigt.
Tør man køre i den til mekanikeren ?

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Kima det betyder at den sutter lidt mere brændstof.


Hvor vigtigt er det om den kører 4 eller 5 km på literen? [8D].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Da jeg var på "Fredes Auto" på Grønland, havde jeg 2 nye '95 Bronco'er på servicelisten. Den ene kørte et par uger med "check engine" lampen tændt. Efter at have brugt 6 timer på at rense samtlige stik og forbindelser, tændte lampen igen efter 20 min.

Det holdt så op da den havde stået natten over uden stel kablet på, og havde "resettet" sig selv.. [^][:o)][Big Grin]

Men det er ikke sikkert du kan være så heldig [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Rex

I min Hayes manual skulle det betyde at: Relationship betweem engine speed and vehicle speed indicates no torque converter clutch engagement (auto. tans. only).
Og hvad betyder det så på dansk for totale bil idioter ????

[Image: 6701_m.jpg]



Det betyder, at coverteren ikke låser, det kan den på disse
modeller. Det har den funktion, at der er fast forbindelse mellem motor og gear. Når converteren ikke låser, bruger bilen mere brændstof, og mister topfart.

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by 300win
Det betyder, at coverteren ikke låser, det kan den på disse
modeller. Det har den funktion, at der er fast forbindelse mellem motor og gear. Når converteren ikke låser, bruger bilen mere brændstof, og mister topfart.

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!



Er det så konverteren der er "syg" ... hvis ja, hvad koster sådan en fætter ?

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Hjemme igen [Big Grin]

ReX, du kan roligt køre videre. Som 300Win skriver, så låser den bare ikke converteren magnetisk sammen når den er ved at være oppe i fart.

Nu er din automatgearkasse bare ligesom alle andre der er uden "lock up".

Den bruger 5% mere brændstof til at producere mere varm olie.

Tjek http://www.summitracing.com og køb en ny converter efter at du har tjekket at det ikke er en elfejl:

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Hjemme igen [Big Grin]

ReX, du kan roligt køre videre. Som 300Win skriver, så låser den bare ikke converteren magnetisk sammen når den er ved at være oppe i fart.

Nu er din automatgearkasse bare ligesom alle andre der er uden "lock up".

Den bruger 5% mere brændstof til at producere mere varm olie.

Tjek http://www.summitracing.com og køb en ny converter efter at du har tjekket at det ikke er en elfejl:

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Skal jeg så bare nulstille den med mit OBD-II instrument ?

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#11
Gør du bare det. Du slukker lampen men retter sikkert ikke fejlen.

Du kan selv tjekke om "lock up" funktionen virker. Du skal accelerere meget blidt og mærke når gearkassen skifter gear. Hvis din gearkasse har 4 gear og du er kommet op i 4de under svag acceleration, så vil du næsten umærkeligt kunne mærke /høre/ og/eller se på omdrejningstælleren som om der er et 5te gear. (alternativt 4de gear hvis din bil har 3 gear)

Dette extra gearskifte er når converteren låses magnetisk og converteren ikke længere har den smule "slip" som der er i alle convertere uden "lock up".

Lige så snart du accellerer kraftigere, låses converteren op igen og bilen "glider" i koblingen igen.

Finessen er alene opfundet for at spare brændstof - hvilket ingen der kører Amerikanerbil fatter en brik af[Big Grin][Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)